דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ו' באייר תשפ"ד 14.05.24
22.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 22.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 22.9°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 14.4°צפת
  • 21.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

דורשים עוד מיטות וכוח אדם: ההסתדרות הרפואית מאיימת בעיצומים במרכזים לבריאות הנפש

בהסתדרות הרפואית הודיעו שישבשו את הפעילות במערך האשפוז בדרישה להפחתת הצפיפות, שיפור תנאי המטופלים, תוספת של תקנים ושיפור האבטחה

שביתת אחים ואחיות במרכזים לבריאות הנפש במחאה על תקיפת אחות (צילום: הסתדרות האחיות)
שביתת אחים ואחיות במרכזים לבריאות הנפש במחאה על תקיפת אחות (צילום: הסתדרות האחיות)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הרפואית הודיעה אתמול (חמישי) על יציאה למאבק בתנאים הצפופים ובמחסור בכוח האדם במערך האשפוז בבריאות הנפש. הצעדים שנמצאים על השולחן כבר מראשון הקרוב: הפסקת אורכות פסיכיאטריות לעצורים ותסקירי מבחן. בהסתדרות הרפואית אמרו  שאם לא יגיע להסכמות עם משרד הבריאות, הם ישקלו גם צעדים חריפים יותר שישבשו את הפעילות היום יומית של מערך האשפוז והפסיכיאטריה.

הדרישות שהציב איגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית כוללות מניעת הצפיפות ובמחלקות ושיפור תנאי האשפוז, הפחתת העומס במיון ובמחלקות, צמצום המחסור הכבד בכח האדם הרפואי וקיצור זמני המתנה לטיפול אמבולטורי. בנוסף דורשים הפסיכיאטרים לשמור על בטיחות המטופלים והצוות, באמצעות תוספת מאבטחים מיומנים.

קודם לשורת הצעדים המסתמנת, הוגשה ביוני 2021 עתירה נגד משרד הבריאות בדרישה שיגדיר תנאי מחייה הולמים למטופלים באשפוז פסיכיאטרי, ויקבע לוח זמנים למימוש תכנית להרחבת המחלקות הפסיכיאטריות. לפי העתירה, מחלקות שנועדו ל-36 מטופלים בלבד מארחים בפועל עד 42 מטופלים, מה שגורם ל"מציאות בלתי אפשרית הן למטופלים והן למטפלים".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התחייב עם כניסתו לתפקידו להפנות תקציבים לתחום בריאות הנפש. בתקציב הבריאות הנוכחי יועדו 400 מיליון שקלים לשיפוץ ובינוי בתי חולים לבריאות הנפש, והסובסידיות לבתי החולים הוגדלו ב-120 מיליון שקלים. אך גורמים במערך האשפוז הפסיכיאטרי אומרים ל'דבר' שסכומים אלה לא יספיקו לשינויים הנדרשים: 400 מיליון השקלים מיועדים ל-10 בתי חולים וייפרסו לאורך מספר שנים, כך שלטענתם הם יספיקו לשיפוץ מחלקות קיימות, אך לא לבנית המחלקות החדשות שנדרשת כדי להפחית את העומסים על בתי החולים.

ההודעה של ההסתדרות הרפואית מצטרפת לדרישות של הסתדרות האחיות להגברת האבטחה במרכזים לבריאות הנפש, שבעקבותיה נערכו מספר שביתות בחודשים האחרונים עקב מקרי אלימות קשים של מטופלים כלפי אנשי הצוותים הרפואיים. למרות הגדרת משרד הבריאות שבכל מחלקה סגורה יהיה מאבטח צמוד, רוב התקנים לא אוישו ובפועל האחים והאחיות נדרשים להשתלט פיזית על מטופלים שמתפרעים מבלי שהוכשרו לכך, ואף בסתירה לתפקידם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!