דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הישג לחברי הכנסת החרדים: הגיל לקבלת מענק עבודה ירד ל-21

השינויים אושרו בוועדת הכספים ויובא לאישור סופי במליאת הכנסת | המענק שניתן לעובדים בשכר נמוך ניתן עד היום רק מגיל 23 | גם מי שמועסק אצל קרוב משפחתו יקבל מענק

ח"כ ינון אזולאי, ש"ס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ח"כ ינון אזולאי, ש"ס (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
טל כספין
טל כספין
רכז המערכת
צרו קשר עם המערכת:

מענק עבודה למקבלי שכר נמוך יינתן מגיל 21 במקום גיל 23, כך הודיע היום (רביעי) יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר בדיון על הכנת תופסת נקודות הזיכוי ומענק עבודה לקריאה שנייה ושלישית. השינוי נעשה לדרישת חברי הכנסת החרדים, ינון אזולאי (ש"ס) יעקב אשר ומשה גפני (יהדות התורה).

מענק עבודה ניתן לעובדים בשכר נמוך, על בסיס מפרמטר של רמת הכנסה וגיל העובד, כאשר לפי הנוהל הקבוע כיום זכאי לכך כל מי שהוא בן 23 ומעלה ויש לו ילד אחד לפחות, או בן 55 ומעלה ללא ילדים. השינוי יאושר כהוראת שעה ל-3 שנים, והממשלה התחייבה להעביר את השינוי כהוראה קבועה בדיוני התקציב.

הורדת גיל הזכאות צפויה לסייע בעיקר למשקי בית במגזר הערבי והחרדי, שבהם הילד הראשון נולד מוקדם יותר מאשר אצל יהודים חילונים.

הוועדה אישרה גם זכאות למענק עבודה למי שמועסק אצל קרוב משפחתו, בהתאם לדרישתו של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

ההחלטה התקבלה במסגרת הדיונים על תוספת נקודת זיכוי במס הכנסה להורים לילדים בגילאי 12-6, ותוספת חד פעמית למענק עבודה לשנת 2022. התיקון לחוק אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית, ויובא לאישור סופי במליאת הכנסת, במצב רגיש שבו בקואליציה יש רק 60 חברי כנסת וכדי להעביר את החוק היא תזדקק לתמיכה או היעדרות של חברים מהאופוזיציה.

באוצר הציגו את העלויות התקציביות של השינויים: בגין הורדת גיל הזכאות למענק עבודה – הוראת שעה של 3 שנים, בהערכה של 20 מיליון שקלים לשנה. לגבי זכאות של קרובי משפחה העובדים אצל בני משפחתם, האמור הוא בהוראת שעה לשנה, בהערכת עלות של 20 מיליון שקלים לשנה אחת.

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ משה גפני: "זהו מהלך מבורך. ניהלנו מאבק שזה יהיה כהוראת קבע אבל הסכמנו להתפשר להוראת שעה ל-3 שנים. ואני מבקש ממך יו"ר הועדה לקחת את ההסכמה הזאת כמורה דרך לעתיד הועדה".

החלק הראשון בחוק שאישרה הוועדה נוגע לנקודות זיכוי להורים, תוספת של נקודה לכל אחד מההורים לילד שמלאו 6 עד 12. התוספת נוגעת ל-610 אלף הורים עובדים, בהיקף של 2.1 מיליארד שקלים. אלה מצטרפים להטבות המס הקיימות כבר היום. שוויי כל נקודת זיכוי הוא 2,796 שקלים בחישוב שנתי.

חלקו השני של החוק נוגע למענק עבודה, כאשר בעקבות בקשת יו"ר הוועדה אלכס קושניר (ישראל ביתנו), הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן בימים האחרונים על הגדלת המענק לשנת 2022 ב-20% נוספים על המתווה שנקבע בתחילה, כך תעמוד התוספת על 40% למענק הקיים, כך תעמוד התוספת על 1,600 שקלים בממוצע לזכאי, במקום 800 שקלים במתווה הקודם, בעלות כוללת של 500 מיליון שקלים. במצב בו שני בני הזוג זכאים למענק העבודה, הסכום יכול להגיע עד ל-3,200 שקלים. הצעד נעשה במסגרת מקדמה עבור שנת העבודה 2022, כדי לייצר תמריצים לתעסוקה. לעלויות אלה התווספו 80 מיליון שקלים בגין הסיכומים אליהם הגיעו היום.

יו"ר הוועדה אלכס קושניר (ישראל ביתנו) אמר בדיון: "אני רואה בזה משהו נכון, זה מתמרץ אנשים להיכנס לשוק התעסוקה, תמרוץ חיובי, לכן אני שמח שהגענו להסכמות". לדבריו, "מפה אני תקווה ובקשה שנוכל להעביר את החוק בשבוע הראשון של הכנס במליאה, כדי שנוכל לשלם את הכספים בהקדם".

לדברי קושניר, "אני רוצה להודות לכם, שמחנו עכשיו הרבה מאוד בתים בישראל, ואני מקווה שבשבוע הראשון של הכנס נעביר את זה באותה מהירות ויעילות במליאה, כדי שנוכל לאשר את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!