דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

המשא ומתן להסכם קיבוצי תקוע: עובדי חברת קמהדע משביתים את המפעל בבית קמה

ועד העובדים וההסתדרות במרחב נגב מנהלים מאז אוגוסט משא ומתן על חידוש ההסכם הקיבוצי בחברה, אבל ההנהלה חוזרת בה באופן עקבי מההסכמות ומסרבת לנהל משא ומתן על דרישות העובדים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "נעמוד מאחורי עובדי החברה ונשמור על זכויותיהם"

שביתה בקמהדע. "להנהלת החברה ניתנה יותר מהזדמנות אחת לצעוד בדרך ההידברות" (צילום ארכיון: הסתדרות מרחב נגב)
שביתה בקמהדע. "להנהלת החברה ניתנה יותר מהזדמנות אחת לצעוד בדרך ההידברות" (צילום ארכיון: הסתדרות מרחב נגב)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עובדי קמהדע משביתים מהבוקר (שלישי) את מפעל הייצור בקיבוץ בית קמה, בעקבות המבוי הסתום במשא ומתן להסכם קיבוצי, ובהמשך לסכסוך העבודה שהוכרז בחברה בדצמבר.

קמהדע היא חברת ביו-פרמצבטיקה שמתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק תרופות באמצעות טכנולוגיה לטיהור והפרדת חלבונים. במפעל בבית קמה מועסקים כ-290 עובדים.

ההסכם הקיבוצי בחברה הסתיים בדצמבר, כשמאוגוסט 2021 מתנהל משא ומתן בין הנהלת החברה לוועד העובדים ונציגי ההסתדרות במרחב נגב, אבל לא הושגה התקדמות.

הנהלת החברה נסוגה באופן עקבי מההבנות שהושגו בשיחות. ההנהלה מסרבת להעניק לעובדים תוספות שכר כמקובל בתעשייה, ובמקביל דורשת לקזז את תוספת השכר השנתית עם הפיצוי שאמור להינתן לעובדים על ביטול מדרגי השכר – מה שצפוי להעניק תגמול גבוה יותר לעובדים החדשים על חשבון העובדים הוותיקים בחברה. ההנהלה מסרבת לקיים משא ומתן גם על דרישות אחרות של העובדים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "עובדי המפעל יחד עם ראשי הוועד והמרחב גילו במשך חודשים ארוכים אחריות וממלכתיות, אך כלו כל הקיצין. הכוח המניע של המפעל הם העובדים, ואני מצפה מההנהלה לשוב לשולחן המשא ומתן עד לחתימת הסכם קיבוצי. נעמוד מאחורי עובדי החברה ונשמור על זכויותיהם".

מ"מ יו"ר מרחב הנגב, נורברט בוקובזה: "השביתה היא דוגמה מובהקת לכך שגם לדיפלומטיה ומשא ומתן יש גבול. כבר יותר משמונה חודשים ההסתדרות במרחב נגב, ביחד עם ועד עובדי המפעל, מנהלת בסבלנות שיחות רבות מול הנהלת החברה, שלצערי לא התקדמו לשום מקום.

"לכן אנחנו אומרים היום: עד כאן. להנהלת החברה ניתנה יותר מהזדמנות אחת לצעוד בדרך ההידברות, אבל כעת היא תיווכח שאנחנו יודעים לצעוד גם בדרך אחרת, קצת פחות נעימה".

יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו: "אני מחזק את עובדי קמהדע במאבקם להגנה על זכויותיהם, וקורא להנהלה לקיים איתנו משא ומתן הוגן עד להשגת הסכמות בכל הסוגיות שבמחלוקת".

יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש: "עובדי קמהדע מנהלים מאבק עיקש למען שיפור זכויותיהם, לרבות שמירה על קיומו של ועד העובדים, וכל זאת תוך ניסיונות בלתי פוסקים של הנהלת החברה לפגוע בוועד ובעומד בראשו. כולי תקווה שהנהלת החברה תשכיל לקרוא לנו עוד היום לשוב לשולחן המשא ומתן כדי למנוע את השביתה ועוגמת נפש מכל הצדדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!