דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני ה' באייר תשפ"ד 13.05.24
19.6°תל אביב
  • 12.9°ירושלים
  • 19.6°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 19.5°אשדוד
  • 16.0°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 17.9°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פסח תשפ״ב

סקר: 27% מהיהודים צמצמו הוצאות על מזון לקראת פסח, ל-30% אין די אמצעים לחגוג את החג

מהסקר שערך ארגון לתת עולה ש-80.8% יעשו את הקניות לחג בצורה מחושבת יותר מבעבר | מנכ"ל לתת, ערן וינטרוב: "אסור לשכוח את האוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה שלנו. על הממשלה להעמיק את המענה והתמיכה בנזקקים"

שוק מחנה יהודה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
שוק מחנה יהודה (צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש90)
אסף צבי

27.2% מהציבור היהודי בישראל צמצמו את הוצאותיהם על מזון לקראת פסח בעקבות עליית מחירי המזון – כך עולה מסקר שערך ארגון לתת.

לפי הסקר, שנערך בקרב הציבור היהודי לקראת פסח, כרבע מהמשיבים (24.4%) ייאלצו לקחת הלוואה, להיכנס למינוס או להגדיל מינוס קיים, על מנת לעמוד בהוצאות הקשורות לחג הפסח. ל-30.4% מהמשיבים אין את האמצעים או שיש להם אמצעים מצומצמים להיערך כהלכה לחג הפסח.

כחמישית מהמשיבים (17.5%) העידו כי המצב הכלכלי יעסיק ויטריד אותם במידה רבה או רבה מאוד במהלך החג הקרוב, ורק 22.2% מהישראלים אמרו שהמצב הכלכלי לא יטריד אותם כלל במהלך החג.

עוד עולה מהסקר ש-80.8% מהישראלים מעידים כי יעשו את קניות החג בצורה מחושבת יותר מבעבר.

46.3% מהישראלים מעידים שיתרמו ארוחת חג לנזקקים, 32.1% העידו כי היו רוצים לתרום אך לא יוכלו לאפשר זאת לעצמם.

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת: "עליית המחירים הגלובלית והאינפלציה שוחקות עוד את כוח הקניה המצומצם ממילא של השכבות המוחלשות, יקשו עליהם יותר להתמודד עם מאבק ההישרדות היומיומי ויאתגרו את יכולתם לעבור את תקופת החגים באופן ראוי ומכבד. עליית המחירים פוגעת גם ביכולת של ארגוני הסיוע להעניק את המענה הדרוש, כאשר אנחנו חווים עליה של 15% במחירי סל המזון לפסח וצופים עלייה של 20% בהיבט שנתי.

לדברי וינטראוב, "הצמיחה במשק לא מחלחלת למטה, ואנו עדים למגמה הולכת וגוברת של התרחבות הפערים החברתיים, כך שבשעה שישראל היא המדינה השלישית בעולם בשיעור המתעשרים החדשים, היא גם שלישית בעולם בשיעורי העוני. לצד המלחמה בטרור ובאיומים הביטחוניים, המלחמה באוקראינה והמלחמה בקורונה, אסור לשכוח את האוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה שלנו. על הממשלה להעמיק את המענה והתמיכה בנזקקים, המהווים רבע מהציבור הישראלי – משפחות חד הוריות ומרובות ילדים, קשישים וניצולי שואה, שחיים במצוקה ומחסור."

בדו"ח העוני האלטרנטיבי האחרון שפרסם ארגון לתת הוא התריע מהיווצרותו של מעמד חדש בישראל – "עניי מעמד הביניים", כמעט רבע מהציבור (23.6%) שנפגעו כלכלית נמצאים על סף כניסה למעגל העוני. 

הסקר נערך ב-11 באפריל 2022 על ידי חברת IPANEL עבור ארגון לתת, בקרב 504 נשאלים יהודים בני 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בישראל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!