דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

דיווח בארצות הברית: נציגי מאבק העובדים באמזון וסטארבקס במגעים לפגישה עם ביידן בבית הלבן

הפרסום מגיע ברקע התבטאויותיו של הנשיא על היותו ״פרו איגודי״, לצד הימנעות מתמשכת של הבית הלבן מתמיכה במאבקי עובדים | במקביל, אמזון הודיעה לעובדיה כי תפסיק את תשלום ימי המחלה לעובדים שאובחנו כחיוביים לקורונה החל מהשבוע

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Andrew Harnik)
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן (צילום ארכיון: AP Photo/Andrew Harnik)

ממשל ביידן מקיים מגעים עם עובדי האיגודים באמזון ובסטארבקס בנוגע ביקור פוטנציאלי בבית הלבן, כך לפי דיווחים שפורסמו היום (ראשון) בוושינגטון פוסט, במה שעשוי להיחשב למפגן התמיכה המשמעותי ביותר שיקיים הבית הלבן בנושא ההתאגדויות.

הדיונים לקיום הפגישה מתקיימים שבועות ספורים לאחר שהבית הלבן סירב לבחור צד בסכסוכים בין עובדי להנהלות התאגידים הגדולים, שעלו לסדר היום.

הפגישה, שעדיין לא נסגרה סופית, מגיעה ברקע התבטאויותיו של ביידן על היותו הנשיא הכי ״פרו איגודי״ שהיה בארה״ב, לצד הימנעות מתמשכת של גורמי המקצוע בבית הלבן מתמיכה במאבקי העובדים.

כך למשל, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי, מיהרה לסייג לפני מספר שבועות מסר תמיכה ששלח ביידן לעובדי אמזון, והבהירה כי דבריו אינם מעידים על ״מעורבות ישירה או נקיטת פעולה כלשהי של הממשל בנושאים הללו״.

עובדי אמזון שנדבקו בקורונה לא יזכו יותר לתשלום ימי מחלה

במקביל, אמזון הודיעה לעובדיה כי תפסיק את תשלום ימי המחלה לעובדים שאובחנו כחיוביים לקורונה, כבר מהשבוע הקרוב. מעתה יזכה כל עובד אמזון בארה”ב לעד חמישה ימים של חופשה ללא תשלום, כך לפי הודעת החברה לעובדים שנשלחה ביום שבת.

בהודעה שפרסמה החברה, הודגש גם כי לעובדים הממתינים לתוצאות בדיקות קורונה לא יהיה עוד פטור מהגעה לעבודה, מאחר שבדיקות אנטיגן מהירות מתבצעות באופן נרחב בכניסה למפעלים והפכו ״נפוצות יותר״.

עד כה החברה הציעה עד שבועיים של חופשה בתשלום לכל עובד שאובחן כחולה קורונה או שנדרש לבידוד. בינואר האחרון, צמצמה החברה את זמן החופשה בתשלום לשבוע, או עד 40 שעות עבודה.

בהודעת אמזון הוסבר כי ″הירידה בתחלואה, הזמינות המתמשכת של חיסונים וטיפולים לקורונה וההנחיות המעודכנות של רשויות בריאות הציבור, מאותתים לנו שאנחנו יכולים להמשיך ולחזור לשגרה בבטחה”.

ההחלטה צפויה לעורר תגובת נגד של איגודי העובדים, הנאבקים לתנאי על תנאי העסקתם ומעמדם במפעלי ומחסני החברה, ומגיע יום לאחר שמחסן אמזון בסטטן איילנד, ניו יורק סיים את הבחירות להתאגדות עובדים. המועצה הלאומית ליחסי עבודה תחל לספור את פתקי ההצבעה והתוצאות יתפרסמו בהמשך השבוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!