דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני י"ב באייר תשפ"ד 20.05.24
22.9°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 22.9°תל אביב
  • 21.0°חיפה
  • 21.5°אשדוד
  • 20.5°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 20.6°צפת
  • 22.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

לאחר ההפגזה האוקראינית: ספינת הדגל של רוסיה טבעה

משרד ההגנה הרוסי אישר שהספינה טבעה לאחר שפרצה בה שריפה, ללא ציון הסיבה לכך | זלנסקי שיבח את עמידת העם האוקראיני לאחר 50 יום של פלישה רוסית

ספינת הטילים הרוסית 'מוסקבה' (צילום ארכיון: REUTERS/Stringer/File Photo)
ספינת הטילים הרוסית 'מוסקבה' (צילום ארכיון: REUTERS/Stringer/File Photo)

ספינת הדגל של הצבא הרוסי 'מוסקבה', שנשאה על סיפונה טילים ואמצעי לחימה, טבעה לאחר שהופגזה על ידי אוקראינה. משרד ההגנה הרוסי אישר שהספינה טבעה לאחר שבהודעה מוקדמת יותר הכחיש זאת. עוד אמר המשרד שהספינה "ניזוקה באופן קשה" כתוצאה מהשריפה. לפי גורמים רשמיים באוקראינה, טילים של צבא אוקראינה פגעו בספינה בים השחור עליה היו 510 אנשי צוות והיא החלה לשקוע.

מוקדם יותר עדכנה רוסיה שהאש בספינה תחת שליטה ושכל אנשי הצוות פונו. לדבריהם לא נגרם נזק משמעותי לכלי הנשק שעל הספינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר לעם האוקראיני שעליהם להיות גאים על כך שאוקראינה שרדה במשך 50 ימים תחת התקיפה הרוסית, "בזמן שהרוסים נתנו לנו לכל היותר 5 ימים". לדבריו, "זהו הישג של מיליוני אוקראינים, של כל מי שב-24 בפברואר קיבלו את ההחלטה החשובה ביותר בחייהם – להילחם".

ראש תכנית המזון העולמית של האו"ם, דייויד בסלי, אומר בראיון לסוכנות הידיעות AP שאנשים בעיר האוקראינית הנצורה מריופול "מורעבים למוות", ומזהיר שהמשבר ההומניטרי במדינה צפוי להחמיר בעקבות החרפת ההתקפות הצפויה מצד רוסיה.

בסלי הזהיר שהפלישה לאוקראינה תגביר את הסיכון גם עבור מדינות שרחוקות מחופי רוסיה, ועלולה להוביל לגלי הגירה של אנשים שיחפשו תנאי חיים טובים יותר. הוא גינה את היעדר הגישה של אנשי תכנית המזון של האו"ם וארגוני סיוע אחרים לשטחים בהם תושבים שזקוקים לעזרה במהלך הלחימה.

קנדה תשלח חיילים לפולין כדי לסייע בטיפול וביישוב מחדש של פליטים מאוקראינה בפולין, ובקליטת חלק מהפליטים לקנדה. שרת ההגנה של קנדה, אניטה אננד, הודיעה שהמשלחת תכלול כ-150 צוותים. מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, כ-2.6 מיליון אוקראינים הגיעו לפולין ו-2 מיליון נוספים הגיעו למדינות הסובבות אותה.

ארה"ב: חבילת סיוע צבאית נוספת בסך 800 מיליון דולר תועבר לאוקראינה

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע אתמול (חמישי) על חבילת סיוע צבאית נוספת של 800 מיליון דולר לאוקראינה, וגם האיחוד האירופי יגדיל את הסיוע הצבאי, בשעה שאוקראינה נערכת למערכה הבאה במזרח המדינה.

הפנטגון פירט את חבילת הסיוע הביטחונית לאוקראינה, שכוללת בין השאר 18 תותחי הוביצר ופגזים, 11 מסוקי מי-17, עשרה מכ"מים לזיהוי ארטילריה, שני מכ"מים לזיהוי מטרות אוויריות, 200 נגמ"שי M113, כלי שיט בלתי מאוישים להגנת חופים, 500 טילי נ"מ ו-300 ערכות של רחפנים מתאבדים.

האיחוד האירופי הזהיר את המדינות החברות בו שלהסכים לדרישתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לשלם על יבוא הגז באמצעות רובלים זו הפרה של הסנקציות. בכך המדינות לא יעמדו באולטימטום שהציב פוטין.

שרת האוצר של ארה"ב ג'נט יילן הזהירה את סין שהיא מסתכנת בתשלום מחיר כלכלי על תמיכתה ברוסיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!