דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.2°תל אביב
  • 20.0°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.8°אשדוד
  • 26.3°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 27.6°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 24.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

האלופה שבדרך: מכבי אשדוד ואליצור רמלה ייפגשו למשחק מכריע על התואר

המחשק החמישי בסדרת הגמר של ליגת על לנשים בכדורסל ייערך מחר (ב', 18:30) | המארחת אשדוד מחפשת אליפות ראשונה אחרי ארבע שנים, רמלה מחפשת צלחת מספר אחת עשרה

אליצור רמלה מול מכבי בנות אשדוד בסדרת הגמר של ליגת העל לשים בכדורסל (צילום: ליגת העל לנשים בכדורסל)
אליצור רמלה מול מכבי בנות אשדוד בסדרת הגמר של ליגת העל לשים בכדורסל (צילום: ליגת העל לנשים בכדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מכבי בנות אשדוד ואליצור רמלה ייפגשו מחר (שני, 18:30, שידור בספורט 5 פלוס) למשחק החמישי של סדרת הגמר בליגת העל לנשים בכדורסל, בסיומו תוכתר אלופה חדשה. הסדרה שנמצאת בשוויון 2:2, תוכרע במשחק החמישי שיתקיים באשדוד.

שתי הקבוצות פתחו את העונה באופן בינוני למדי, אבל רשמו רצף ניצחונות מרשים ביותר בסיבוב השני. הן סיימו את הבית העליון במקומות השלישי והרביעי (בהתאמה) וניצחו בסדרות חצי גמר את שתי המוליכות, רמלה את הפועל ראשון לציון ואשדוד את מכבי חיפה.

זאת הפעם השנייה ברציפות שאשדוד מגיעה למשחק הקובע על האליפות, לאחר שהפסידה בעונה שעברה במשחק החמישי, לאלופה היוצאת בשנתיים האחרונות מכבי רמת גן. סגנית האלופה פתחה את העונה עם ארבעה ניצחונות וארבעה הפסדים, ולקח לה זמן לשוב למקומה הטבעי בצמרת.

העונה של אשדוד השתנתה עם צירופה של הסנטרית האמריקאית קלסי בון שהגיעה במחזור ה-10 וב-11 משחקיה הראשונים עם הקבוצה, אשדוד ניצחה בעשרה מהם. קלסי בון סיימה את העונה עם 18.9 נק' ו-8.8 רב'. לצידה הובילה את הקבוצה ויקטוריה ויויאנס עם 20.9 נק' ו-8.6 רב'. אצל הישראליות בלטה שחקנית הנבחרת אלכס כהן 12.1 נק' ו-5.3 רב' למשחק. 

קלסי בון ממכבי בנות אשדוד עם הכדור (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
קלסי בון ממכבי בנות אשדוד עם הכדור (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

בחצי גמר הפלייאוף אשדוד הרשימה, כאשר ללא יתרון הביתיות ניצחה בחצי הגמר את מכבי חיפה בשלושה משחקים. הקבוצה, שזכתה בשש אליפויות, מהן חמש רצופות בין השנים 2013 ו-2018 מכוונת לזכות בתואר ראשון לאחר הפסקה של ארבע שנים.

לאליצור רמלה זאת הייתה עונה מלאה בעליות ויורדות. הקבוצה החלה את העונה במטרה לשחזר את הדומיננטיות בעונה הקודמת, עם סגל שינסה להגיע רחוק גם בגביע היורוקאפ, אבל סבלה מפציעות, חילופי זרות וחוסר יציבות.

הישראלית הבכירה אליסה בארון נפצעה מול רמת השרון במשחק השלישי וחזרה רק לקראת סיום העונה. קלסי מיטשל נפצעה בתחילת העונה, קורטני וויליאמס החליפה אותה לחודש ורק במחזור ה-14 הגיעה קריסטל דנג'רפילד רוקי השנה ב-WNBA בעונת 2020, שקלעה 15.6 נק' ומסרה 5.6 אס'. 

אמה קאנון פתחה את העונה ועזבה לאחר המחזור השלישי לארה"ב בעקבות סיבות אישיות, חזרה רק לפני חודשיים לקבוצה ומאז הובילה אותה בליגה הסדירה עם 22.3  נק' ו-12.8 רב'. הישראלית הצעירה גילי אייזנר הוסיפה  6.2 נק' ו-4.4 אס'. 

גילי אייזנר מאליצור רמלה מול מאי דיין ממכבי בנות אשדוד (צילום: ליגת העל לנשים בכדורסל)
גילי אייזנר מאליצור רמלה מול מאי דיין ממכבי בנות אשדוד (צילום: ליגת העל לנשים בכדורסל)

רמלה הצליחה לאסוף את כל החלקים והשיגה את הכרטיס האחרון לסדרות חצי הגמר, ממש לקראת סיום העונה. זה עדיין נראה שרמלה ממשיכה להתחבר ממשחק למשחק בהובלת המאמנת שירה העליון. הקבוצה העפילה לגמר לאחר ניצחון 2:3 בסדרה מול מוליכת הליגה הפועל ראשון לציון. לרמלה 10 אליפויות, כשהאחרונה הייתה בעונת 2019-2018.

עונת המפתיעות

זאת הייתה עונה מלאת הפתעות. הפועל ראשון לציון שנאבקה בשנה שעברה בתחתית הליגה על הירידה פתחה בסערה את הליגה וכבשה את המקום הראשון, בזכות השילוב המנצח של סגל ישראלי צעיר בהובלת עדן ציפל והמלכת הסלים של העונה ג'ני סימס שקלעה העונה 29.1 נקודות בממוצע למשחק. היכולת הגבוהה הובילה את המועדון לזכייה בגביע המדינה לראשונה בתולדותיה. 

ההפתעה השנייה של העונה הייתה מכבי חיפה, שפתחה בסערה את העונה וסיימה את העונה במקום השני. חיפה ששיחקה בשנה שעברה בפלייאוף העליון, הצליחה לעשות קפיצת מדרגה חשובה. למרות שלקראת סיום העונה החלה לאבד גובה ולצבור הפסדים, ברגעי האמת חיפה הצליחה בעזרת הגנה חזקה שאפיינה אותה לסיים במקום השני. 

עדן ציפל (עם הכדור) במדי הפועל ראשון לציון מול מכבי חיפה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
עדן ציפל (עם הכדור) במדי הפועל ראשון לציון מול מכבי חיפה (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

האלופה בשנתיים האחרונות, מכבי רמת גן, סבלה מעונה חלשה ולא העפילה לפליאוף העליון. הקבוצה שהייתה בשנים האחרונות בצמרת, תנסה לחזור למקומה הטבעי במאבקי האליפות כבר בשנה הבאה, גם אליצור חולון סבלה מעונה חלשה ותנסה להתחזק לקראת העונה הבאה. העולה החדשה אליצור ת"א, לא הצליחה להחזיק מעמד בליגה הבכירה וירדה תוך עונה לליגה הלאומית.

עתיד מקומי

בגזרה הישראלית, השחקניות הצעירות המשיכו להתקדם ולפרוץ קדימה. ירדן גרזון בת ה-18 המשיכה את התקדמות שלה במדי רמת גן עם 12.2 נק', 4.8 רב' ו-4.1 אס'. עדן ציפל בת ה-19 מהפועל ראשון לציון עשתה את קפיצת המדרגה השנה עם 12 נק', 4.7 רב' ו-3.4 אס'. דניאל קארש בת ה-21 מא.ס. רמת השרון רשמה עונה מצוינת עם 9.4 נק' ו- 5.2 אס'. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!