דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.6°תל אביב
  • 16.5°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

טוויטר תפעיל הגנת "גלולת רעל" נגד ניסיון ההשתלטות של מאסק

החברה תנפיק עוד מניות למחזיקים בחברה, מה שיקשה על מאסק להשיג נתח משמעותי | המיליארדר הציע לקנות את הרשת החברתית כולה ב-43 מיליארד דולר ולמחוק אותה מהבורסה

יו"ר טסלה, המיליארדר אילון מאסק (צילום: Patrick Pleul/Pool Photo via AP, File)
יו"ר טסלה, המיליארדר אילון מאסק (צילום: Patrick Pleul/Pool Photo via AP, File)

דירקטוריון טוויטר החליט פה אחד לאמץ הגנת "גלולת רעל" בתגובה לניסיון של המיליארדר אילון מאסק לקנות את כל מניות החברה ביותר מ-43 מיליארד דולר ולהפוך אותה לפרטית, כלומר למחוק אותה מהבורסה.

צעד זה יאפשר למחזיקי מניות נוכחיים בטוויטר, מלבד מאסק, לקנות עוד מניות בהנחה. כתוצאה מכך חלקו של מאסק, שרכש 9% ממניות החברה, יהפוך לקטן יותר, ויהיה לו קשה יותר לאסוף רוב מספיק של משקיעים שיאפשרו לו להשתלט על החברה. תכנית זו תעבוד גם אם מאסק יגדיל את החלק שבידיו ל-15%.

השימוש בגלולת רעל מוסיף טוויסט נוסף לדרמה סביב האפשרות שהאיש העשיר ביותר בעולם יקנה את הרשת החברתית אותה כינה בתור "כיכר העיר דה פקטו" של העולם.

טוויטר אמרה שהתכנית שלה תקטין את הסבירות שכל אדם יוכל להשיג שליטה בחברה מבלי לשלם  כראוי לבעלי המניות או לתת לדירקטוריון זמן להעריך את ההצעה. הגנות מסוג זה, הנקראות באופן רשמי תכנית לזכויות בעלי המניות, משמשות על מנת למנוע השתלטות עוינת על תאגיד על ידי הפיכת הרכישה שלו ליקרה פי כמה וכמה בעבור הרכוש.

גם אם התכנית תרתיע אותו מלנסות להשתלט על החברה דרך רכישת מניות, מאסק עדיין יכול לפעול על ידי ניהול "קרב פרוקסי" בו מצביעים בעלי המניות לשימור או פיטורי דירקטורים חברה. טוויטר אמרה שהתכנית שלה לא מונעת לחלוטין משא ומתן על מכירה החברה, בהתאם לאינטרים של המחזיקים בה.

"הם מתכוננים לקרב עם מאסק" אמר דניאל אייבס, אנליסט עבור חברת ניירות הערך וודבוש. "הם גם צריכים לקנות לעצמם זמן כדי למצוא קונה פוטנציאלי אחר".

מאסק הציע לקנות את החברה ישירות ב-43 מיליארד דולר, ואמר שהיא "צריכה להפוך לחברה פרטית" על מנת לבנות אמון טוב יותר עם המשתמשים ולהצליח לשרת יותר את מה שהוא מכנה "הציווי החברתי" של חופש הביטוי.

"קיומה של פלטפורמה ציבורית בעלת אמון מקסימלי ומכילה זה עניין חשוב ביותר לעתיד הציוויליזציה שלנו" אמר מאסק ברעיון באירוע TED, שעות בודדות לאחר שהכריז על ניסיון הרכישה.

עם כ-82 מיליון עוקבים בטוויטר, מאסק הוא גם משתמש מרכזי בפלטפורמה, וגם אחד המבקרים הגדולים שלה. הוא התנגד להחלטת הרשת להשהות חשבונות שהפיצו מידע מוטעה, רטוריקה אלימות ונאומי שנאה. הוא אמר ביום חמישי שהוא מתנגד להשעיה קבועה של משתמשים, בדומה להרחקתו של נשיא ארה"ב לשעבר דונאלד טראמפ.

מאסק הודיע בשבוע שעבר כי קנה במדורג מניות של טוויטר, והגיע ל-9%. טוויטר הציעה לו בתגובה מקום בדירקטוריון בתמורה לכך שלא יקנה יותר מ-14.9% מהחברה, והוא דחה את ההצעה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!