דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מבצע החיסונים בפוליו מתרחב עד גיל 17: "רוצים להגיע ל-90% התחסנות"

מבצע החיסונים יכלול השלמת חיסון חי מוחלש בטיפות, שלא ניתן בישראל בשנים 2005 עד 2013 | מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "את נגיף הפוליו אפשר וצריך להכחיד באמצעות חיסונים | החיסונים יינתנו בתחנות טיפת חלב ובקופות החולים

חיסון פוליו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
חיסון פוליו (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות מרחיב את מבצע החיסונים נגד פוליו בכל רחבי הארץ לילדים ובני נוער בגיל שישה שבועות עד גיל 17. לדברי מנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, "אנחנו רוצים להגיע ל-90% מחוסנים״.

המבצע יכלול השלמת חיסונים לילדים שלא התחסנו בחיסוני השגרה, וכן השלמה של חיסון חי מוחלש לפוליו, שניתן בטיפות, לילדים בגיל 9-17. חיסון זה ניתן פעמיים, בגיל חצי שנה ובגיל שנתיים, אך הוא לא היה חלק מתכונית החיסונים בין השנים 2005 ל-2013 (גילאי 9-17) ולכן רוב הילדים בגילים אלו צריכים להשלים אותו.

החיסונים לילדים עד גיל 6 יינתנו בתחנות טיפת חלב, אך במקרה שמשפחה עם ילדים בגילים שונים תגיע לתחנת טיפת חלב יתאפשר לכולם להתחסן באותו זמן. תלמידי כיתות א' עד ט' יקבלו את החיסונים במרכזים לבריאות הילד של קופות החולים או בתחנות טיפת חלב. תלמידי כיתה י' ומעלה יוכלו להתחסן בלשכות הבריאות.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "ישראל מיגרה את הפוליו בעבר ונעשה זאת כעת"

במסיבת עיתונאים בהשתתפות בכירי משרד הבריאות אמר שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "כפי שאתם יודעים לאחרונה התגלה מקרה שיתוק ילדים ועוד 8 ילדים חיובים לפוליו ללא תסמינים. למעט אחד, הם אינם מחוסנים באופן מלא. נמצא נגיף בביוב במודיעין, בני ברק וטבריה. זו לא סיבה להיבהל, זו סיבה להתחסן. תפקידנו לשמור על בריאות הציבור.

לדברי הורוביץ, "חשוב לדעת את העובדות ולהיצמד למחקר. לא כמו הקורונה, את הנגיף הזה מכירים עשרות רבות של שנים ויש אפשרות למגר אותו. ישראל עשתה זאת לפני עשר שנים, לפני 40 שנה, בשנות החמישים ונעשה זאת כעת.

"הילדים ללא תסמינים לא נפגעו, אבל יכולים לגרום להתפשטות של הנגיף, והנגיף יכול לגרום לשיתוק שאין לו טיפול.

"כדי לשמור על הילדים, הבאנו לארץ מיליוני מנות חיסון ואנחנו יוצאים למבצע ארצי, שתי טיפות. כל כך פשוט. חיסון בלתי רגיל ביעילותו למנוע פגיעה מהמחלה. כמו בקורונה, כמו בכל התמודדות בריאות הציבור, כשאני מתחסן אני מגן לא רק על עצמי גם על הסובבים אותי."

פרופ' נחמן אש: "היענות הציבור היא המפתח להצלחה"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "את נגיף הפוליו אפשר וצריך להכחיד. הוא יכול לגרום לנכות קשה, אפשר למנוע כל מקרה ומקרה. הכחדה נעשית באמצעות חיסונים. זריקות לתינוקות בחיסוני השגרה 'המחומשת' וחיסוני הטיפות שניתנו מאז 2013 בחיסונים השגרתיים.

"המקרה האחרון של שיתוק היה בשנות ה-80. אנחנו מבינים שיש היום פיזור נרחב של הנגיף ואת זה נרצה למגר."

אש הזכיר שארגון הבריאות העולמי הכניס לאחרונה את ישראל לרשימת המדינות עם התפרצות. לדברי אש, "ניתן למנוע את התפרצות המחלה על ידי השלמת החיסון ולהתגבר על ההתפרצות. התחסנות גבוהה של האוכלוסייה נגד הנגיף מונעת היווצרות של וריאנטים חדשים."

אש אמר שלקופות החולים יש תפקיד מרכזי במאבק בנגיף, והדגיש ש"היענות הציבור הוא המפתח להצלחה. מטרתנו המשותפת היא להכחיד את הנגיף".

בתשובה לשאלת 'דבר', אמר פרופ' אש שבמבצע מושקעים מיליוני שקלים, גם ברכש חיסונים גם בהפעלת קופות החולים.

לדבריו במשרד הוחלט שלא להקים מרכזי התחסנות עירוניים, אלא להתבסס על טיפות החלב וקופות החולים. "חשבנו הרבה איך נכון לעשות את זה, חשבנו שהדרך הכי יעילה שתבוא משפחה שלמה, המקום הנכון הוא בטיפות החלב". בהמשך יצאו גם קמפיינים פרסומיים.

ראשת שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס, אמרה שבמשרד בוחנים כלים להנגיש את החיסונים למשפחות שמתקשות בכך. "לא כל מי שלא מחוסן מתנגד. יש גם משפחות קשות יום עם הרבה ילדים שמתקשים לעמוד בלו"ז התחסנות. מתחילים בחשיבה איך להגיע אליהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!