דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

מאות משפחות ועשרות מלונות יארחו בליל הסדר עולים מאוקראינה

ב-37 המלונות בהם שוהים עולים מאוקראינה ייערכו לילות סדר עם הגדות ברוסית ובאוקראינית ורבנים מתנדבים | כ-500 משפחות יארחו עולים בבתיהן, וב-15 קיבוצים יתארחו עשרות משפחות נוספות

הכנות לסדר פסח בכפר מסריק (צילום: כפר מסריק)
הכנות לסדר פסח בכפר מסריק (צילום: כפר מסריק)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

אלפי העולים שעלו לישראל בעקבות הלחימה באוקראינה ישתתפו מחר (שישי) באירועי ליל הסדר במלונות בהם הם מתארחים ובשיתוף משרד הקליטה, מאות עולים יתארחו בבתים משפחות ישראליות ותיקות במסגרת מבצע של משרד הקליטה.

לפי משרד העלייה והקליטה, מתחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה הגיעו לישראל 13,391 עולים חדשים, וביממה הקרובה צפויים לנחות בישראל עוד לפחות 390 עולים נוספים. מתוכם, 4,053 עוברים את השבועות הראשונים בישראל ב-37 בתי מלון ששכר עבורם המשרד, ויתר העולים משתכנים אצל חברים או קרובי משפחה. בכל בתי המלון יערך לעולים החדשים ליל סדר כמנהגו, בהובלת רבנים מבית הלל, חב״ד, הקרן למורשת רחל ואיגוד הרבנים.

רונן סולומון, מנהל תחום תיירות באיגוד לשכות המסחר, אומר ל'דבר' שבאופן מסורתי המלונות מארחים בפסח אנשים שאין להם היכן לערוך את ליל הסדר. "בכל שנה בתי המלון מארחים קבוצות שונות באוכלוסייה שידן אינה משגת לערוך סדר פסח כמו קשישים, משפחות מעוטות יכולת וחיילים בודדים. השנה יתווספו לכך העולים. זה היופי בסדר בבית מלון. הוא מעורבב לגמרי".

הכנות לסדר במלון יהודה ירושלים (צילום: מלון יהודה ירושלים)
הכנות לסדר במלון יהודה ירושלים (צילום: מלון יהודה ירושלים)

על מנת להתאים את הסדר לעולים פנה איגוד בתי המלון למשרד הקליטה בבקשה לספק למלונות הגדות מתורגמות לרוסית ואוקראינית. "לחלק מהעולים זה יהיה סדר פסח ראשון", מסביר סולומון, "לכן ההנגשה חשובה מאוד". לדבריו, באיגוד פנו לרכזי הקליטה בערים השונות להזמין משפחות של עולים שאינן שוהות במלונות וצריכות מקום לערוך בו את ליל הסדר. לאירועי ליל הסדר יוזמנו גם 5,000 תושבי אוקראינה שאינם זכאי חוק השבות והגיעו לישראל ושוהים גם הם במלונות.

שרת הקליטה, פנינה תמנו-שטה, תשתתף בסדר הפסח לעולים מאוקראינה שייערך במלון דן פנורמה בתל אביב. "בחרתי לחגוג את חג הפסח עם העולים החדשים ולשיר יחד איתם – מה נשתנה? כי עבורם השתנה בעצם הכול", אמרה השרה תמנו-שטה הבוקר (חמישי), "חג חירות שמח, ליותר מ-13,000 העולים החדשים שיחגגו את חגם הראשון איתנו, ולכל בית ישראל"

לצד לילות הסדר שייערכו בבתי המלון, מאות משפחות עולים יתארחו בבתי משפחות ישראליות ותיקות ובקיבוצים. כ-500 משפחות יתארחו בסדר בבתים פרטיים במבצע משותף של משרד הקליטה וגלי צה"ל "עולים לחג".

גם נשיא המדינה, יצחק (בוז'י) הרצוג, יארח בסדר בבית הנשיא את בני משפחת איוונובה שהגיעו לישראל מאוקראינה. ילנה, אם המשפחה, עלתה לארץ מאודסה יחד עם שני ילדיה, וואדים בן ה-9 ויבגני בן השנתיים וחצי. אבי המשפחה אלכסנדר נאלץ להישאר באוקראינה. את הגבול חצו ילנה וילדיה דרך פולין בחודש מרץ האחרון, וכיום הם מתגוררים כיום בהסדר מגורים בתיווך הסוכנות היהודית.

שולחן הסדר בבית נשיא המדינה (צילום: דוברות בית הנשיא)
שולחן הסדר בבית נשיא המדינה (צילום: דוברות בית הנשיא)

עשרות עולים נוספים יתארחו ב-15 קיבוצים במבצע של התנועה הקיבוצית בשיתוף ארגון הסיוע 'לב אחד'. האירוח בקיבוצים השונים כולל איסוף המשפחות והחזרתן למקום שהותן בסוף הערב. בנוסף למשפחות עולים אלו יחגגו בקיבוצים השונים משפחות שנקלטו בקיבוצים במסגרת פרויקט 'בית ראשון במולדת'.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, מספר על ההיערכות לאירוח בקיבוצים: "יש צורך להתגבר על מכשול השפה, שכן רוב המשפחות אינן דוברות עברית או אנגלית, אבל הרצון להכיר מצד אחד ולסייע מצד שני מאפשרים להתגבר על כל הקשיים. אנחנו שמחים שגם השנה הקיבוצים יפתחו את דלתם ולבם במטרה לסייע לעולים החדשים ולפליטים מאוקראינה ולחגוג ביחד את ליל הסדר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!