דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מבצע החיסונים לפוליו הורחב לילדים עד גיל 6 בכל הארץ, לאחר חול המועד יחוסנו בני 7 עד 17

באזור ירושלים שבו אותר הנגיף התחסנו כ-24 אלף ילדים | ילדים שלא קיבלו את חיסוני השגרה לפוליו יוכלו להתחסן בתחנות טיפת חלב | רוב הילדים מגיל 7 ומעלה יידרשו להשלים קבלת חיסון חי מוחלש בטיפות, שלא ניתן בישראל בשנים 2005 עד 2013

חיסון פוליו (צילום: פלאש90)
חיסון פוליו (צילום: פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הרחיב את מבצע החיסונים לפוליו מירושלים לכל אזורי הארץ, למשפחות עם ילדים עד גיל 6. החיסונים ניתנים גם בחול המועד, בתחנות טיפת חלב. המשרד קורא לכלל ההורים שילדיהם לא חוסנו כנדרש לנגיף להתחסן. מיד לאחר חול המועד המבצע יורחב גם לבני 17-7 שנים, שרבים מהם (ילידי 2005 עד 2013) שלא קיבלו חיסון 'חי מוחלש' בילדותם. לצורך המבצע רכשה ישראל כחצי מיליון מנות חיסון שהגיעו לישראל בשבוע שעבר.

מבצע החיסונים בירושלים והסביבה נמשך כרגיל. מוקד החיסונים במיוחד שהוקם במיון יד שרה בעיר סיים את פעילותו והחיסונים יינתנו בתחנות טיפות חלב בלבד.

בירושלים התחסנו עד רביעי הקודם 23,991 ילדים לפוליו. בימים האחרונים לא התגלו מקרי תחלואה חדשים, ומספר הנדבקים שאותרו עד כה עומד על 8 מקרים ללא תסמינים, ומקרה נוסף של ילדה עם שיתוק ילדים. שניים מתוך המקרים הם בחשד גבוה ולא אומתו סופית. מבין תשעת המקרים, 7 היו לא מחוסנים, 1 מחוסן ו-1 מחוסן חלקית. במשרד הבריאות ממשיכים את המעקב והבדיקות במערכות הביוב ברחבי הארץ ואת החקירות האפידמיולוגיות.

במסגרת מבצע החיסונים מתבצעת השלמה של חיסוני הפוליו לפי שגרת החיסונים הרגילה, עם שינויים.

  1. ילדים יקבלו את 2 מנות המחומשת (המכילה חיסון מומת לפוליו – IPV) הראשונות מוקדם יותר: בגילאים 6 ו-10 שבועות.
  2. ילדים יקבלו את מנת חיסון הbOPV (חיסון חי מוחלש לפוליו) הראשונה מוקדם יותר: יחד עם מנת חיסון המחומשת השנייה, כשהגיל המינימלי יהיה 10 שבועות.

במשרד מזכירים שילידי השנתונים 2005-2013 לא קיבלו את כל מנות החיסון הנדרשות כיום כחלק מתכנית חיסוני השגרה, ונדרשים להשלמת חיסונים. בשנים אלה ניתן בישראל חיסון מומת בלבד, שניתן בזריקה (בדרך כלל עם חיסונים נוספים בזריקה המכונה 'מחומשת'), ולא ניתן חיסון חי מוחלש, שניתן בטיפות. לחיסון חי מוחלש יש חשיבות במניעת התפרצות בקהילה.

השלמת החיסון לילדים מגיל 7 עד 17 תבוצע באופן הבא:

  • לילדים מכיתה א' עד כיתה ט' –  החיסונים יינתנו במסגרת שירותי בריאות התלמיד על ידי אחיות בית ספר. במחוזות צפון, אשקלון ודרום יש ליצור קשר עם מוקד קול הבריאות בטלפון *5400 שיסייע בתיאום תור. במחוז תל אביב ומחוז מרכז (לא כולל נפת נתניה) יש לפנות לחברת פמי בטלפון 03-5688599. במחוז חיפה, נפת נתניה, ומחוז ירושלים יש לפנות לחברת נטלי בטלפון 1-700-504-121.
  • לילדים מכיתה י' עד כיתה יב' – החיסונים יינתנו לאחר תיאום עם מוקד קול הבריאות בטלפון *5400 בלשכות הבריאות של משרד הבריאות.

משרד הבריאות קורא לכל הורה לבדוק סטטוס התחסנות של הילדים עד גיל 17 כדי לוודא צורך בהשלמת חיסון. המידע לגבי סטטוס חיסון נמצא בפנקס החיסונים של הילד וכן ניתן לבדוק בקופות החולים ובמוקד קול הבריאות *5400.

מבצע החיסונים החל בעקבות איתור ילדה בת 4 שנדבקה בנגיף ולקתה בשיתוק ילדים, לראשונה מאז 1988, בשילוב תוצאות חריגות שהצביעו על הימצאות הנגיף במי ביוב באזור ירושלים ומאוחר יותר התגלו גם באזורים אחרים בארץ. במשרד הבריאות מדגישים ש"החיסון כנגד נגיף פוליו הוא האמצעי היעיל והבטוח ביותר למניעת ההדבקה בנגיף ולהגנה מפני המחלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!