דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

פיגוע בחיפה: בת 15 נעצרה לאחר שדקרה גבר בשנות ה-30 לחייו ופצעה אותו

אביה של הנערה התריע בפני המשטרה על כוונתה לבצע פיגוע | בעימותים אלימים בהר הבית הבוקר נפצעו 59 פלסטינים ו-3 שוטרים, לאחר שמתפללים השליכו אבנים לעבר הכותל המערבי והחלו בתהלוכה עם אבנים וקרשים

פיגוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
הר הבית (צילום ארכיון: מחמוד איליאן/ AP Photo)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פיגוע בחיפה: נערה בת 15 דקרה אדם בשנות ה-30 לחייו בגן הזיכרון בחיפה, ופצעה אותו באורח קל עד בינוני. הנערה, שאביה התריע בפני המשטרה על כוונתה לבצע פיגוע בירושלים, נעצרה לחקירה.

הגבר הובא לחדר ההלם בקריה הרפואית רמב"ם כשהוא בהכרה, עם פציעות חודרות, כשמצבו יציב. זהותו עדיין לא ידועה, פרטים נוספים יימסרו בהמשך לאחר מקבץ בדיקות שהוא עתיד לעבור.

לפי הודעת המשטרה, סמוך לשעה 13:00 התקבל דיווח במוקד המשטרה 100 מתושב חיפה כי בכוונת בתו בת ה-15 לבצע פיגוע בירושלים. ניידת סיור שהגיבה לקריאה, החלה בבדיקה הפרטים מול האב, כאשר במקביל לטיפול התקבל במוקד 100 דיווח על אירוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה, הסמוך לעיריית חיפה. צוות שוטרי הסיור ששהה עם האב הגיע מיד לזירת האירוע בגן היזכרון. שוטרת סיור שהבחינה בנערה כשהסכין בידה עצרה אותה במקום.

סכין בה נעשה שימוש בפיגוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)
סכין בה נעשה שימוש בפיגוע דקירה בגן הזיכרון בחיפה (צילום: דוברות המשטרה)

כוחות משטרה רבים בפיקוד מפקד מרחב כרמל, נצ"מ אלי מגן, נמצאים בזירת האירוע ועוסקים בחקירת נסיבות האירוע בשילוב גורמי הביטחון. החקירה נמשכת.

שוטרי מחוז חוף ממשיכים בהיערכות ובפריסה נרחבת בתחום הביטחון השוטף לקראת החג וסוף השבוע, בהתאם להנחיות מפקד המחוז ניצב יורם סופר לרבות נוכחות ובולטות הכוח המשטרתי במוקדים הומי קהל, מרכזי הערים ובצירים.

עשרות פצועים בעימותים בהר הבית, פלסטינים השליכו אבנים לרחבת הכותל

הבוקר (שישי) אירעו עימותים קשים בהר הבית בין שוטרים למתפללים בהם נפצעו 59 פלסטינים ו-3 שוטרים.

מפכ"ל המשטרה, יעקב שבתאי, אמר בצהריים שהמשטרה השתלטה על ההתפרעויות וכרגע תפילות יום שישי של הרמדאן מתנהלות כסדרן. לדבריו, "בשעתיים האחרונות הכל בשליטה, שקט ובטוח על ההר, המתפללים נכנסים להתפלל בבטחה, ואנו קוראים לכולם לשמור על החוק והסדר."

לדבריו, "לא נאפשר אלימות כלפי שוטרים ואזרחים, ולא נאפשר כל פגיעה במוסלמים שמעוניינים להגיע לשטח ההר בכדי להתפלל בחג הרמדאן. הפורעים הם אלה שפוגעים בהר ובמוסלמים שומרי החוק בחגם." במערכת הביטחון נמצאים בכוננות שיא היום לקראת ליל הסדר ותפילות הרמדאן, בעקבות גל הפיגועים בשבועות האחרונים ופעילות צה"ל ביהודה ושומרון.

 

העימותים האלימים החלו לפנות בוקר (שישי), במהלך תפילות יום השישי השני של חודש הרמדאן. לפי הודעת המשטרה, בסביבות השעה 04:00 החלו עשרות צעירים חלקם רעולי פנים, בתהלוכה בשטח הר הבית, עם דגלי חמאס והרשות הפלסטינית, שכללה ירי של מספר זיקוקים לאוויר וידוי אבנים.

הצעירים החלו לאסוף אבנים, ריכזו מערומי אבנים, קרשים וחפצים אחרים, מתוך כוונה להפר את הסדר. גם לאחר התפילה החלה במקום הפרת סדר אלימה שכללה ידויי אבנים וחפצים וירי זיקוקים תוך הפרת הסדר הציבורי. המשטרה המתינה לסיום התפילה ופיזור המתפללים, אך האירועים האלימים נמשכו וחלק מהמתפללים יידו אבנים לכיוון הכותל המערבי.

בעקבות זאת נכנסו כוחות משטרה לשטח הר הבית, בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן. השוטרים נכנסו למתחם מסגד אל אקצה והשתמשו ברימוני הלם ובאמצעים לפיזור הפגנות. לפי הודעת המשטרה פעלו לפיזור המתפרעים ובמטרה לאפשר ליתר המתפללים לצאת מהמקום בבטחה. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על פינוי של 59 פצועים מהאירועים. במשטרה דיווחו ש-3 שוטרים נפצעו מזריקת אבנים, ושניים מהם נזקקו לטיפול רפואי.

(צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
(צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
עימותים בין כוחות צה"ל למתפרעים במסגד אל אקצא (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)
עימותים בין כוחות צה"ל למתפרעים במסגד אל אקצא (צילום: AP Photo/Mahmoud Illean)

במשטרה ציינו שניסו לקיים הידברות עם גורמים פלסטיניים להרגעת הרוחות, ללא הצלחה. רק בסביבות השעה 10:00, שש שעות לאחר תחילת ההתפרעויות, הצליחו השוטרים להשליט סדר במתחם הר הבית והתפילות המשיכו להתנהל כסדרן.

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערכת מצב בהשתתפות השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה ומפקד מג"ב, וקיבל עדכונים על האירועים בהר הבית. בהרמת כוסית עם יחידת המסתערבים של מג"ב בבסיס בארותיים אמר בנט: "אנחנו פועלים להרגעת השטח גם בהר הבית, וגם בכל רחבי ישראל, ולצד זה אנחנו נערכים לכל תרחיש"

ראש הממשלה נפתחי בנט עם השר לבטחון פנים עמר בר לב ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בהתייעצות בטחונית בעקבות מהומות בהר הבית, בבסיס יחידת המסתערבים של משמר הגבול בבאורתיים (ללא קרדיט)
ראש הממשלה נפתחי בנט עם השר לבטחון פנים עמר בר לב ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בהתייעצות בטחונית בעקבות מהומות בהר הבית, בבסיס יחידת המסתערבים של משמר הגבול בבאורתיים (ללא קרדיט)

לדברי בנט, "אני רוצה להודות לשוטרים, לחיילים, לאנשי השב"כ שמקדישים את כל זמנם, עובדים יומם ולילה, מוותרים על סדר הפסח שלהם, כדי שכולנו נוכל לחגוג בביטחון ובשקט. כוחות הביטחון ערוכים לכל משימה. אני מאחל לכם חג פסח כשר ושמח".

במשטרה אמרו ש"בשעה ששוטרים רבים פועלים לאפשר את חופש הפולחן תוך שמירה על הבטחון, החוק והסדר במקומות הקדושים ובכל רחבי העיר ירושלים, יש מי שבוחרים להתפרע ולהפר את הסדר הציבורי. נמשיך לפעול בנחישות נגד מפירי סדר ופורעי חוק למען שלום הציבור ובטחונו."

סגר על יו"ש במהלך החג, מעבר ג'למה ייפתח

צה"ל הודיע אתמול (חמישי) על סגר כללי על יהודה ושומרון בחג הפסח, ועל סגירת המעברים ברצועות עזה. ביום שבת יפתח מחדש ג'למה הסמוך לג'נין, שנסגר בגלל גל הטרור ופעילות צה"ל באזור.

הסגר יתחיל ביום שישי הקרוב בשעה 16:00, וימשך עד שבת בחצות. במוצאי שבת תתקיים הערכת מצב נוספת, בה יוחלט האם להמשיך את הסגר בחול המועד.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע כי בתום הערכת המצב, החליט שר הביטחון, בני גנץ על פתיחה מחודשת של המעברים גלבוע (ג׳למה) וריחן לכניסת ערביי ישראל לעיר ג׳נין החל מיום שבת הקרוב, זאת בהתאם להמלצת צה״ל וכלל גופי הביטחון ובכפוף להערכת מצב נוספת שתתקיים מחר. כמו כן, תחודש יציאת סוחרים ואנשי עסקים בכירים (BMC) מאזור ג'נין בהתאם למדיניות הסגר הכללית.

במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!