דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

מצפון עד דרום, ועם עולים חדשים: עשרות אלפי חניכים בטיולי פסח של תנועות הנוער

ב'נוער העובד והלומד' משלבים חניכים שעלו בחודש האחרון מאוקראינה, רוסיה ומבלארוס | בתנועת 'הצופים' משיקים פרויקט של טיול מותאם לחניכים עם מוגבלויות | 'בני עקיבא' חוזרים לישון בשטח ובתנועת 'עזרא' טיילו לכל אורכה של הארץ

חניכי וחניכות הנוער העובד והלומד בטיול פסח (צילום: הנוער העובד והלומד)
חניכי וחניכות הנוער העובד והלומד בטיול פסח (צילום: הנוער העובד והלומד)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

תנועות הנוער מנצלות את חופשת הפסח לטייל ברחבי הארץ, לראשונה מזה שנתיים ללא מגבלות הקורונה. בתנועת 'הנוער העובד והלומד' מספרים על פעילות רחבה ומגוונת בה לוקחים חלק כ-40 אלף ילדים ובני נוער. בנוסף, התנועה החליטה לשלב בטיולים של חניכי נתניה, נהריה, טבריה וראשל"צ ילדים ובני נוער שעלו בחודשים האחרונים מאוקראינה, רוסיה ובלארוס.

מאיה שנגלוף קומנרית בקן 'נורדאו' בנתניה מספרת: "בלילה ישבתי והכנתי צ׳ופרים לחניכים, כמעט ולא ישנתי כל הלילה מרוב התרגשות, מחשבות ודאגות שאולי לא יהיה להם טוב ואולי הם ירגישו שונים. אבל הופתעתי לגלות ששאר החניכים התעניינו ובאו לדבר עם העולים, זה היה משמעותי בטירוף".

״הטיול הראשון בישראל״. מאיה שנגלוף וחניכי קן 'נורדאו' בנתניה (צילום: הנוער העובד והלומד)
״הטיול הראשון בישראל״. מאיה שנגלוף וחניכי קן 'נורדאו' בנתניה (צילום: הנוער העובד והלומד)

"בוריס, אחד העולים, ילד בן 9, נתן בתחילת המסלול לאחד המדריכים עלה וביקש ממנו לתת לו שם ולשמור עליו עד סוף המסלול", ממשיכה שנגלוף. "השם הנבחר היה 'מיר' (שלום ברוסית ואוקראינית). בסוף המסלול המדריך החזיר את העלה לבוריס בריא ושלם. בוריס קיבל מדליה עם כיתוב ״הטיול הראשון בישראל״ והביא מדליה גם לעלה. את הטיול הזה סיימתי עם המון סיפוק ובעיקר הרבה אהבה".

הנוער העובד והלומד מוספים שבמסגרת הפסח קיימו עשרות טיולים, החל מטיולי התנועה ״המסורתיים״ כמו העלייה לתל חי, דרך טיולים לשכבות הצעירות ועד טיולים של הקנים הערביים באזור הדרום לפני תחילת חודש הרמדאן. כמו כן, התקיימו מפגשי ״קנים אחים״ רבים כהיערכות לתקופה זו, בה מתחברים יחד פסח, פסחא והרמדאן.

32,000 חניכים השתתפו בטיול פסח של תנועת 'בני עקיבא'. הטיול חזר למתכונתו טרום הקורונה יומיים כולל לינה. כל מחוז טייל באזור אחר בארץ – בגליל, גלבוע, צפון הנגב, רמת הגולן ומבואות ירושלים ועסקו בנושאים חברתיים שונים.

חניכות בני עקיבא בטיול פסח (צילום: בני עקיבא)
חניכות בני עקיבא בטיול פסח (צילום: בני עקיבא)

יאיר שחל מזכ"ל בני עקיבא: "במסע השנה הייתה התרגשות מיוחדת. סוף סוף חזרנו למתכונת המסע הרגילה ממסע בן יומיים עם לינת שטח. החניכים חיכו לרגע הזה, הצביעו שוב ברגליים והתחברו לארץ ישראל במובן הכי פשוט של הדברים. זו אולי ההכנה הכי ראויה לחג החירות".

בתנועת 'הצופים' טיילו השבוע כ-70,000 חניכים בטיולים שבטיים, הנהגתיים ובפעילות הימית מדן ועד אילת. מלבד הטיולים החניכים השתתפו בפעילויות חברתיות כמו ניקוי חופי הכנרת. בנוסף השיקה התנועה את פרויקט "כיסאות טראקרים" הנותן מענה לחניכים עם מוגבלויות בעת טיול. תפעול הכיסאות נעשה ע"י בוגרי ובוגרות קורס שהכשיר אותם למטרה זו.

פעילות ניקוי חופים בכנרת (צילום: תנועת הצופים)
פעילות ניקוי חופים בכנרת (צילום: תנועת הצופים)

גם תנועת הנוער 'עזרא' דיווחה על עלייה של 15% בנרשמים ומספר הנרשמים הגבוהה ביותר בכל הזמנים. טיול הפסח של התנועה הוא רב גילאי ומחולק לסניפים, כשכל סניף מקבל מסלול אחר בארץ. לאור המצב הביטחוני הרגיש הוסיפה התנועה אבטחה גם למסלולים שלא דורשים אבטחה לפי חוזר מנכ"ל.

שאול דה מלאך מזכ"ל עזרא: "הורים רבים פנו וחיזקו על הבחירה שלנו להמשיך בהוצאה בטוחה של המסעות דווקא בתקופה זו. מודים לכם על האמון ולצוותי ומרכזות הסניפים על ההובלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!