דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

תמנע נלסון לוי אלופת אירופה בג'ודו, מדליית ארד לשירה ראשוני

הג'ודאית הישראלית זכתה במדליית הזהב לאחר ניצחון על שרה-לאוני סיסיק מצרפת והפכה לראשונה מאז יעל ארד שזוכה בתואר | נלסון לוי: "הרגשה מדהימה להיות אלופת אירופה, זה חלום"

תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
תמנע נלסון לוי זוכה במדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

תמנע נלסון לוי זכתה היום (שישי) במדליית הזהב באליפות אירופה בג'ודו, הנערכת בסופיה. הג'ודאית הישראלית (עד 57 ק"ג) ניצחה בגמר את שרה-לאוני סיסיק מצרפת, סגנית האלופה האולימפית. שירה ראשוני זכתה במדליית הארד לאחר שניצחה פרנצ'סקה מילאני האיטלקייה.

גפן פרימו הפסידה בקרב על הארד לאנה ויקטוריה פולייז מקרואטיה, ברוך שמאילוב הפסיד באיפון לדניס ויירו ממולדובה. שני הג'ודאים סיימו את התחרות במקום החמישי. המשלחת הישראלית לתחרות כוללת 17 ספורטאים וספורטאיות ותמשיך להתחרות מחר וביום ראשון.

מימין: תמנע נלסון לוי, המאמן שני הרשקו ושירה ראשוני, עם המדליות באליפות אירופה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
מימין: תמנע נלסון לוי, המאמן שני הרשקו ושירה ראשוני, עם המדליות באליפות אירופה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) התחילה את דרכה בסיבוב השני בו גברה על טיאה טופולובץ מקרואטיה בדרך לרבע הגמר. לאחר מכן פגשה את הצ'כית ורה זמנאובה, שגם אותה הצליחה בסופו להכניע בזכות איפון דרמטי שהעלה אותה לחצי הגמר. בקרב מול הגרמניה פאולין שטארקה, שנכנס לניקוד זהב, הישראלית ניצחה בסיומו של קרב דרמטי ובכך הבטיחה מדליה שנייה באליפויות אירופה, אחרי שקטפה את הארד בקאזאן 2016.

הקרב על הזהב – נלסון לוי פגשה את סגנית האלופה האולימפית, שרה-לאוני סיסיק מצרפת. הישראלית פתחה טוב ועלתה ליתרון ווזארי, עליו שמרה עד לסיום הקרב.

נלסון לוי היא הישראלית הראשונה מאז יעל ארד שזוכה באליפות אירופה. זו המדליה השנייה באליפות אירופה אחרי הארד בקאזאן 2016 והראשונה מאז הארד הקבוצתי באולימפיאדת טוקיו.

תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
תמנע נלסון לוי מנצחת בגמר גרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)

"הרגשה מדהימה להיות אלופת אירופה, זה חלום. זה היה יום משוגע, נתתי את כל כולי בכל קרב והרגשתי טוב לאורך כל התחרות". אמרה נלסון לוי לאחר הזכייה. "לפני כמה שנים באתי לשני (רשקו) ואמרתי לו שאני רוצה להיות אלופת אירופה אין מאושרת ממני עכשיו. המטרה הבאה היא אליפות העולם והפנים כמובן לאולימפיאדת פריז".

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) הבטיחה מקומה ברבע הגמר, אחרי שניצחה את לאפורטה קומאס הספרדיה בניקוד זהב, לאחר תפסה מקום בחצי הגמר כאשר הכניעה באיפון תוך 21 שניות את מיליצה ניקוליץ' הסרבית. בחצי הגמר פגשה את קטרינה קוסטה הפורטוגלית, אבל נכנעה בווזארי ונשרה לבית הניחומים שדרכו תנסה לזכות בארד.

שירה ראשוני בגמר גרנד פרי תל אביב 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)
שירה ראשוני בגמר גרנד פרי תל אביב 2019 (צילום: גלעד קוולרצ׳יק. באדיבות איגוד הג’ודו)

הקרב על הארד – ראשוני פגשה את פרנצ'סקה מילאני מאיטליה, 24 שניות מפתיחת הקרב האיטלקיה ביצעה מהלך לא חוקי והישראלית זכתה במדליה ראשונה באליפות אירופה.

שירה ראשוני: "אני כל כך מאושרת לסיים את אליפות אירופה עם מדליה, חיכיתי למדליה הזו הרבה מאד זמן! תודה ענקית לשני הרשקו שהאמין בי ולא מפסיק להביא אותי לשיאים חדשים, לעידו בר למיקי טנקה ברנרדו ברקן וכל הצוות המדהים שמקיף אותי, הנבחרת המטורפת שלנו והאיגוד בראשות משה פונטי. מזל טוב לאלופת אירופה תמנע נלסון לוי! הכי משמח בעולם לחלוק את היום הזה".

גפן פרימו ( עד 52 ק"ג), מדליסטית הארד מאליפות אירופה ב-2018 ו-2021, ניצחה בקרב הראשון שלה את אניקה וורפל הגרמנייה באיפון מהיר. ברבע הגמר פגשה את פביאן קושר השוויצרית, אחת היריבות הבולטות שלה בסבב, אך לאחר קרב עיקש הצליחה להכניע אותה באיפון. בחצי הגמר פגשה פרימו את סגנית האלופה האולימפית, הצרפתיה אמנדין בושאר שהוכיחה את עליונותה. בקרב על הארד הפסידה פרימו באיפון לאנה ויקטוריה פולייז מקרואטיה.

אצל הגברים, ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג), המדורג 10 בקטגוריית המשקל הזו, התחיל את דרכו בסיבוב השני מול אלכסנדר שורט הבריטי, אותו ניצח תוך 28 שניות בדרך לשמינית הגמר. בקרב על העפלה לרבע הגמר הוא פגש את הספרדי אדריאן נייטו צ'ינארו וגם עליו גבר בזכות איפון מוצלח, אבל על ידי בוגדן יאדוב האוקראיני הוא נעצר. איפון תוך שניות ספורות מול הבולגרי דניסלב איבאנוב סידר לו העפלה לקרב על מדליית הארד. בקרב המכריע פגש שמאילוב את דניס ויירו ממולדובה והפסיד לו באיפון, לאחר שכבר הוביל בשני עונשים.

ברוך שמאילוב בקרב מול גומבוץ הסלובני באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)
ברוך שמאילוב בקרב מול גומבוץ הסלובני באולימפיאדת טוקיו (צילום: AP/Vincent Thian)

טל פליקר גבר על איברהים אלייב האזרי בדרך לשמינית הגמר, אבל ברבע הגמר הפסיד בניקוד זהב בעקבות עונש שלישי שספג וכך סיים את דרכו.

מתן קוקולייב (עד 60 ק"ג) הצעיר ניצח בווזארי בקרב הראשון את אשלי מקנזי הבריטי, אבל הודח בסיבוב השני על ידי פרנסיסקו גריגוס הספרדי. ים וולצ'ק התחרה גם הוא לראשונה באליפות אירופה לבוגרים, אך נכנע בסיבוב הראשון ליניסלב גרצ'ב הבולגרי.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "ברכות לתמנע נלסון לוי שהוכיחה שוב כמה היא ווינרית וזכתה במדליית הזהב באליפות אירופה. תמנע, את אלופה אמיתית! גאים בך מאוד.
שירה ראשוני, ברכות על ההישג הנהדר ומדליית הארד. ברוך שמיאלוב וגפן פרימו, כל הכבוד על הדרך. סומכים עליכם וגאים בכם ספורטאים ישראלים שלנו".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: ״השגים אדירים של שירה ושל תמנע ביום קרבות מדהים, פשוט ספורטאיות על. תמנע נכנסת לרשימה יוקרתית של אלופי אירופה ישראלים והיא בתקופה נהדרת. חבל רק ששתי ספורטאיות כאלה מדהימות עדיין ללא נותני חסות. הן מדליסטיות אולימפיות, מדליסטיות באליפות אירופה, תמנע אלופת אירופה ואני מקווה שחברות ישראליות ירימו את הכפפה״.

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: "עברנו יום תחרויות מדהים וקשה, 3 ספורטאיות ב-3 קטגוריות שהגיעו לחצי הגמר ובסופו של דבר סיימנו עם מדליה היסטורית לשירה שזוכה במדליה אירופאית ראשונה בגיל 31 והיסטוריה נוספת עם זכייתה של תמנע במדליית הזהב אחרי קרוב ל-30 שנה שלא הייתה אלופת אירופה לבוגרות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!