דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

תוספות של אלפי שקלים לשכר: הסכם קיבוצי למשפטנים במשרד הביטחון

המשפטנים יקבלו תוספת דריכות שמשולמת לשאר עובדי המשרד | יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "מברך על ההסכם שלאחר זמן רב משווה את התנאים של המשפטנים לשאר עובדי משרד הביטחון" | יו"ר איגוד המשפטנים: "תיקון עיוות היסטורי"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד המשפטנים בהסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי למשפטנים במשרד הביטחון. ההסכם יחול על עשרות משפטנים שיקבלו החל מהמשכורת הקרובה, ולכל המאוחר החל ממשכורת יוני 2022, "תוספת דריכות" שמשולמת לשאר עובדי משרד הביטחון. תוספת הדריכות האחוזית מחליפה תוספת שקלית קודמת, ומשפיעה גם על שורה של רכיבי שכר נוספים, כך שהיא עשויה להסתכם בעד אלפי שקלים למשפטן.עוד נקבע שישולמו לעובדים הפרשי שכר רטרואקטיביים החל מ-1 בינואר 2021, כך שהם יקבלו גם סכום חד-פעמי משמעותי עבור תקופה זו. במקביל ימשיכו המשפטנים לקבל את תוספת הביטחון הייחודית (תב"י), בדומה לשאר עובדי המשרד.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם שלאחר זמן רב משווה את התנאים של המשפטנים לשאר עובדי משרד הביטחון ומעניק להם גם הפרשי שכר משמעותיים. נמשיך לפעול למען כלל העובדים במשק, תוך שמירה על ביטחונם התעסוקתי".
יו"ר איגוד המשפטנים, עו"ד יצחק (יצי) גורדון: "לאחר משא ומתן סבוך וארוך, השגנו הסכם שמתקן עיוות היסטורי שנמשך שנים ארוכות. משפטני הלשכה המשפטית של משרד הביטחון נותנים ליווי משפטי מקצועי ומסור לעשייה החשובה, הרבה והמורכבת של המשרד, וכעת זוכים סוף סוף לקבל את תוספת הדריכות המגיעה להם, יחד עם שאר עובדי משרד הביטחון".

חתימת הסכם קיבוצי למשפטנים במשרד הביטחון (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי למשפטנים במשרד הביטחון (צילום: דוברות ההסתדרות)

מחזיק תיק מערכת הביטחון בהסתדרות, דני הורנשטיין: "אני מברך על ההסכם חסר התקדים שאחרי משא ומתן ממושך מחזיר את הכבוד למשפטנים במשרד הביטחון".

יו"ר ועד עובדי משרד הביטחון, ששון פרץ: "'יגעת ומצאת – תאמין'. לאחר מאבק ארוך של שנים, בהתמדה ובאמונה בצדקת הטיעונים שלנו, הצלחנו לבטל את העיוות שנוצר בשכר המשפטנים".
במשא ומתן היו מעורבים מטעם ההסתדרות גם ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד חנה שניצר רהב, עו"ד מירי מלכי מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד יניב וייס מאגף הפנסיה ובת-אל יעקב ללזרי מאגף הכלכלה. את ההליכים המשפטיים שקדמו למשא ומתן ליוו במהלך השנים גם סגנית ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד מאיה צחור אבירם ועו"ד קרן קלפר. מטעם ועד עובדי משרד הביטחון: עו"ד טל מאירסון ועו"ד שני צברי. מטעם משרד האוצר לקחו חלק במשא ומתן סגן בכיר לממונה על השכר חנן לזימי, רכז תאגידים סטטוטוריים באגף השכר והסכמי עבודה עומר חזן, סגנית היועמ"ש באגף עו"ד רבקה ראבילו ועו"ד שירן מימון.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!