דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

שר ההגנה הרוסי הודיע לפוטין: "כבשנו את מריופול", ישנם נצורים במפעל הפלדה

סרגיי שויגו דיווח לנשיא שקרוב ל-1,500 לוחמים אוקראינים נכנעו, אך רבים עוד מתבצרים במפעל "אזובסטל" | פוטין הנחה: "לכתר אותם שזבוב לא יעבור" | בריטניה מעריכה: רוסיה רוצה הישג משמעותי לפני יום הניצחון ב-9 במאי

כוחות רוסים בפאתי העיר מריופול (צילום: AP Photo/Alexei Alexandrov)
כוחות רוסים בפאתי העיר מריופול (צילום: AP Photo/Alexei Alexandrov)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו דיווח היום (חמישי) לנשיא רוסיה פוטין שהעיר מריופול נכבשה. כך דווח בסוכנות הידיעות הרוסית IFAX. לפי שויגו קרוב ל-1,500 לוחמים אוקראינים נכנעו, אך רבים עוד מתבצרים במפעל המתכת "אזובסטל". פוטין הורה להמשיך במצור כך ש"זבוב לא ייכנס". בריטניה מעריכה: "הרצון להציג תמונת ניצחון לפני 9 במאי יכול להשפיע על התקדמות המבצע".

מפעל הפלדה "אזובסטל" שבמריופול, נחשב למעוז האחרון של הלוחמים האוקראינים הנצורים, שהתחננו לסיוע. בפוסט מצולם שהעלה לפייסבוק אמר מי שמופקד על הלחימה האוקראינית במריופול: "יכול להיות שזו הפנייה האחרונה שלנו – נותרו לנו רק כמה ימים או שעות". לדבריו, 500 פצועים נמצאים במפעל, והם מוקפים בכוחות רוסיים רבים. על פי ה-BBC ברוסית, ישנם כ-1,000 בני אדם במפעל.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

שר ההגנה של רוסיה: העיר מריופול נכבשה

דיווח: ארצות הברית מעבירה תותחי ופגזים רבים לצבא אוקראינה

יותר מ-2,000 לוחמים אוקראינים נותרו נצורים במפעל הפלדה "אזובסטאל"

פוטין: התוכנית להסתערות על מפעל הפלדה מבוטלת, להמשיך לחסום אותו כך ש"זבוב לא יוכל לעבור"

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הורה לשר ההגנה סרגיי שויגו לבטל את התוכנית להסתער על מפעל הפלדה "אזובסטאל" שבמריופול, אותה כינה צעד "לא מעשי" ולהמשיך לחסום אותו במקום.

ממשלת אוקראינה: דורשים מסדרון הומניטרי לפינוי 1,000 אזרחים מהמפעל במריופול

סגנית ראש הממשלה האוקראינית, אירינה ורשצ'וק, פרסמה בקשה לפתיחת מסדרון הומניטרי שיאפשר לפנות אזרחים וחיילים פצועים ממפעל הפלדה הנצור "אזובסטאל" שבמריופול.

ראש העיר חארקיב: העיר נמצאת תחת הפגזות קשות

שגריר רוסיה בישראל: "אם יועבר ציוד מגן לאוקראינה - נגיב בהתאם"

שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, הגיב היום (חמישי) בריאיון לטלוויזיה הרוסית על הודעתו של שר הביטחון בני גנץ אתמול על העברת ציוד המגן מישראל לאוקראינה. השגריר אמר כי המידע נבדק ואם השמועות יתבררו כנכונות – רוסיה תגיב בהתאם. משרד הביטחון הוציא אתמול הודעה על העברת הקסדות ואפודי המגן לאוקראינה, וגורם מדיני טען כי הוא לא סבור שתהיה תגובה רוסית.

מושל מחוז לוהנסק,  סריי היידאי, אמר הלילה שהכוחות הרוסיים שולטים כעת בכ-80% משטח המחוז. על פי הדיווחים, כ-70 אלף בני אדם עוד נותרו באזור. היידאי ציין כי אם תושג הפסקת אש לכבוד חג הפסחא האורתודוקסי, שיחול בראשון, יוכלו הרשויות להשתמש בה כדי לאפשר פינויים מהאזור ומשלוחי סיוע.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר שבעלי בריתו מבינים טוב יותר את הצורך של אוקראינה באספקה של נשק כבד. הוא ציין כי אוקראינה זקוקה לנשק "לא בעוד שבועות, לא בעוד חודש, אלא מיד. כרגע, כשרוסיה מנסה להגביר את ההתקפות שלה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!