דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

קול ישראל מירושלים? / עתידו של תאגיד השידור הישראלי יוכרע בקרוב, והשמועות פורחות

ח"כ ביטן, המקדם הצעת חוק לביטול התאגיד דחה את הפרסום לפיו מתרקמת תכנית חדשה אשר תשלב חלקים מרשות השידור, גל"צ והחינוכית לגוף שידור חדש וכינה אותה "שמועה חסרת בסיס". חדשות 10: נתניהו ניסה להתערב בקביעת זהות העיתונאים בתאגיד.

אולפן השידור של ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
אולפן השידור של ׳כאן׳ (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) דחה היום את הפרסום ב'הארץ' לפיו גורם בכיר בקואליציה מקדם הצעה חדשה שתסכל את הקמת תאגיד השידור החדש על ידי הקמת גוף שידור אחר שיורכב מחלקים מרשות השידור, גל"צ, החינוכית והתאגיד שנמצא בשלבי הקמה.

ביטן אמר כי "הפרסום הערב על תכנית חדשה לשידור הציבורי אינה ישימה ואיני יודע מה מקורה". לדבריו "מדובר בספין לא מוצלח שמטרתו להכניס משתנים חדשים ולסבך את המצב כדי לנסות ולעכב את הצעת החוק שלי שתחסוך כסף ציבורי רב כל השאר הם שמועות חסרות בסיס

ביטן עצמו מקדם בימים אלה הצעת חוק לפיה תבוטל הקמת התאגיד, ורשות השידור הקיימת תמשיך לתפקד. לטענתו, מהלך זה יכול לחסוך סכום כסף גדול לקופת המדינה, וזאת למרות שמשאבים רבים כבר הושקעו בהקמת התאגיד החדש.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90
יו"ר הקואליציה דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

בינתיים, נערכים באופוזיציה למאבק בהצעת החוק לפירוק התאגיד, שאמורה לעלות לדיון בוועדת הכלכלה. ראש האופוזיציה ויו״ר המחנה הציוני ח״כ יצחק הרצוג שוחח הערב עם יו״ר ועדת הכלכלה ח״כ איתן כבל על התאגיד הציבורי. השניים סיכמו לנהל מאבק עיקש למען חופש הביטוי והתקשורת החופשית. הרצוג אמר: ״האיומים על הקמת תאגיד השידור הציבורי מתאימים לדיקטטורות חשוכות. נעשה כל שנוכל כדי לבלום את ביבי ושותפיו מלדרוס ולדרדר את מדינת ישראל למקומות מסוכנים מאד.

ח״כ ד"ר נחמן שי, מי שהיה בעצמו יו"ר רשות השידור בין השנים 2002-2000, הגיב הערב גם הוא על הפירסום ואמר כי ״השידור הציבורי היה לחיית המחמד של ממשלת ישראל, היא משתעשעת בו, פותחת וסוגרת, מרחיבה ומצמצמת, אבל בעיקר משתקת. ראשו של השידור הציבורי מונח על הגיליוטינה, ברצותה תערוף אותו הממשלה וברצונה תשאיר אותו מפרפר״.

בתוך כך, פרסם אמש כתב ערוץ 10 עקיבא נוביק ידיעה נוספת בנושא התאגיד אשר עוררה סערה בפני עצמה. על פי הדיווח מקורבים מטעמו של ראש הממשלה נתניהו פנו לראשי התאגיד לאורך תקופת הקמתו של התאגיד והעבירו, "בטפטופים" כלשון הדיווח, התייחסויות לזהות העיתונאים בתאגיד. ההתייחסויות כללו שמות של עיתונאים שמקורבי נתניהו היו מעוניינים לראותם בתאגיד, ושמות של עיתונאים שגויסו לתאגיד והמקורבים – בשמו של נתניהו, כביכול – הסתייגו מהם. על פי נוביק, סירובם של ראשי התאגיד לפעול בהתאם להנחיות אלו הוביל להחלטתו של נתניהו שיש לסגור את התאגיד החדש. יצויין כי תגובת ראש הממשלה לדיווח הייתה כי לא נעשתה כל פניה מטעם לשכת רה"מ לראשי התאגיד בנושאים אלו.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה לדיווח זה ואמרה: "לא פתיחת השוק לתחרות מעניינת את נתניהו – אלא שימת סכי עיניים על עיני הציבור, כך שיראה רק את מה שהמוביל רוצה שיראו, מבלי אפשרות להביט לצדדים".  לבני טענה שהדברים נשמעים "כמו סיפור היסטורי חשוך של מדינה אחרת" וקראה להיאבק כנגד הכיוון בו צועדת הממשלה.

נראה שעתידו של "כאן – תאגיד השידור הישראלי" החדש, ועתיד השידור הציבורי בכלל, מתגלגל לפתחו של שר האוצר כחלון, וכי תהליך ההחלטות בקשר לאופן קיומו של השידור הציבורי בישראל ייכרך בשאלת "החסכון" בכסף. על פי הנחה זו, על הממשלה לקבל החלטה בתוך כעשרה ימים כיוון שבסוף חודש אוקטובר היא מחויבת להניח את טיוטת תקציב המדינה לשנים 2018-2017 לעיון הכנסת ולהחלטתה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!