דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עובדי טוויטר חוששים שמאסק יפטר אותם: "אמרו לנו להמשיך בעבודה שאנחנו מתגאים בה, אבל אין לנו שום תמריץ"

אילון מאסק התבטא נגד שכר המנהלים הגבוה, ורמז על כוונתו לפטר עובדים רבים בחברה | אחד העובדים למנכ"ל אגרוואל: "מה אתה באמת חושב על הסבירות הגבוהה מאוד שעובדים רבים יפוטרו אחרי שהעסקה תושלם?"

אילון מאסק. בכירים בחברה אמרו שהיא תנטר את יעילותם של העובדים מדי יום (צילום: AP Photo/Matt Rourke, file)
אילון מאסק. בכירים בחברה אמרו שהיא תנטר את יעילותם של העובדים מדי יום (צילום: AP Photo/Matt Rourke, file)

מנכ"ל טוויטר פרג אגרוואל נאלץ להתמודד עם עובדים זועמים באסיפת החברה ביום שישי. העובדים דרשו לדעת איך ההנהלה מתכוונת לפעול בעקבות דבריו של הבעלים אילון מאסק על כוונתו לפטר עובדים רבים.

האסיפה נערכה אחרי שמאסק, מנכ"ל טסלה, שרכש את טוויטר ב-44 מיליארד דולר, העביר ביקורת בכמה הזדמנויות על הפגיעה של טוויטר בחופש הביטוי, ועל אחריות ההנהלה להנהיג מדיניות מתירנית יותר.

בדיונים סגורים אמרו בכירים בחברה שהיא תנטר את יעילותם של העובדים מדי יום, אבל מוקדם מדי לומר כיצד הרכישה תשפיע על שינוי מצבת העובדים בחברה.

מאסק התבטא נגד שכר המנהלים הגבוה, אבל לא ברור עדיין אם יהיו קיצוצים, לפי מקורבים אליו. אחד המקורות הוסיף שמאסק לא יפטר עובדים עד שיבטיח את בעלותו על החברה.

"נמאס לי לשמוע על חשיבות השותפים והנאמנים", אמר אחד העובדים לאגרוואל. "מה אתה באמת חושב על הסבירות הגבוהה מאוד שעובדים רבים יפוטרו אחרי שהעסקה תושלם?"

אגרוואל השיב שטוויטר תמיד דאגה לעובדיה, ותמשיך לדאוג להם. "אני מאמין שטוויטר העתידית תמשיך לדאוג להשפעתה על העולם ועל לקוחותיה".

בכירים אמרו בפגישה שערך אחזקותיהם של העובדים לא השתנה בעקבות הרכישה. בימים האחרונים, מאסק ביקר בציוציו את עורכת הדין הבכירה של טוויטר, ויג'איה גאדה, מוותיקות החברה ודמות מוערכת בעמק הסיליקון. ציוציו של מאסק עוררו מתקפות מקוונות רבות נגד גאדה.

עובדים אמרו לבכירים שהם חששו מכך שהתנהגותו הלא צפויה של מאסק עלולה לפגוע ביציבות של עסקי החברה, ולפגוע בה כלכלית, לקראת כנסה שבו תציג את התוכנית שלה לכניסה לעולם הפרסום בשבוע הבא בעיר ניו יורק.

"האם יש לנו אסטרטגיה לטווח הקצר איך לשכנע את המפרסמים להשקיע בנו?", שאל אחד העובדים.

שרה פרסונטי, מנהלת קשרי הלקוחות של טוויטר, אמרה שהחברה שמרה על קשר רציף עם המפרסמים, והבטיחה להם ש"הדרך שבה אנחנו משרתים את לקוחותינו לא משתנה".

אחרי הפגישה, עובד בטוויטר אמר לרויטרס שהתקשה לסמוך על דברי הבכירים. "זה יח"צ, וזה לא עובד. הם אמרו לנו לא להדליף, ולהמשיך בעבודה שאנחנו מתגאים בה, אבל אין שום תמריץ לעובדים לעשות זאת", אמר העובד, והוסיף שהפיצוי לעובדים זוטרים מתעכב בגלל העסקה.

ארגוואל צפוי לקבל 42 מיליון דולר אם יעזוב את תפקידו שנה או פחות מאז הרכישה, לפי מכון המחקר אקווילר.

במשך הפגישה, אגרוואל אמר לעובדים לצפות לשינויים עתידיים תחת הנהגה חדשה, ואמר שהוא יודע שהחברה יכלה לנהוג אחרת במשך השנים. "כן, יכולנו לעשות את הדברים אחרת וטוב יותר", אמר. "יכולתי לעשות את הדברים אחרת. אני חושב על זה הרבה".

טוויטר לא הגיבה לדברים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!