דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון תשפ"ב

בנט בטקס יום הזיכרון ב'יד לבנים': "מעל לכל נזכור שאנחנו משפחה אחת, זו חובתנו כלפי הנופלים"

ראש הממשלה סיפר על חבריו שנפלו בדרום לבנון, ואמר: "אינני יכול לדבר בשם הנופלים, אך אני מאמין שלו יכלו, היו מבקשים מאתנו: תמשיכו לחיות יחד. אל תתנו למחלוקות לקרוע אתכם מפנים" | יום הזיכרון ייפתח בצפירה שתישמע בשעה 20:00

ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים" (צילום: לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל של ארגון "יד לבנים" (צילום: לע"מ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

"אינני יכול לדבר בשם הנופלים, אך אני מאמין שלו יכלו, היו מבקשים מאתנו: תמשיכו לחיות יחד. אל תתנו למחלוקות לקרוע אתכם מפנים", כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבית יד לבנים בירושלים. בשעה 20:00 תישמע ברחבי הארץ צפירת דומיה ויום הזיכרון ייפתח רשמית בטקס בכותל המערבי בהשתתפות נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג והרמטכ"ל אביב כוכבי.

בנט הזכיר לוחמים ששירתו לצידו בדרום לבנון כשהיה מפקד ביחידת מגלן, וזכה להכיר דרכם את האוכלוסיות השונות בחברה הישראלית. "איתן בלחסן פיקד על סיירת הצנחנים בפעולה בלבנון ונפל בקרב. מבחינתי, איתן לא היה מושבניק, או מרוקאי או טוניסאי, הוא היה לוחם. והוא היה אחי", אמר בנט, "יואב הר שושנים לא היה 'מתנחל' או 'אשכנזי'. הוא היה לוחם. והוא היה אחי. שמעיה-אביחי דנוך לא היה 'תימני' או 'ישראל השנייה'. הוא היה לוחם. והוא היה אחי."

לדברי בנט, "זו היתה מציאות חיינו אז. בכל כמה שבועות היינו שומעים על עוד היתקלות עם הרוגים. במארבים, בפתיחות ציר ובפעולות. היינו שם, בלבנון, כולנו יחד. קיבוצניקים עם עירוניים, חילוניים עם דתיים, באר-שבעיים עם תל-אביבים, ימנים עם שמאלנים. יהודים עם שאינם יהודים. החיבור בין כולנו היה טבעי, משהו שבכלל לא צריך לדבר עליו. יחד שמרנו בלילות הארוכים בעמדות השמירה. יחד ישנו בחדרים המחניקים שבתוך המוצב. יחד יצאנו לתוך החושך המצמית בתנועה רגלית למבצע. כל אחד סיכן את חייו למען האחר. היינו אחים."

"שם, במוצבים בדרום לבנון, התאהבתי בעם המופלא שלנו. כולנו, בתוך לבנו, התאהבנו. אי אפשר היה שלא. היינו ביחד. רבים מהחברים נשארו שם. צעירים. בני 19 או 20 שלא חזרו. הם יישארו אחינו לנצח. אינני יכול לדבר בשמם, אך אני מאמין שלו יכלו, היו מבקשים מאתנו: תמשיכו לחיות יחד. אל תתנו למחלוקות לקרוע אתכם מפנים."

בנט הזהיר ממגמות של פירוד, קיטוב ושנאה. "אם חלילה הערבות ההדדית שלנו תיפרם, או נאפשר לכעס ולשנאה לאחוז בנו, אזיי בו-ברגע אויבנו ינצלו זאת על מנת לפגוע בנו. לצערי, העם שלנו נושא על גופו את צלקות גן הפלגנות של אבותינו.

"אחיי ואחיותיי, מדינת ישראל שלנו היא הפעם השלישית שיש כאן מדינה יהודית ריבונית בארץ ישראל. בפעמיים הקודמות, לא צלחנו את העשור השמיני בשלום. זהו השיעור החשוב ביותר בהיסטוריה שלנו, ואני לא מתעייף מלחזור עליו", אמר בנט, "לא תהיה הזדמנות נוספת. אנחנו עכשיו בעשור השמיני של המדינה, העשור שמעולם עוד לא צלחנו כאומה מאוחדת. ניתנה לנו הזדמנות לתקן את חטא שנאת האחים של אבותינו ולהיגמל מיצר הפלגנות שהחריב את עמנו.

"ההחלטה היא בידינו. בואו נפיג את החרדות אחד מן האחר. נתמודד עם הטיעון, ולא עם הטוען. נקשיב באמת. נתווכח זה עם זה, אך לעולם, לעולם לא נשנא איש את אחיו. מעל לכל נזכור שאנחנו משפחה אחת, זו חובתנו כלפי הנופלים. זו גם חובתנו כלפי הדורות הבאים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!