דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / נעצרו חשודים בביצוע ניסיון ירי לעבר צה"ל סמוך לנעלין

האירוע התרחש בערב יום הכיפורים, אחרי זיהוי ארבעה חשודים סמול לגדר באזור הכפר נעלין. באירוע הירי לא היו נפגעים לכוחותינו, אך נזק נגרם לרכבים צבאיים. אתמול (ד') הותר לפרסום דבר מעצרם של החשודים בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל.

הפרות סדר בנעלין. ארכיון (צילום: פלאש 90)
הפרות סדר בנעלין. ארכיון (צילום: פלאש 90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, נעצרו לחקירה מבצעי ניסיון ירי לעבר כוחות צה"ל סמוך לכפר נעלין שבבנימין שהתרחש בליל יום הכיפור לפני שבוע, כך על פי הודעה שמסר אתמול (רביעי) שב"כ. באירוע הירי לא היו נפגעים לכוחותינו, אך נזק נגרם לרכבים צבאיים.

האירוע התרחש ביום שלישי, ה-11 באוקטובר, אחרי שתצפיתניות מחמ״ל מכבים זיהו ארבעה חשודים סמוך לגדר באזור נעלין. אש מחבלים נפתחה לעבר כוח מיחידת מיתר של התותחנים שהוקפץ למקום. כאמור, לא היו נפגעים מהירי. הכוח הגיב באש, אחריה נמלטו החשודים.

על פי דובר צה"ל, באותו הלילה יצאו כוחות החטיבה המרחבית אפרים, בשיתוף כוחות שב״כ ויחידת דובדבן למבצע בכפר נעלין, במסגרתן נעצרו חמישה חשודים בביצוע הירי.

חמשת העצורים תושבי הכפר נעלין, מרביתם נתפסו שעות ספורות לאחר ביצוע הפיגוע הם ברכאת חואגא, יליד 77', מעורב בפעילות בתחום אמצעי הלחימה (אמל"ח). חמזה נאפע, יליד 96'.חליל עותמאן, יליד 93'. מחמוד חואגא, יליד 92'. וקטין נוסף בן 16 שצו איסור פירסום הוטל על שמו שהיה מעורב בביצוע הפרות סדר.

בחקירה עלה כי המפגעים רכשו נשק מסוחר אמל"ח בשומרון, ולאחר מכן יצאו לבצע פיגוע ירי נגד חיילי צה"ל. במהלך החקירה נתפסו כלי הנשק והרכב ששימשו את המפגעים.

כיומיים לאחר המעצרים, ביצעה החטיבה מבצע נוסף בשיתוף כוחות השב"כ במהלכו נעצרו חשודים נוספים בסיוע לניסיון הפיגוע, הוסגר הנשק בו בוצע הירי והוחרם הרכב שהסיע את המפגעים לנקודת הפיגוע וממנו.

אתמול ( רביעי) ניסתה מחבלת לדקור לוחמי מג"ב בצומת תפוח שבשומרון ונורתה על ידי הכוחות במקום. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. לא היו נפגעים ישראלים.

מהמשטרה נמסר כי "בשעה 12:50 התרחש ניסיון פיגוע דקירה בצומת תפוח. חשודה נעה לעבר לוחמי מג"ב המוצבים במקום, לוחם שנמצא בעמדת תצפית זיהה אותה והתריע על כך ללוחמים בצומת. הם סימנו וקראו לה לעצור תוך ביצוע ירי באוויר. היא לא נשמעה לקריאות הלוחמים, שלפה לפתע סכין והמשיכה לנוע לכיוונם. בשלב זה הם ירו לעברה. המחבלת היא רחיק יוסף, תושבת עסירה א-שמאלייה בת 19"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר אחרי האירוע כי "הניסיון הנוסף הזה לפגוע בשגרת חיינו, שלא לומר ביום חגנו, לא יצלח. אני רוצה להודות ללוחמים על התושייה שגילו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!