דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרידה

חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון הלך לעולמו בגיל 65

גילאון היה יו"ר סיעת מרצ, וכיהן כחבר כנסת מטעמה ב-2003-1999 וב-2021-2009 | ראש הממשלה נפתלי בנט: "מחברי הכנסת החרוצים שידעה הכנסת ואיש ישר עם לב ענק" | יו"ר מרצ ניצן הורוביץ: "אילן אהוב, אתה שותף וחבר שלי המון שנים. לא יכול להאמין שהלכת" | הנשיא הרצוג: "מטובי שליחי הציבור שידענו"

אילן גילאון (צילום: פלאש90)
אילן גילאון (צילום: פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון מת היום (ראשון) בגיל 65. הלווייתו תתקיים ביום שלישי ב-11:00 בבית העלמין מנוחה נכונה לכולם בכפר סבא.

גילאון עבר בשנים האחרונות אירועים מוחיים, ונאלץ לקטוע את התמודדותו על ראשות  מרצ בשל הידרדרות במצבו הבריאותי.

גילאון כיהן כיו"ר סיעת מרצ, וכחבר כנסת מטעמה ב-2003-1999 וב-2021-2009.

אילן גילאון בביתו באשדוד, יולי 2014 (צילום: משה שי \ פלאש90)
אילן גילאון בביתו באשדוד, יולי 2014 (צילום: משה שי \ פלאש90)

"סמלי בעיני שעכשיו אחד במאי", אמרה רעייתו יהודית גילאון לגלי צה"ל. "אם אילן היה בוחר מראש איך ללכת, אולי זה היה מתאים לו. הוא האיש שלי 50 שנה, איש משפחה מדהים, את השמיים הוא היה מוכן להוריד להם, והיה איש של כולם, הכיל בשביל כולם את העולם בלב הרחב שלו. בעיני הוא הסוציאליסט האחרון".

משפחתו הודיעה: "הלך לעולמו האיש עם הלב האדום הכי גדול שיש. מנהיג פועלים שדוגל בשלום, צדק חברתי, וציוני גדול. מצטערים מאוד כמשפחה וגם כישראלים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, חברי ההנהגה, עובדי וחברי ההסתדרות מביעים צער עמוק על מותו של חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון,…

Posted by ‎Histadrut – ההסתדרות החדשה‎ on Sunday, May 1, 2022

הוא כיהן בתפקיד עד 1999, אז נבחר לכנסת ה-15 מהמקום השמיני ברשימת מרצ. בכנסת היה חבר בוועדות הכלכלה, הפנים ואיכות הסביבה, זכויות הילד, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות והוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים.

אילן גילאון (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
אילן גילאון (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

גילאון העביר יותר מ-15 חוקים ותיקונים לחוקים, בהם תיקון לחוק ביטוח לאומי שמשפר את זכויות הנכים וחוק שמחייב לשלם שכר מינימום למלצרים, ללא קשר לתשר שהשאירו הסועדים.

בבחירות המקדימות במפלגתו הגיע למקום השביעי, שלא הספיק לכניסה לכנסת ה-16.

בבחירות המקדימות לכנסת ה-19 זכה גילאון במקום הראשון,  ושובץ במקום השני, אחרי יו"ר המפלגה. עם החזרה לכנסת מונה ליו"ר ועדת המשנה לתקנות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, במסגרתה עסק ביישום סעיף הנגישות.

ח"כ אילן גילאון (צילום: עמית נויברג)
ח"כ אילן גילאון (צילום: עמית נויברג)
אות "יקיר אקים" ל-2013 הוענק לגילאון על פעילות יוצאת דופן למען אנשים בעלי מוגבלויות בכל תחומי החיים. ב-2014 הוענק לו גם אות יקיר האגודה לזכויות החולה לשנה זו, על תרומתו ופועלו למען הרפואה הציבורית.

ארגון "נכה לא חצי בן אדם": "אילן היה לוחם צדק ושוויון, הוא היה חלוץ הרעיון האידיאולוגי להעלאת קצבת הנכות עד לגובה שכר המינימום והמנהיג הפרלמנטרי שהתווה את הדרך והפך לשותף הכי מסור במאבק הנכים.

אילן גילאון (מימין), אלכס פרידמן וחנן טל (צילום: נכה לא חצי בן אדם)
אילן גילאון (מימין), אלכס פרידמן וחנן טל (צילום: נכה לא חצי בן אדם)

"זכינו להוביל ביחד עם אילן את חוק הנכים, שהביא בשורה היסטורית לציבור האנשים עם המוגבלות בישראל. לאילן זכויות רבות בכך ואנו נזכור את זה תמיד. יהי זכרו ברוך".

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם": "בפגישה הראשונה עם אילן ראיתי במשרדו תמונה של שייח יאסין וכיתוב 'לא כל הנכים טובים'. זה היה אילן, אדם עם חוש הומור, מחויב באופן מוחלט לציבור הנכים, מנהיג, שותף ובעיקר אדם טוב, נכה טוב.

"נשמה טובה ומתוקה כמו הריבות שהיה מכין ומחלק לחבריו. פרלמנטר חרוץ ודמות לדוגמה אישית. זכיתי להכיר וללמוד ממנו, להילחם ולהוביל ביחד מהפכה ביחס לאנשים עם מוגבלות בישראל. אילן היקר, אני מבטיח לך, שעוד נגיע גם לקצבה בגובה שכר המינימום. נוח על משכבך בשלום.

חנן טל, מייסד ומנכ״ל ״נכה לא חצי בן אדם״: "אילן לוחם הצדק האמין ביכולת שלו לשנות וביכולתם של אחרים להשתנות, הוא פעל ללא הרף לקידום אוכלוסיית הנכים בפרט ואוכלוסיות מוחלשות בכלל, תוך חתירה בלתי פוסקת לשלום. רוחו ואומץ ליבו ימשיכו ללוות אותנו בדרכנו, יהי זכרו ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!