דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית הדין לעבודה

בית הדין הכיר בהעסקתם של עובדי המחשוב בעיריית חולון כהעסקה ישירה

פיטוריהם של עובדי המחשוב בעירייה נמנעו לאחר התערבות הסתדרות המעו"ף | בית הדין: ההסדר פיקטיבי ומלאכותי, העובדים רשאים להתמודד במכרזי העירייה

עיריית חולון (צילום: מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים))
עיריית חולון (צילום: מתוך רשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים))
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין לעבודה בבת ים מנע את פיטוריהם של  14 עובדי המחשוב בעיריית חולון ופסק כי החברה לאוטומציה דרכה הועסקו בעירייה שימשה רק כצינור להעברת משכורתם, וכי המעסיקה האמיתית שלהם היא עיריית חולון עצמה.

לפני כשנה הודיעה העירייה כי בכוונתה לסיים את ההתקשרות עם החברה לאוטומציה דרכה הועסקו העובדים, וכתוצאה מכך החליטה החברה לאוטומציה לזמן את העובדים לשימוע טרם פיטורים. הסתדרות המעו"ף עתרה כנגד הפיטורים באמצעות עו"ד יובל ברוק וטענה כי מדובר למעשה בעובדי עירייה, ושבהתאם להסכמים הקיבוציים יש לאפשר להם להתמודד במכרזים הפנימיים של העירייה למציאת תפקידים חדשים.

פסק הדין מפרט ומציין שההתקשרות בין עיריית חולון לבין החברה לאוטומציה לצורך העסקת עובדי אגף המחשוב החלה כבר בשנת 1983. עם זאת קבעה השופט אלעד שביון כי מעדויות העובדים שלא נסתרו על ידי העירייה, עולה בצורה חד משמעית כי מדובר היה בהסדר פיקטיבי ומלאכותי ואילו העירייה היא זו שהעסיקה אותם בפועל על פי המבחנים שנקבעו בפסיקה. בין היתר ציין השופט כי העירייה היא זו שראיינה אותם לעבודה, קיבלה וקלטה את העובדים באגף, קבעה את שכרם, ניהלה אותם מקצועית, פיקחה על עבודתם והחליטה על פיטורי מי מהם כשהתעורר בכך צורך.

השופט אף ציין כי מעדות מנהלת משאבי האנוש של החברה לאוטומציה עצמה, עלה כי החברה לא העמידה לעובדים כל מנהל מקצועי, וכי העירייה הייתה זו שהכשירה את העובדים ברמה המקצועית. לפיכך דחתה השופטת את הטענה כי מדובר ב'מיקור חוץ', ואף ציינה כי למנהלת משאבי האנוש של החברה לאוטומציה לא היה חסר  מידע בנושאים אלמנטריים בעניין תנאי ואופן העסקתם של העובדים – כגון העובדה שהם מחתימים נוכחות במערכת הביומטרית של עובדי העירייה.

בניגוד לחוות דעת המדינה בתיק, קבע השופט גם כי העובדים, שהועסקו בעירייה שנים ארוכות, יוכלו להתמודד במכרזים פנימיים בעירייה – וזאת על אף שלא החלו את עבודתם בעקבות מכרז פומבי.

"מדובר בהישג משמעותי מאוד לנציגות העובדים ולציבור העובדים", בירך יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, "הצלחנו למנוע פיטורים של כל עובדי אגף המחשוב בעיריית חולון, רובם ככולם עובדים מסורים וותיקים במערכת. בית הדין הכיר בעובדים אלה כעובדים בעירייה וכך יתאפשר להם להתמודד על המשרות האגף במסגרת מכרזים פנימיים. הסתדרות המעו"ף תלחם עבור זכויות העובדים כחומה בצורה ולא תיתן לפגוע בהם ובזכויותיהם".

את וועד העובדים ליוו בהליך גם עוז גולדברג, מנהל חטיבת עובדי הרשויות המקומיות, ועו"ד אסף אדר, ראש חטיבת מוסדות לאומיים במעו"ף.

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "פסק הדין בן עשרות העמודים התקבל לפני ימים ספורים והעירייה לומדת אותו בימים אלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!