דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פסח תשפ״ב

חופשה ברגע האחרון: אוהל בחניון ב-60 שקלים לאדם, מלון ב-4,000 שקלים לשני לילות

בתי המלון כבר מלאים, ומי שרוצה לנפוש בפסח יצטרך לשלם יותר, או לשנות כיוון ללינת שטח | המחירים והאפשרויות לנופש בחול המועד

מלון באילת ואוהל בכנרת (צילומים: משה שי/פלאש90 ו-Shutterstock)
מלון באילת ואוהל בכנרת (צילומים: משה שי/פלאש90 ו-Shutterstock)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אוהל יוקרתי ב-1,000 שקל, שלושה ימים במלון באילת ב-21,000 שקל, או אוהל בחניון ב-60 שקל לאדם: מי שרוצה לנפוש בפסח ועדיין לא סגר מקום יצטרך לשלם הרבה, או להסתפק בתנאים צנועים. זאת בהנחה שיצליח בכלל למצוא מקום, כשמקומות רבים כבר מוזמנים לחלוטין בחול המועד.

אוהל בחניון: "היינו בוחרים בזה בלי קשר לכסף"

בחניוני רשות הטבע והגנים, בהם יש שירותים ומקלחת ומקום לינה מוגדר, עלות הקמת אוהל לזוג היא כ-130 שקלים. בחניוני לילה באזור הכינרת ונהר הירדן המחירים הם לחניית רכב רכב לפי שעה, והם נעים בין 150 שקלים ללילה, או 100 שקלים ליום.

בגליל עליון, בחניונים עצמאיים המחיר הוא בערך 65 שקלים לאדם (גיל 3 ומעלה). גם בים המלח ובעין גדי המחיר לאדם באוהל מהבית הוא 60 ש”ח.

ההרפתקנים יותר יכולים להקים אוהל עצמאי באזורים מורשים ולא לשלם כלל, אך הם יצטרכו להסתדר בלי מתקנים כמו שירותים, תאורה, מים ונקודות חשמל. גם באילת הוסדרו 3 איזורי אוהלים ללא תשלום אך גם ללא מתקנים תומכים.

אלה גורן סבג, נשואה עם 2 ילדים, החליטה לבלות את חול המועד בקמפינג ביער ליד ביתה בעין השופט. ״קמפינג בשטח פתוח מאפשר מפגש חופשי עם הרבה אנשים, סביבה טובה וחופשית לילדים. גם אם היה לנו הרבה כסף היינו בוחרים בזה" היא אומרת. "היינו בנופש משפחתי במלון עם משפחה נוספת אבל שמגיע הערב כל אחד הולך לחדר שלו, זה נגמר. בטבע זה מאפשר להיות עם הילדים במהלך היום והמבוגרים בערב. אין את המגבלה של החדרים, האזור משותף כל הזמן. יש לנו פריבילגיה של רבע שעה מהבית, וזה מאפשר גמישות של מקלחת, מילוי מים, כלים, ונוחות מסוימת. זה יעלה לנו לכל המשפחה בסביבות ה-1,000 שקלים. לשבוע שבפועל גם זה לא מעט״.

קמפינג משודרג: "בצימר יקר פי שתיים"

בשנים האחרונות מתפשטת תופעה של קמפינג בתנאי מלון: ממתחמי קמפינג מאובזרים באוהלים מוכנים, מטבח, חשמל ומזגן, ועד ל'גלמפינג', קמפינג במתקני יוקרה של ממש. במתחמי הקמפינג ניתן למצוא כמה דרגות אירוח שנותנות חווית שטח נוחה יותר, במחירים של מלון.

בחוף בצת, אחד האתרים הפופולריים, התפוסה מלאה וכבר לא ניתן להזמין מקומות. לצורך השוואה, שני לילות בחול המועד באוהל עם חשמל ומטבחון יעלו 1,350, שקלים ובמתחם הקרוואנים כ-2,000 שח.

תמר מוסלי, נשואה עם שלושה ילדים, החליטה לנפוש בחוף בצת בקמפינג. ״יש לי חופשות קבועות מראש, ידעתי שזה התאריכים שאני יכולה. חיפשתי בבוקינג לפי מפה באזור הצפון עד 1,000 שקלים לילה, ואז נתקלתי בהצעת האוהל. ישב לי בראש הרבה זמן שאני רוצה קמפינג, אבל זה מאוד קשה עם 3 ילדים, רק המחשבה על האריזה מתישה. אז זה במקום זה, האוהל מוכן עם כריות וסדינים ומגבות ויש מקרר ומזגן ושירותים ליד וחשמל. זה אמור להיות נוח למשפחה עם ילדים.

תמר מוסלי וביתה (צילום: אלבום פרטי)
תמר מוסלי וביתה (צילום: אלבום פרטי)

"עבר לי בראש שזה מחיר גבוהה לאוהל אבל אין אלטרנטיבות- הכל מאוד יקר" היא אומרת. "זה או להקים אוהל לבד, וזה גדול עליי, או לא לעשות כלום. סגרתי לפני חודש וכבר אז לא נשארו הרבה אופציות, אנשים סוגרים מוקדם. בסוף שילמתי 1,350 לשני לילות בלי ארוחת בוקר. אנחנו חמש נפשות, ארוחת בוקר היא עוד 60 שח לאדם אם נרצה להוסיף. צימר יעלה לנו פי 2 ללילה כי זה המחירים בחגים."

מלונות: מתחילים ב-1,500 שקלים ללילה

המלונות בארץ נמצאים בתפוסת שיא, ומי שרוצה למקום לקום לחול המועד יצטרך הרבה מזל ולא מעט כסף. לפי חיפוש באתר בוקינג, שלושה ימים בחול המועד לזוג עם שני ילדים, כולל ארוחת בוקר מתחילים מ-1,500 שקלים ללילה, ומגיעים גם ל-7,000 שקלים ויותר.

באילת, טווח המחירים בחדרים הבודדים שנותרו נע בין 3,000 עד 4,000 לשני לילות. המחירים מטפסים עד לרויאל ביץ', בעלות של 21,000 שח.

בים המלח, בית מלון באותם התנאים יעלה בין 3,600 שקלים עד 11,000 שקלים לשני לילות. בתל אביב המחיר נע בין 3,000 ל-7,500 שקלים.

בחיפה לא נותרו מקומות אירוח כלל לביצוע השוואה. בעכו המחירים הם בסביבות ה-4,000 שקלים לשני לילות. בירושלים אפשר להתארח באכסניית אנא ב-1,924 שקלים לשני לילות, עד ל-20,000 שקלים במלון המלח דוד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!