דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי שטראוס בנוף הגליל מועסקים במשימות חלופיות עד להחזרת הייצור במפעל

יו"ר ועד העובדים, שלומי שטיינברג, ל'דבר': "העובדים מועסקים באתרים אחרים בחברה, בסלטים, במעדנים, ויש עוד הרבה עבודה על הטיפולים בקווי הייצור. מי שמבקש חופש יוצא לחופש" | יו"ר הקבוצה עופרה שטראוס: "התפקיד שלנו הוא לתמוך בעובדים"

שער נעול של מפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל (צילום: יהל פרג')
שער נעול של מפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל (צילום: יהל פרג')
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מפעל הממתקים של שטראוס בנוף הגליל ימשיכו להיות מועסקים בחברה, למרות השעיית הייצור במפעל לשלושה חודשים – כך התחייבו בכירי החברה במסיבת העיתונאים אתמול (חמישי). העובדים מועסקים באתרי ייצור אחרים, בתיקון הליקויים שהתגלו במפעל בנוף הגליל, ויש כוונה להעסיקם גם בתגבור שירות הלקוחות בחברה.

בהנהלת שטראוס הבהירו שלחברה מחויבות כלפי העובדים ובכוונתם לשלבם בעבודות הכשרת המפעל לחזרה לפעילות ובעבודות נוספות ברחבי הקבוצה עד לחזרת המפעל לעבודה. בוועד העובדים ובמרחב עמקים צפוני בהסתדרות נמצאים בקשר שוטף עם הנהלת החברה.

לאון פרץ, יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות: "בשלב הזה כל העובדים, בלי יוצא מן הכלל, עובדים ומבצעים משימות. יש כוונה לתגבר באופן משמעותי את מערך שירות הלקוחות וגם להקים דוכני שירות והסברה בקניונים שייתנו מענה לציבור. מעבר לזה יהיו עובדים רבים שיבצעו עבודות הכשרה וניקיון במפעל ובסופרים. בשלב הזה אנחנו לא צופים בעיה". יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה בהסתדרות, אליעזר בלו, נמצא אף הוא בקשר רציף עם העובדים והמרחב.

שלומי שטיינברג יו"ר ועד העובדים במפעל: "העובדים עובדים באתרים אחרים בחברה, בסלטים, במעדנים. מי שמבקש חופש יוצא לחופש, אבל מי שרוצה לעבוד, החברה מספקת לו עבודה. יש הרבה עבודה על טיפולים בקווים, והכנה לקראת המבדקים שיהיו טרם תחילת הפעילות מחדש. הזכויות של אף עובד לא ייפגעו."

נשיא ומנכ״ל שטראוס ישראל, גיורא בר דעה, אמר במענה לשאלת ׳דבר׳ בנוגע לעתידם של העובדים במפעל: ״יש לנו מחויבות מלאה לעובדים בנוף הגליל. הם חלק מהמרקם שלנו. אני עוד לא יודע לאמר כמה זמן ייקח לנו לטפל במפעל, אבל לפחות בשלב הזה הם חלק מהתוכנית – השיפוץ, השינוי והניקיון ויש לנו מחויבות מלאה כלפיהם. בשבועות הקרובים נבין את התוכניות שלנו ואז נוכל להבין יותר טוב איך תראה ההיערכות לייצור מחדש״. הוא ציין שאנשי משרד הבריאות בהם הפרופ' נחמן אש וד"ר שרון אלרעי פרייס  הבהירו, שבמידה והמפעל ייערך כראוי ניתן יהיה לקצר את משך ההשבתה שלו, בכפוף לביצוע הבדיקות הנדרשות על ידי המשרד ולעמידה בהן.

יושבת ראש הקבוצה, עפרה שטראוס, הוסיפה כי אין בכוונת החברה לקצץ בשכר או לפגוע בעובדים. "אנחנו כרגע עוסקים בתיקון כל הליקויים כדי לחזור עם המוצרים לעשייה ולייצור. האנשים שעבדו בתהליכים הללו של השוקולד, בניקוי ובייצור הם אותם האנשים שעובדים כבר עשור ומייצרים את המוצרים שלנו. ולכן התפקיד שלנו הוא לתמוך בהם. לראות שיש להם את כל האמצעים כדי לחזור לעבודה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!