דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרין לה פן

צרפת / האם כשמרין לה-פן תהיה נשיאת צרפת יהיה אפשר ללכת עם כיפה ברחוב?

ראשת מפלגת הימין 'החזית הלאומית' מתכוונת להרחיב את החוק האוסר על הצגת סמלים דתיים מעבר לתחום בתי הספר, כפי שנהוג כיום.

מרין לה פן (צילום ארכיון: סוכנות AP).
מרין לה פן (צילום ארכיון: סוכנות AP).
דוד טברסקי

בנאום שנשאה ראשת מפלגת הימין 'החזית הלאומית', מרין לה פן, הבטיחה שתאסור לבוש כל בגד המזוהה עם דת בציבור, הכל במטרה להלחם בעלייתו של האיסלם הקיצוני. כך פורסם בעיתון "the Australian".

לה פן מאמצת קו מפלגתי נוקשה במיוחד, כאשר הקמפיין שלה זוכה לפופולריות מתעצמת. לה פן, אשר צפויה לסיים במקום הראשון או השני בסבב הבחירות הראשון לנשיאות צרפת באפריל, אמרה שהיהודים והנוצרים יצטרכו לקבל על עצמם את ההגבלות על לבוש דתי סמלי, הכל לשם האינטרס הלאומי.

"אני יודעת זו הקרבה, אבל אני מאמינה שהמצב רציני מדי כיום. כל אדם צרפתי חייב להבין שאנחנו מבקשים ממנו להקריב למען המלחמה בהתקדמות האסלאם הפוליטי."

במקביל להתבטאות הזו, התארחה לה-פן בתוכנית הפוליטיקה הצרפתית BFM Politique ובין השאר הביעה התנגדות נחרצת לאימוץ של ילדים על-ידי זוגות חד-מיניים, הצביעה על הצביעות של התנועה הפמיניסטית שנכנעת לדיכוי הנשים המוסלמיות, ועוד נסיונות לעקוץ אל הליברליות הצרפתית:

אם תיבחר, צפויה לה-פן להרחיב את האיסור מ-2004 על לבישת בגדים וסמלים דתיים, אשר חל היום רק בבתי ספר ציבוריים במדינה, לכל הספירה הציבורית. החוק, האוסר הצגת סמלים דתיים בבתי הספר בצרפת, ונודע בשם חוק הרעלה, נולד בצרפת בעקבות האמונה העמוקה בדבר הפרדה בין הדת למדינה, ומרכז אזרחי איתן. 'חוק הרעלה' נולד כתוצאה ממשבר מסוף שנות השמונים, ובו נערות שהגיעו ללמוד עם רעלה נתקלו בסירוב ההנהלה לאפשר להן ללמוד.

המהלך שלה לוקח צעד אחד קדימה את הבטחתו של נשיאה לשעבר של צרפת, ניקולאי סרקוזי, לאסור לנשים מוסלמיות ללבוש בורקות (כיסויי ראש) באוניברסיטאות ומקומות העבודה. רק באוגוסט האחרון סערה צרפת בעקבות האיסור בדבר לבישת 'בורקיני', בגד ים לנשים המזוהה עם הדיכוי המוסלמי.

אם זאת, הסקרים האחרונים מצרפת מראים שלה פן תפסיד במירוץ מול אלן ז'ופה, ראש הממשלה הצרפתי לשעבר. ז'ופה נחשב לפייבוריט בקרב הקולות השמרניים בצרפת וכרגע מוביל בסקרים על לה פן עם 66% אחוזי תמיכה. ז'ופה מוביל בסקרים גם על סרקוזי ב 61%.

במקביל לכך, הסקרים בצרפת מצביעים על מצבו העגום מאוד של הנשיא המכהן, פרנסואה הולנד. מעל 86% מהמצביעים דורשים מהולנד שלא לרוץ שוב בראשות בראש המפלגה הסוציאל דמוקרטית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!