דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שיבושים בטיסות באמסטרדם בעקבות שביתת עובדי הכבודה, בקרי התעופה בוורשה מאיימים בהתפטרות המונית

צוותי הקרקע של חברת התעופה ההולנדית שבו לפעילות לאחר מספר שעות, והחלו בשיחות עם ההנהלה על שיפור בתנאי העסקתם | בוורשה הודיעו כ-200 פקחי טיסה כי יתפטרו ב-1 במאי, במחאה על הקיצוץ בשכרם והארכת משמרות העבודה

שביתה בשדה התעופה באמסטרדם (צילום: AP Photo/Peter Dejong)
שביתה בשדה התעופה באמסטרדם (צילום: AP Photo/Peter Dejong)

עשרות טיסות עוכבו ובוטלו היום (שבת) בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם, לאחר שעובדי הכבודה של חברת התעופה ההולנדית הלאומית KLM פתחו בשביתה למשך מספר שעות, במחאה על תנאי העסקתם ומחסור בכוח אדם.

שיבוש התנועה מתרחש באחד הימים העמוסים ביותר של השנה, בנמל התעופה מהמרכזיים באירופה. זהו גם היום הראשון של חופשות בית הספר, וסוף השבוע הראשון מאז הוסרו מגבלות הקורונה במדינות רבות.

העובדים שבו לפעילות מלאה לאחר מספר שעות, אך העיכובים צפויים להמשיך ולהיות מורגשים גם בהמשך היום. הנהלת KLM אף פתחה בסבב שיחות עם העובדים, שהתמקדו בעיקר במחסור בכוח אדם שגורם לעומס עבודה כבד.

העובדים דורשים גם הסכמי העסקה ארוכי טווח של אנשי הקרקע בנמל התעופה, ושיפור בתנאי העסקתם במקביל לתוספת בכוח האדם.

חברת KLM הודיעה כי השביתה "פתחה בצורה מאוד לא נעימה את תקופת החגים, שכל כך הרבה אנשים ציפו לה".

גם באתר האינטרנט של נמל התעופה סכיפהול נכתב שהטרמינלים עמוסים, ומומלץ ​​לנוסעים לא להגיע לשדה התעופה.

ורשה: בקרי התעופה יחלו בשביתה ב-1 במאי

ממשלת פולין לא הצליחה להגיע להסכמה עם בקרי התעבורה האווירית שלה, בסכסוך העבודה על שכרם ותנאי העסקתם, כך אמרה דוברת האיגוד המקצועי במדינה, שהוסיפה גם שהשיחות בין הצדדים צפויות להתחדש בתחילת השבוע.

180 מתוך 206 הבקרים שעובדים בשדה וורשה בחרו להתפטר ולא לקבל את הסכם ההעסקה החדש, שכולל קיצוץ בשכרם לצד הארכת משמרות העבודה. 44 מתוך 180 כבר עזבו לצמיתות, ותקופת ההודעה ל-136 הנותרים מסתיימת ב-30 באפריל.

ההפרעה בטיסות, עשויה להשפיע לא רק על תנועת המטוסים לפולין וממנה, אלא גם על אלו העוברות במרחב האווירי של המדינה, אמורה להתחיל ב-1 במאי.

גוף הבטיחות האווירית האירופי ״יורו-קונטרול״ כבר הודיע כי רשות התעופה האזרחית של פולין תפחית באופן דרסטי את מספר הטיסות במרחב האווירי של פולין אם לא תושג הסכמה.

סגן שר התשתיות, מרסין הוראלה, אמר בעבר שדרישות השכר של פקחי התעבורה האוויריות אינן מציאותיות בהתחשב בהשפעות מגיפת הקורונה, שהביאה לדבריו ל״הפחתת העמלות שסוכנות שירותי ניווט האוויר הפולנית (PANSA) מקבלת מחברות התעופה״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!