דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עשרות עובדים פלסטינים השתתפו בסמינר זכויות ראשון מסוגו שקיימה ההסתדרות

כ-80 עובדים בבתי המלון באזור ים המלח, עברו סמינר בשפה הערבית להכרת ההסתדרות, נושאי זכויות עובדים ותנאי עבודה, ועד למציאת פתרונות במעברים | מנהלת הקשרים הבינלאומיים של ההסתדרות: ״עבודה היא גשר לשלום ודו קיום״

סמינר זכויות ומידע לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון שקיימה ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
סמינר זכויות ומידע לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון שקיימה ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות והתאחדות המלונות בישראל, קיימו אתמול (שני) סמינר זכויות ומידע ראשון מסוגו, המיועד לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון באזור ים המלח.

בכנס השתתפו כ-80 עובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון באזור, ששמעו סקירות בשפה הערבית על פעילות ההסתדרות, זכויות עובדים, ההסכם הקיבוצי בענף, שעות העבודה, ימי חופשה, פירוש והסבר על תלוש השכר.

הסמינר שאורגן על ידי הסתדרות עובדי המלונאות בראשות פרדי כהן ומנהל חטיבת המלונות, שלמה פלור, עסק גם בהימנעות משימוש במתווכי היתרים למעבר מהרשות הפלסטינית לישראל, ובפעילות מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים בקרב אוכלוסיית העובדים, בדגש על מציאת פתרונות במעברים.

אביטל שפירא, מנהלת הקשרים הבינלאומיים של ההסתדרות וחברת הנהגה ב-IUF (האיגוד הגלובאלי המייצג בין היתר את עובדי בתי המלון ברחבי העולם), פתחה את הסמינר ובירכה את העובדים שהשתתפו: "ההסתדרות פועלת על מנת להרחיב את ידיעתכם לגבי הזכויות המגיעות לכם ולממש את זכויותיכם, בשיתוף פעולה עם המעסיקים וארגון בתי המלון העולמי, נמשיך לקיים ימי עיון כאלו גם בבתי מלון אחרים. העובדים הפלסטינים בבתי המלון בישראל משמשים גשר לשלום ולדו-קיום בין העמים".

התעודה שקיבלו העובדים בסמינר זכויות ומידע לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון שקיימה ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
התעודה שקיבלו העובדים בסמינר זכויות ומידע לעובדים פלסטינים המועסקים בבתי המלון שקיימה ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)

עוזר מזכ״ל האיגוד הגלובלי ב-IUF, ג׳יימס ריצ׳י, שהגיע לישראל במיוחד כדי להשתתף בסמינר, הדגיש את חשיבות פעילות האיגודים המקצועיים וההכשרות מקצועיות לעובדים, והוסיף: ״הסמינר הזה הוא הביטוי הטוב ביותר למימוש שוויון זכויות בעבודה".

סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות בתי המלון, יואב בכר, בירך בשם הארגון "על קיום היום הזה למען העובדים. אנחנו שמחים לשלב את העובדים הפלסטינים בשוק המלונאות בישראל. העובדים הם ההון האנושי, הם ההשקעה ולא ההוצאה ולכן יש לדאוג לפרנסתם ולתנאי עבודתם".

מנכ"ל האגף לקשרים בינלאומיים בהסתדרות, פיטר לרנר, אמר כי הוא רואה את ארגוני העובדים, ארגוני המעסיקים והממשלה כ״שותפים חברתיים, שכן לכולם יש אינטרס לשמירה על זכויות עובדים, קידום הפריון בעבודה, מילוי מקומות התעסוקה ושמירה על השותפות עם השכנים הפלסטינים״.

לרנר הוסיף: ״ידע זה כוח – עובד שקיבל זכותון בערבית הוא עובד חזק יותר ומה שהוא לא יודע או לא ברור לו, תמיד יזכה למענה דרך מוקד המידע של ההסתדרות. עובדים, לא עבדים. לכל עובד מגיעה הזכות להתפרנס בכבוד, לכלכל את משפחתו ולהרוויח שכר הוגן תמורת עבודתו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!