דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

רוסיה כבשה עיר ראשונה בדונבאס מאז חידשה את המתקפה; חיילים אוקראינים מתבצרים במפעל פלדה במריופול

העיר קרמנינה שבמחוז לוהאנסק נפלה בידי הרוסים | החיילים האוקראינים המעטים שנשארו במריופול, מתבצרים במפעל פלדה ונערכים למתקפה רוסית | הכוחות הרוסיים מתרכזים באזור סוורודונייצק, פופסנה, זפוריז'יה וקורחובה

הריסות במריופול לאחר הפצצות רוסיות (צילום: אלכסיי אלכסנדרובAP)
הריסות במריופול לאחר הפצצות רוסיות (צילום: אלכסיי אלכסנדרובAP)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

באוקראינה אישרו היום (שלישי) כי רוסיה כבשה את העיר קרמנינה בת 20,000 התושבים, שבמחוז לוהאנסק. בכך הופכת קרמנינה לעיר הראשונה שנכבשת במתקפה הרוסית המחודשית על אזור דונבאס. רוסיה תוקפת לאורך כל קו הגבול המזרחי באזור זה, וטוענת כי תקפה למעלה מאלף מטרות לאורך הלילה.

במריופול, חיילים אוקראינים מתבצרים במפעל הפלדה העצום "אזובסטל", השוכן על שטח של 11 קמ"ר. במוסקבה מודיעים כי אם לא ייכנעו, הבדלנים הפרו-רוסים יכבשו את המפעל באש חיה. המפעל, שזכה לכינוי "המצודה של מריופול" הוא ככל הנראה אחד מכיסי ההתנגדות האחרונים בעיר, לאחר שהרוסים הודיעו כי כבשו את כל האזורים האורבניים בעיר.

"לא משנה כמה חיילים יש שם, אנחנו נגן על עצמנו. אנחנו נילחם. אנחנו לא נוותר על שום חלק אוקראיני" אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אתמול  בלילה, והוסיף שהצבא הרוסי יתקשה לחדש את ארסנל הטילים, המסוקים והציוד הצבאי שלו, כשיחודשו הסנקציות הבינלאומיות.

נציבות הסיוע לפליטים של האו"ם הודיעה כי קרוב ל-5 מיליון פליטים עזבו את אוקראינה מתחילת הלחימה. מרבית הפליטים (2.8 מיליון) חצו את הגבול לפולין. מדינות נוספות אליהן הגיעו פליטים הן רומניה (751 אלף), רוסיה (536 אלף), הונגריה (466 אלף), מולדובה (425 אלף), סלובקיה (340 אלף), בלארוס (24 אלף) ומדינות נוספות מעבר לים.

עשן מיתמר לאחר הפצצה באזור מפעל אזובסטל במריופול (צילום: אלכסיי אלכסנדרוב\AP)
עשן מיתמר לאחר הפצצה באזור מפעל אזובסטל במריופול (צילום: אלכסיי אלכסנדרוב\AP)

ראש ממשלת פולין הודיע כי מדינתו ערוכה לטפל ב-10,000 חיילים אוקראינים בבתי החולים שלה. כיום, רק כמה עשרות חיילים מטופלים בפולין. הצעה זו לסיוע מגיעה לאחר שפולין הקימה "עיר מכולות" לפליטים בגבול עם העיר לביב שבאוקראינה.

יועצו של זלנסקי לביטחון לאומי, אולכסיי דנילוב, הודיע שרוסיה התחילה אתמול בבוקר במאמצים "לשבור את ההגנות האוקראיניות" בקו החזית בשני המחוזות שמהם מורכב חבל דונבאס – מחוזות לוהנסק ודונצק – וכן בקו החזית של מחוז חרקיב, ששוכן מצפון לדונבאס ומותקף ללא הרף כבר מתחילת המלחמה. "עם כלי נשק משמעותיים כמו טנקים, ארטילריה ורכבים משוריינים, נוכל לנצח במזרח" הוא אמר היום.

הכוחות הרוסיים מרכזים בשעות האחרונות את המאמץ שלהם באזור סוורודונייצק, פופסנה, זפוריז'יה וקורחובה, לדברי המטכ"ל האוקראיני. רוסיה טוענת שהיא מרכזת את מאמציה בהבטחת שליטה מלאה על אזור דונבאס במזרח.

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו אתמול בהפצצה רוסית במחוז דונצק במזרח אוקראינה, לדברי מושל המחוז פבלו קירלנקו.

הרס בלביב אחרי הפצצות רוסיות (צילום: Joe Raedle/Getty Images)
הרס בלביב אחרי הפצצות רוסיות (צילום: Joe Raedle/Getty Images)

לפי גורמים אוקראיניים, שלושה בני אדם, בהם בן 14, נהרגו בהפצצות בחרקיב ו-15 בני אדם נוספים נפצעו. מושל המחוז אולה סינגוב אמר שהופגזו בתי אזרחים, מגרשי משחקים ומרכזי תמיכה הומניטריים.

בכיר בממשל ביידן אמר הלילה שארצות הברית תעשה הכול כדי שרוסיה תישא באחריות על המלחמה באוקראינה. לדבריו, ארצות הברית שוקלת לתייג את רוסיה כמדינה "נותנת חסות לטרור".

גורם בכיר בפנטגון הודיע שהמשלוח הראשון של ציוד צבאי מתוך חבילת הסיוע האמריקאית החדשה הגיע לגבולותיה של אוקראינה.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שהדיאלוג מול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הושהה לאחר שהתגלו ממדי הרצח שביצעו הכוחות הרוסיים באוקראינה. "מאז שהתגלו מעשי הטבח בבוצ'ה ובערים אחרות, לא שוחחתי עמו באופן ישיר, אבל אני לא פוסל שאעשה זאת בעתיד", אמר מקרון לערוץ France 5.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!