במהלך חודש מרץ 2022 שילמו הישראלים באמצעות ארנקים דיגיטליים סכום כולל של 876.62 מיליון שקל, כך עולה מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), המנהלת את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי בישראל.
מדובר בעלייה של 27.6% לעומת חודש פברואר, בו יצאו 686.93 מיליון שקל בארנקים דיגיטליים. על פי ניתוח שב"א, בתוך פרק זמן של שנה (אפריל 2021 עד למרץ 2022) גדל היקף הוצאות הישראלים בארנקים דיגיטליים פי 48.4.
סך ההוצאות בעסקאות פיסיות במרץ 2022 עמד על סכום של 15.364 מיליארד שקל, וההוצאות בארנקים דיגיטליים היוו 5.7% מסך כל ההוצאות הפיסיות במרץ. הגידול בהוצאות בארנקים דיגיטליים במרץ היה גדול יותר מאשר הגידול בהוצאות בעסקאות פיסיות, שצמחו בחודש שעבר בהיקף של 16.9% לעומת פברואר.
במרץ 2022 נמשך גם הגידול בשימוש של הציבור הישראלי בעסקאות חכמות. 75.4% מכלל הפעולות בכרטיסי אשראי במהלך מרץ היו עסקאות חכמות, וההוצאות דרך מערכת ה-EMV במרץ הסתכמו ב-24.736 מיליארד שקל, כשני שלישים (66.4%) מתוך סך הוצאות החודשיות (שעמדו על 37.286 מיליארד שקל).
לצורך השוואה, באפריל 2021, טרום כניסת הארנק הדיגיטלי של אפל לישראל, עמדה ההוצאה החודשית של ישראלים בארנקים דיגיטליים על סכום של 18.11 מיליון שקל בלבד. בחודש נובמבר 2020, שבו נכנס השימוש ב-EMV בעסקים עם הכנסות של למעלה מ-100 מיליון שקל, עמדו ההוצאות דרך מערכת ה-EMV על סכום של 7.901 מיליארד שקל, כרבע (25.4%) מסך ההוצאות החודשיות.
מנכ״ל שב״א, איתן לב טוב, סבור כי הזינוק נרשם בגלל נוחות התשלום באמצעות הסלולר, וכי שיעור השימוש בארנקים דיגיטליים יוסיף לעלות. "ההוצאות של הציבור הישראלי באמצעות ארנקים דיגיטליים מזנקות בקצב משמעותי יותר מכל עלייה אחרת בתחום כרטיסי האשראי והתשלומים המתקדמים", אומר לב טוב, "הסיבה לכך היא חוויית השימוש והנוחות לביצוע העסקה. אנו צופים שהשימוש בארנקים דיגיטליים ימשיך לצמוח גם בחודשים הקרובים״.