דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיפה

תרבות / הראפר תאמר נפאר מתכוון להופיע היום - למרות התנגדות שרת התרבות

שרת התרבות מירי רגב מתנגדת להופעת הראפר הישראלי-פלסטיני יליד לוד, הידוע בטקסטים מעוררי מחלוקת. עיריית חיפה, חזרה בה ומסרה כי ההופעה תתקיים כסדרה. רגב את נפאר - סיבוב שני.

הראפר הערבי תאמר נאפר ושרת התרבות והספורט מירי רגב (צילום ארכיון: סוכנות AP; מרים אלסטר / פלאש 90).
הראפר הערבי תאמר נאפר ושרת התרבות והספורט מירי רגב (צילום ארכיון: סוכנות AP; מרים אלסטר / פלאש 90).
דוד טברסקי

נראה שגם אירועי התרבות של סוכות לא יעברו בשקט בעקבות סיבוב נוסף של מהלומות בין שרת התרבות מירי רגב והראפר תאמר נפאר. נפאר, אמור להופיע היום (שלישי) על הבמות בעיר המעורבת, במסגרת אירועי התרבות של פסטיבל נוה יוסף לרב תרבותיות וסובלנות.

רק לפני כחודש, עזבה שרת התרבות את את אולם הטקס של פרסי אופיר, לאחר הראפר והאמן יוסי צברי ביצעו שיר מהסרט "ג'אנקשיין 48', זוכה פרס הפסקול הטוב ביותר. בשיר, ציטוט משירו של המשורר מחמוד דרוויש 'תרשום אני ערבי' שמילות הבית האחרון בו הן: "אֲנִי לֹא שוֹנֵא אֲנָשִים/ וְאֵינֵנִי פּוֹלֵש/ אֲבָל אִם אֱהֱיֶה לְרָעֵב/ בְּשָרוֹ שֶל הַכּוֹבֵש יִהֱיֶה לִי לְמָאֳכָל". בביצוע השיר בטקס, נפאר השמיט את בית זה, והחליף אותו בטקסט הקורא לדו-קיום.

הופעתם מעוררת המחלקות של נפאר ויוסי צברי בטקס פרסי האופיר האחרון:

נראה כי השניים, הן רגב והן נפאר, לא נפגעו מהמהומה שקמה סביב האירוע, ואף צברו נקודות זכות בקרב מעריציהם, על עמידתם האיתנה עבור הערכים בהם הם טוענים כי הם מאמינים.

לפני כניסת החג, שלחה שרת התרבות מכתב לראש עיריית חיפה, יונה יהב, ובו ביקשה לבטל את הופעתו של הראפר תאמר נפאר, וזאת בגלל תוכן אחד משיריו של נפאר.

"בימים האחרונים מגיעות ללשכתי תלונות בנוגע להופעתו של הזמר תאמר נפאר במסגרת אירועי החוצות הממומנים על ידי העירייה המלווים את פסטיבל הקולנוע בחיפה." כתבה השרה. "צר לי כי פסטיבל כמו פסטיבל הקולנוע של חיפה שהפך לסמל של איכות וקירוב בין העמים והארצות בוחר לתת במה ליוצר כמו תאמר נפאר שבוחר בכל הזדמנות ומעל כל במה אפשרית לצאת כנגד הרעיון של מדינת ישראל וקיומה כמדינת העם היהודי.

מירי רגב, ואיוב קרא מקריאים את הסיפור "דירה להשכיר" בלוד. צילום: דבר ראשון
מירי רגב, ואיוב קרא מקריאים את הסיפור "דירה להשכיר" בלוד. צילום: דבר ראשון

והנה דוגמא משירו "אני טרוריסט" (מתורגם מערבית): "..דמוקרטיה? ואללה, אתם כמו הנאצים/ מרוב הפעמים שאנסתם את הנפש הערבית, הנפש נכנסה להריון, וילדה ילד ששמו פיגוע/ ואז אתם קוראים לנו טרוריסטים?"

האם זה הפלורליזם שרוצה פסטיבל הקולנוע בחיפה להציג? אני מאמינה בחופש הביטוי ופועלת לחיזוקו אבל מילים אלו מבקשות לתת לגיטימציה לטרור ואסור לנו כמדינה לממן זאת בשום אופן."

כבר ביום רביעי בשבוע שעבר, הודיעו מספר פעילים ב'צעירי הליכוד' ותא לביא על כך שהם קוראים לעיריית חיפה לבטל את המופע של נפאר שלטענתם מעודד טרור. בדף האירוע שיצרו המתנגדים למופע, נכתב במפורש, "אם עיריית חיפה לא תבטל את הופעתו, אנחנו נפוצץ את הופעתו."

תגובת עיריית חיפה, לאחר מכתבה של השרה רגב, היתה בתחילה כי הראפר מראש התכוון לבטל את הופעתו, בשל אי יכולתו לעמוד בשינוי הזמנים שהעירייה דרשה ממנו. לאחר הפעלת לחצים, חזרה בה העירייה מהודעה זו, ומסרה כי ההופעה תתקיים כסדרה וכי חיפה היא עיר של רב-תרבותיות וסובלנות.

תגובת נפאר להודעה הראשונית של העירייה:

שני פעילי ליכוד אשר היו מעורבים בדף הפייסבוק שקרא "לפוצץ" את האירוע, נחקרו אמש (שני) בחשד לאיומים. השניים שוחררו לביתם, ונאסר עליהם להשתתף במחאה כנגד ההופעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!