דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

הרוגים מפגיעת טילים רוסיים באודסה

המרחב האווירי הטורקי ייסגר לתנועת מטוסים רוסיים שיובילו כוחות לסוריה | קבר אחים ובו כ-1,000 מתים התגלה במריופול, יומיים לאחר מציאת קבר ענק נוסף סמוך לעיר הנצורה | עוצר על ערים באוקראינה במהלך חג הפסחא האורתודכסי | זלינסקי: "מוסקבה תנסה להשתלט על מדינות נוספות"

אישה סוחבת את חפציה ליד בניין שנפגע מהפגזות במריופול 
 (צילום ארכיון: AP Photo/Alexei Alexandrov, file)
אישה סוחבת את חפציה ליד בניין שנפגע מהפגזות במריופול (צילום ארכיון: AP Photo/Alexei Alexandrov, file)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

צבא רוסיה ירה שישה טילים מהים על עיר הנמל אודסה שבדרום-מערב אוקראינה – כך הודיע היום (שבת) אנטון גרשצ'נקו, יועץ לשר הפנים האוקראיני. לדבריו, הכוחות האוקראינים הצליחו ליירט מספר טילים, אך לפחות אחד נחת והתפוצץ. חמישה אזרחים נהרגו בהפגזה, בהם פעוט בן 3. בעיר נשמעו פיצוצים במספר אזורים ונגרם נזק לבניינים אזרחיים.

שר החוץ הטורקי, מבלוט קבוסוגלו, אמר שטורקיה תסגור את המרחב האווירי שלה לתנועת מטוסים רוסיים צבאיים ואזרחיים שמובילים חיילים ללחימה בסוריה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שהשר צוטט בערוץ הטלוויזיה הממלכתי של טורקיה, TRT Haber. לדבריו ההחלטה התקבלה לאחר שנערכו שיחות עם רוסיה בנושא.

בכיר בממשל האוקראיני הודיע על עוצר שיחול ברחבי המדינה, הערב (מוצ"ש) שבו חוגגים הנוצרים האורתודקסים את חג הפסחא. קירילו קימונשקו, סמנכ"ל לשכת הנשיא, הודיע שבאזורים שמושפעים ביותר מהפלישה הרוסית – דוהצק, לוהנסק, זפוריז'יה, חרקיב, מיקולייב וחרסון, העוצר יחול מהערב ב-19:00 ויסתיים מחר ב-5:00 לפנות בוקר. גם בעיר לבוב, שסמוכה לגבול המערבי של אוקראינה, הוטל עוצר.

כוחות רוסיים ממשיכים לתקוף את מפעל הפלדה אזובסטל שבעיר מריופול, שרובה נכבשה על ידי צבא רוסיה. המפעל הוא אחת הנקודות האחרונות שבהם מתבצרים חיילים אוקראינים וכן אזרחים, בהם נשים, ילדים וקשישים. לדברי אולקסיי אריסטוביץ', יועץ בכיר למנכ"ל לשכת הנשיא, הלוחמים האוקראינים מחזיקים מעמד מול ההתקפות ואפילו מנסים לתקוף בחזרה.

קבר אחים נוסף נמצא הלילה (שבת) ממזרח לעיר מריופול, כך עולה מתמונות לוויין חדשות של עיר הנמל הנצורה. קבר האחים נפרש על שטח של 45 מטרים על 25 מטרים, ועשוי על פי ההערכות להכיל גופות של כ-1,000 בני אדם. רק לפני יומיים אותר בעיירה מנגוש, הסמוכה למריופול, קבר אחים אחר באורך של יותר מ-300 מטרים.

על פי הרשויות באוקראינה, נהרגו במריופול יותר מ-20 אלף אזרחים. לדברי נשיא אוקראינה זלנסקי, יותר ממאה אלף בני אדם עדיין נמצאים בעיר תחת שליטת הכוחות הרוסיים, ללא גישה למזון, מים ותנאים בסיסיים נוספים.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הזהיר הלילה כי הפלישה הרוסית לאוקראינה היא "רק ההתחלה", וכי מוסקבה נחושה לכבוש מדינות נוספות. דבריו מגיעים בעקבות ההודעה אתמול על כוונת הצבא הרוסי להשיג שליטה בכל דרום אוקראינה לאורך חופי הים השחור, הסמוך גם לחבל טרנסניסטריה שבמולודובה. "כל המדינות כמונו, שמאמינות בניצחון החיים על המוות, חייבות להילחם עימנו. הן חייבות לסייע לנו, מכיוון שאנו רק הקו הראשון. מי יהיה הבא בתור?", אמר זלנסקי.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ייפגש ביום שלישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולאחר מכן גם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. גוטרש הוסיף כי הוא מעוניין "לשוחח על צעדים שיפסיקו את הלחימה ויעזרו להשיג ביטחון לאזרחים".

במקביל דיווח משרד ההגנה של רוסיה כי כוחותיו הפילו מטוס קרב אוקראיני מסוג SU-25 באזור חרקוב. בנוסף, טען כי הכוחות השמידו 66 מטרות צבאיות באוקראינה במהלך הלילה. כך לפי פרסום בסוכנויות הידיעות הרוסיות אינטרפקס וטאס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!