דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
19.0°תל אביב
  • 13.5°ירושלים
  • 19.0°תל אביב
  • 18.2°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 16.3°באר שבע
  • 23.5°אילת
  • 18.5°טבריה
  • 12.0°צפת
  • 18.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

״מרגיש מוזר לא לכסות את הפנים״: ישראלים ממשיכים לעטות מסכה בחללים סגורים ובמרחב הפתוח

יגאל ויאיר מחנות תאורה בתל אביב: ״תוך כמה שבועות הכל יחזור״ | יהושע משוק מחנה יהודה: ״לאנשים יש שיקול דעת, לא צריך חוקים כאלו מראש״

אוטובוס ביום שלאחר ביטול חובת עטיית המסכות בישראל. חלק מהאנשים בוחרים להמשיך ולהשתמש במסכה (צילום: אור גואטה)
אוטובוס ביום שלאחר ביטול חובת עטיית המסכות בישראל. חלק מהאנשים בוחרים להמשיך ולהשתמש במסכה (צילום: אור גואטה)
אור גואטה

חובת המסכה במקומות סגורים בוטלה, אבל ישראלים רבים ממשיכים לעטות אותה, בפנים וגם במרחב בחוץ. יורם (57), מחנות "המקצוענים" לכלי בניין בתל אביב עוטה מסכה, למרות שהחנות פונה לאוויר הפתוח ויש בה רק שלושה אנשים, שלא עוטים מסכה. "עד עכשיו אנשים היו מגיעים בדרך כלל עם מסכות, אבל היום לא ראיתי אף בן אדם עם מסכה", הוא מספר. "לדעתי ההחלטה הזו היא טעות. תוך רגע הקורונה תחזור, התחלואה תעלה ויחזירו את המסכות".

יגאל ויאיר שעובדים בחנות למוצרי תאורה עוטים מסכות, וכך גם מספר מוכרים נוספים בחנות הגדולה. "אל תדאג, אנחנו לא שמים את המסכות בגללך, כל אחד והחלטה שלו", אומר יגאל. "התקשורת החליטה שאנחנו צריכים להוריד את המסכות, אף רופא לא החליט את זה". יאיר אומר שההחלטה לבטל את חובת עטיית המסכה תביא לעלייה בתחלואה, "שבוע-שבועיים וכולנו נחזור להיות עם מסכות, זה לא יגמר כל כך מהר". 

נשים ממתינות בתחנת אוטובוס ביום שלאחר ביטול חובת עטיית המסכות בישראל (צילום: אור גואטה)
נשים ממתינות בתחנת אוטובוס ביום שלאחר ביטול חובת עטיית המסכות בישראל (צילום: אור גואטה)

דויד (39), עובד כדייל אוויר, ומספר שבנתב"ג רוב האנשים בלי מסכות מהרגע שבו אפשרו להוריד אותן. "לחלק מהאנשים עדיין יש את האינסטינקט לשים מסכה או לבדוק איפה היא נמצאת" הוא מספר, "כרגע כמובן בטיסות עדיין יש בזה צורך אבל בחלק מהמדינות בטיסות הפנים לא צריך מסכה, אבל אני מקווה שלאט לאט התחלואה תתייצב ולא נצטרך את המסכות האלה יותר בכלל. מבחינתי הייתי זורק את כל המסכות לפח, כל כך סבלתי איתן".

לקראת סוף היום, יהושע (79), מוכר בשוק מחנה יהודה יושב מאחורי הדלפק, המסכה לידו בכוננות אבל הוא ללא מסכה. "אני לא חושב שהיו צריכים לעשות חוק שמחייב לשים או לא לשים מסכה, לאנשים יש שיקול דעת", הוא אומר, "כשאני ברכבת אני שם מסכה כי אולי אחד משתעל, אולי צפוף, גם ככה זה מקום סגור, אבל לא צריך להילחץ, אני שם לב לא לשבת מול אנשים ברכבת כדי שאם משתעלים זה לא יהיה עליי. אצלי בחנות זה מקום די פתוח אז גם ככה לא שמים מסכה, אם מישהו מבקש ממני לשים או שאני רואה אותו עם מסכה כמובן שאני שם, אבל היום אף אחד לא הגיע לפה עם מסכה".

שלט המורה על חובת עטיית מסכה (צילום: אור גואטה)
שלט המורה על חובת עטיית מסכה (צילום: אור גואטה)

ירדן (26), סטודנטית מירושלים, שיתפה בציוץ שרק היא ו"הסטודנט האסיאתי" שאיתה באוטובוס עוטים מסכות. בשיחה היא מספרת שזה בגלל ששניהם היו עם מסכת FFP2, הנמכרות בעיקר באירופה, "הן פשוט מאוד טובות אבל גם חם איתן, ותכלס אני לא יודע כמה אעטה את המסכה כשיהיה ממש קיץ", היא אומרת.

כשהגיעה הבוקר לאוניברסיטה היא עטתה מסכה, והשומר אמר לה בשמחה שכבר אין בכך צורך: "אבל גם לפני הקורונה אם הייתי באוטובוס צפוף עם המון אנשים ופתאום חלק משתעלים, הייתי נהיית חולה, כך שהמסכה היא לא רק נגד הקורונה. ובלי קשר, אחרי שנתיים עם מסכות זה נראה פשוט מוזר להיות בלי כיסוי לפנים, זה לא ממש רציונלי, אבל לפחות בתחבורה ציבורית אני חושבת שאני הולכת להמשיך לעטות מסכה".   

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!