דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פסח

120 אלף טיילו בשמורות הטבע; רשות הטבע ממליצה להירשם מראש

למעלה מ-300 אלף איש כבר תיאמו ביקור בשמורות הטבע בפסח | בחלק מהפארקים שעות הפעילות יוארכו

עין עקב (צילום: דניאל שמר רשות הטבע והגנים)
עין עקב (צילום: דניאל שמר רשות הטבע והגנים)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

כ-120 אלף איש טיילו היום (השבת) בשמורות הטבע והגנים הלאומיים. כ 1,500 אנשים בחרו לחגוג את סעודת ליל הסדר בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. עיקר הלינות היו באכזיב, מעין חרוד, בארות ותל ערד, מספר זהה ללנים בחג אשתקד. למעלה מ-300 אלף מבקרים הזמינו מראש מקום במערכת ההזמנות לתקופת חול המועד.

רשות הטבע והגנים נערכת לקליטת מאות אלפי המטיילים במהלך ימי החג וחול המועד עם שלל פעילויות לכל המשפחה במגוון רחב של שמורות טבע וגנים לאומיים, מצפון ועד דרום כשרובם יהיו פתוחים עד השעה 18:00 לקבלת המטיילים הרבים במהלך ימי החג.

עין עקב (צילום: דניאל שמר רשות הטבע והגנים)
עין עקב (צילום: דניאל שמר רשות הטבע והגנים)
עין עקב (צילום: דניאל שמר רשות הטבע והגנים)
עין עקב (צילום: דניאל שמר רשות הטבע והגנים)

בין הפעילויות: חגיגת פסח בארמון המלך בגן הלאומי הרודיון עם סיורים וצפייה במופע קרבות גלדיאטורים, חופרים ארכיאולוגיה בגן הלאומי כורזים עם נגיעה בהיסטוריה של הכפר היהודי הקדום, משחק ניווט אבירים ללא הפסקה במבצר הצלבני השלם ביותר בארץ בגן הלאומי כוכב הירדן, פסטיבל הקיסר בגן לאומי קיסריה עם חוויה תיאטרונית לכל המשפחה המבוססת על אירועים מחיי החברה והבידור בתקופתו של הקיסר הגדול, פעילות הממחישה את התקופה הצלבנית בגן לאומי אפולוניה ופסטיבל אתני של מחול ושירה לאורך כל היום גן לאומי ממשית.

כחלק מחוויית הביקור, המבקרים במגוון גנים לאומיים יוכלו ליהנות ממופעי "נושמים תרבות" בשיתוף מפעל הפיס, ללא תשלום נוסף עם נבחרת להטוטנים, אומני קרקס, שחקנים, נגנים, זמרים ועוד. האומנים יהיו פרושים במספר נקודות ויופיעו בזמנים מוגדרים במהלך שעות הביקור בגנים הלאומיים: ממשית, בית גוברין, ציפורי, מגדל צדק, יחיעם ובית שאן.

פעילויות חווייתיות נוספות תהיינה הדרכות מקצועיות של מורי דרך בשיתוף משרד התיירות בעשרות גנים לאומיים ושמורות טבע שיעשירו עוד יותר את חוויות הביקור של המבקרים באתרים. ההדרכות יהיו ללא תשלום נוסף ולא מחייבות רישום מראש להדרכה ובשפות שונות.

בתוך כך, במהלך חג הפסח רשות הטבע והגנים מאריכה את שעות הפעילות בכ-50 גנים לאומיים ושמורות טבע עד השעה 18:00, על מנת לאפשר למטיילים לפרוש את הטיול שלהם בחיק הטבע והמורשת על פני שעות רבות יותר ולאפשר ליותר מבקרים ליהנות מביקור באתרים בימי השיא של החג וימי חול המועד. פרטים מלאים על שעות הביקור בכל אתר באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

במסגרת זאת, רשות הטבע והגנים תציב למעלה מ-80 תחנות מידע והסברה בכניסה למסלולי הטיול המבוקשים במגוון שמורות וגנים לאומיים ברחבי הארץ, בהן המטיילים יוכלו לקבל הדרכה והכוונה למסלולי הטיול תזכורת על כללי הטיול הבטוח ומידע על ערכי הטבע, הנוף והמורשת באזור. כמו כן יחולקו למטיילים שקיות לאיסוף האשפה.

לאור מספר המטיילים הרב הצפוי באתרים בימי החג וחול המועד, רשות הטבע והגנים ממליצה לציבור המטיילים להירשם מראש כבר עתה לביקור באתרים במועד הרלוונטי על מנת להבטיח כניסה לאתר ולהימנע ממצב בו האתר יהיה כבר בתפוסה מלאה ולא תתאפשר כניסה נוספת. את הרישום לאתרים ניתן לבצע באמצעות מערכת תיאום הביקור באתר רשות הטבע והגנים. המטיילים שיירשמו מראש יוכלו גם לקבל הודעות ועדכונים חשובים מבעוד מועד סביב פעילות האתר אליו נרשמו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!