דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

מתקפת טילים על זאפרוז'יה; מזכ"ל האו"ם נפגש עם ההנהגה הרוסית

נשיא טורקיה ארדואן ומזכ"ל האו"ם גוטיירז פנו לפוטין בהצעות להפסקת-אש | אוקראינה מדווחת על 5 הרוגים לאורך הלילה ואחד הבוקר, בעוד רוסיה טוענת ל-500 הרוגים אוקראינים מאמש | המודיעין הבריטי מעריך כי העיר קרמינה נכבשה

אזרחים אוקראינים תופסים מחסה מההפצצות הרוסיות בתחנת רכבת בקייב (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
אזרחים אוקראינים תופסים מחסה מההפצצות הרוסיות בתחנת רכבת בקייב (צילום: AP Photo/Evgeniy Maloletka)
דוד טברסקי
אוריאל לוי

לאחר ההפצצות הליליות ברחבי המדינה, באוקראינה נערכו הבוקר (שלישי) למתקפה על זאפרוז'יה, שהגיעה היום וגבתה את חייו של אדם אחד, לאחר מתקפת טילים רוסית על מפעל בעיר הדרומית.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטיירז, נפגש עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי לברוב והציע לו לחזור לשולחן המשא ומתן.  גוטיירז צפוי להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהמשך היום ולשוחח איתו על מצבה של העיר הנצורה מריופול, לאחר שאוקראינה ביקשה מגוטיירז שיסייע לה להבטיח מסדרון הומניטרי לפינוי אזרחים מהעיר.

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, קרא היום להנהגה הרוסית לשוב לשיחות עם אוקראינה על מנת להגיע להפסקת אש, ולהמשיך את השיחות שהחלו באיסטנבול.

דיפלומט רוסי בכיר מזהיר הבוקר את אוקראינה מפני "פרובוקציה שתוביל למלחמת עולם שלישית" וכי "אין לזלזל באופציה הגרעינית שעומדת לפנינו". שר ההגנה האוקראיני, דמיטרו קולבה, צייץ בתגובה כי "רוסיה מנסה להפחיד את העולם כדי שיפסיק לתמוך באוקראינה, זה רק מעיד על התחושה במוסקבה על תבוסה באוקראינה".

המודיעין הבריטי הודיע כי להערכתו העיר קרמינה שבמחוז לוהאנסק נפלה, והיא נשלטת כרגע בידי הצבא הרוסי, שממשיך את ההשתלטות על מחוזות לוהאנסק ודונייצק.

שיחות לטובת יישום החימוש של קייב יתקיימו במהלך היום בגרמניה, בהשתתפות של למעלה מ-40 נציגי מדינות ובהובלת שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שאמר "אנחנו רוצים להחליש את רוסיה עד לרמה שהיא לא תוכל לעשות דברים מהסוג שעשתה כשפלשה לאוקראינה.

עוצר לילי נכנס לתוקף בקייב, לפי ראש המנהל הצבאי האזורי בעיר אולכסנדר פבליוק. פבליוק הוסיף שהעוצר, שהחל מאתמול (שני) בלילה ויימשך עד יום שישי מ-10:00 עד 5:00, "יגן על האוכלוסיה מפעולות פרובוקטיביות של האויב".

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר שמשלוחי הנשק לאוקראינה מעידים שנאט"ו "מושקעת במלחמה עם רוסיה", ויש סכנה שהעימות יהפוך לגרעיני.

מקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה אמר שלברוב רק "מנסה להפחיד את העולם מפני תמיכה באוקראינה".

רוסיה הודיעה שתקפה שש תחנות רכבת במרכז אוקראינה ובמערבה, בטענה שניסתה לעצור את משלוחי הנשק. לפחות 5 נהרגו ו-18 נפצעו בתקיפות, לפי דיווחים רשמיים באוקראינה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר לאזרחיו בסרטון שהופץ אתמול (שני) בלילה שאי אפשר לחזות מתי תסתיים המלחמה, אבל ניצחונה של אוקראינה בלתי נמנע.

ראש עיריית חרסון הודיע אתמול שחמושים רוסים השתלטו על בניין העירייה.

הבית הלבן הזהיר מהטלת סנקציות על זוגתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אחרי דו"ח שהראה שפגיעה בה עשויה לפגוע גם בפוטין.

בריטניה הודיעה כי תוריד תעריפים על סחורה אוקראינית ותגביל את ייצוא מוצרי הטכנולוגיה לרוסיה, זאת בהמשך לבקשת הנשיא זלנסקי מבריטניה לסייע לכלכלה האוקראינית.

משרד ההגנה הבריטי הודיע שקציר התבואה של 2022 צפוי להיות נמוך בכ-20% לעומת 2021, עקב קושי בזריעה שנובע מהפלישה. אוקראינה היא היצואנית הרביעית בגודלה בעולם של טובין חקלאי, וייצוא מופחת ייצור אינפלציה שתייקר את התבואה ברחבי העולם. משרד ההגנה אמר שלמחיר התבואה השלכות על שוקי מזון וביטחון מזון ברחבי העולם בכלל, ובמדינות מתפתחות בפרט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!