דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

ראש הממשלה מגנה את דברי לברוב: ״שקרים שמאשימים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים בהיסטוריה״

בנט ביקש להפסיק לאלתר ״את השימוש בשואה ככלי לניגוח פוליטי״, לאחר ששר החוץ הרוסי צוטט בתקשורת האיטלקית אומר שזלנסקי, כמו היטלר, הוא ממוצא יהודי | שגריר רוסיה בישראל יוזמן לשיחת נזיפה

ראש הממשלה נפטלי בנט נואם ביד ושם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90)
ראש הממשלה נפטלי בנט נואם ביד ושם (צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) לראשונה לאמירותיו השנויות במחלוקת של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

בנט אמר כי הוא רואה בחומרה את התבטאותו של שר החוץ הרוסי, והוסיף כי ״דבריו אינם אמת ותכליתם פסולה. שקרים מעין אלו מטרתם להאשים את היהודים עצמם בפשעים הנוראים ביותר בהיסטוריה שנעשו כנגדם, ובכך לשחרר את האחריות מצוררי ישראל״.

ראש הממשלה חזר על מילותיו מהנאום שנשא ביד ושם בערב יום השואה, לפיהן ״שום מלחמה בימינו אינה השואה ואינה דומה לשואה״, והפציר ״להפסיק לאלתר להשתמש בשואת העם היהודי ככלי לניגוח פוליטי".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, לדבריו של סרגיי לברוב על יהדותו של היטלר, ואמר כי ההתבטאות ״בלתי נסלחת, שערורייתית, ומבטאים שגיאה היסטורית איומה. אנחנו מצפים להתנצלות״.

השר לפיד ציין באולפן Ynet ששגריר רוסיה בישראל ״יזומן היום לשיחה שתהיה לא פשוטה״, והוסיף: ״היהודים לא הרגו את עצמם בשואה, את סבא שלי הרגו הנאצים. להגיד שהיטלר היה יהודי זה כמו להגיד שהיהודים הרגו את עצמם בשואה. בענייני שואה אין לנו שום סלחנות רק הנאצים היו נאצים, רק הם עסקו בהשמדה שיטתית של העם היהודי״.

אמש התייחס שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב למוצאו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, ואמר שיהדותו של זלנסקי אינה שוללת את העובדה שבאוקראינה קיימים גורמים "נאצים".

בהצהרה חריגה, שצוטטה בסוכנות הידיעות רויטרס, אמר שר החוץ הרוסי. לברוב צוטט בתקשורת האיטלקית באומרו: "זלנסקי? האנטישמיים הכי גדולים הם יהודים, אפילו היטלר היה ממוצא יהודי".

שר החוץ של ולדימיר פוטין הוסיף שזלנסקי יכול לקדם את השלום אם הוא יפסיק לתת ״פקודות פליליות לכוחות הנאציים שלו״.

לדבריו של שר החוץ של רוסיה, במערב אוקראינה פועלים מספר רב של שכירי חרב. "איטליה נמצאת בחזית נגד רוסיה. הופתענו מכך בהתחלה – אבל התרגלנו לזה". הוא הוסיף כי חלק מההצהרות של הפוליטיקאים באיטלקיה הרחיקו לכת מעבר לנורמות הדיפלומטיות.

ב-24 בפברואר, כשוולדימיר פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד" באוקראינה, הוא הצהיר כי אחד מיעדיו הוא לבצע בה "דה-נאציפיקציה", בטענה שהממשלה בקייב נשלטת בידי גורמים ניאו-נאצים.

יו"ר יד ושם, דני דיין, גינה את דבריו של לברוב שמגיעים בשבוע בו צויין יום הזיכרון לשואה ולגבורה. "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!