דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון תשפ״ב

בני משפחות שכולות תקפו בצעקות את ראש הממשלה בנט לפני נאומו

בנט הגיב לקריאות נגדו בטקס לחללי פעולות האיבה: "המשפחות השכולות הן קדושות, מותר לכן לצעוק ולכאוב" | ראש הממשלה: "חובתנו המוסרית העליונה - להגן על חיינו, בכל מחיר" | הנשיא הרצוג: "ישראל איתנה מתמיד ומגיבה באגרוף ברזל לכל"

קריאות לעבר בנט בזמן נאומו בטקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
קריאות לעבר בנט בזמן נאומו בטקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בני משפחות שכולות תקפו בצעקות היום (רביעי) את ראש הממשלה נפתלי בנט לפני נאומו באזכרה לחללי פעולות האיבה, וקראו לעברו "תתבייש" ו"ביזיון". בנט שתק דקות ארוכות והגיב לקריאות נגדו ואמר: "משפחות השכולות הן קדושות, מותר לכן לצעוק ומותר לכן לכאוב".

"מכובדיי, אורי אנסבכר בת ה-19 גדלה במשפחה חמה וטובה ביישוב תקוע שבגוש עציון, התנדבה לשירות הלאומי, שם טיפלה בנוער בסיכון, ועם צרכים מיוחדים במרכז יעלים שסמוך לגן החיות התנכ"י בירושלים. היא הייתה נערה יפת-תואר ויפת-נשמה", אמר בנט בנאומו.

ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

"בקיץ 2019 היא יצאה לטייל בטבע, בעין יעל. באותו היום ערפאת ארפאעיה, פלסטיני בן 29 תושב חברון, יצא מביתו עם סכין, עם מטרה אפלה וברורה: לרצוח יהודים. הוא נתקל באורי, התנפל עליה, דקר אותה, פגע בה באכזריות בלתי נתפסת, ורצח אותה. הרוע המזוקק פגש את הטוב המזוקק. החושך המוחלט פגש באור המוחלט. באותו היום, הרוע ניצח בפיגוע".

"אבל קיומה של מדינת ישראל כולה, מדינה של אור, של קדושה ואופטימיות, היא הניצחון הגדול ביותר על כוחות החושך. קדושת היום מורגשת באויר", הוסיף בנט. "כל משפחה פה מבכה וזוכרת את יקיריה, זוכרת ומזכירה. מספרת לעולם את סיפורם של אלה שהלכו מאיתנו בטרם עת, שהיה להם עוד כל כך הרבה לתת לעולם, ושחייהם נגדעו בידי אנשי הרוע, האלימות והחושך".

"משפחות יקרות, משך שנים פעלתן על מנת לתקן את העוול של היעדר אנדרטת זיכרון רשמית לחללי פעולות האיבה. השנה, פעלנו ואנו מתקנים את העוול ומקצים עשרות מיליוני שקלים להקמת היכל זיכרון עבור יקיריכם, יקירינו. זה המעט שאנו יכולים לעשות. אם רק אויבנו היו משקיעים בבניית עתידם עשירית מהאנרגיה שהם משקיעים בלהפריע לנו, מצבם היה שונה לגמרי. אך הם בוחרים בקידוש המוות, מה שמותיר להם להתבוסס בעוני, בעליבות ובתחושת קורבנות קבועה.

בנט: "נגיע למקומות בהם נמצאים המחבלים, לבסיסיהם, לבתיהם"

"כל מי שמתבונן במדינה המופלאה שלנו בעינים צלולות ובלב פתוח – לא יכול אלא להתפעל: בעודנו מגינים על עצמנו, לפעמים ממש פיזית, בבית הקפה או בתחנת האוטובוס, בנינו כאן מדינה למופת. מרכז עולמי של טכנולוגיה וחדשנות, מעצמה של ארגוני חסד וערבות הדדית, של תרבות ואמנות, מנוע כלכלי מהחזקים בעולם,
פריחה של עולם התורה, דמוקרטיה תוססת.

"כל אלה מתאפשרים בזכות הרוח הפועמת באנשים המופלאים בזרועות הביטחון שלנו,
בזכות צה"ל, המוסד, השב"כ, בזכות משטרת ישראל, ובזכות כל אותם אזרחים, ישראלים טובים, בעלי תושייה, שנרתמים לכל משימה בזמן אמת ושלפעמים אפילו מגנים בגופם על זולתם, כפי שעשה ויאצ'סלב גולב, זכרו לברכה, שהציל את חייה של ארוסתו, בפיגוע באריאל רק לפי כמה ימים.

"אל מול גל הטרור הזה, נפעל תחת עקרון אחד: יוזמה. נגיע למקומות בהם נמצאים המחבלים, לבסיסיהם, לבתיהם. אין מקום שהוא מחוץ לתחום מבחינתנו", הוסיף ראש הממשלה. "נגיע אליהם בכל דרך אפשרית, ונבוא עימם חשבון. אין ולא יהיו שום חסמים או מגבלות במלחמה בטרור. חובתנו המוסרית העליונה – להגן על חיינו, בכל מחיר. הרוח הזו – של אמונה בצדקת דרכנו בארץ הזו – היא שתבטיח שנהיה כאן לעד, חזקים, זוכרים, מאוחדים. אנחנו כאן מתחייבים: נעשה הכל שעולמנו יהא עולם של שלום, שלום עולמים, שלום עלומים. יהי זכר הנופלים ברוך".

הרצוג: "כולנו מייחלים לימים אחרים, ימים בהם נוכל לראות בטרור פרק עבר, שהיה והסתיים"

בטקס נאם גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג. "גם בחודשים האחרונים, ואפילו בשבוע הזה, השנאה והמרצחים תקפו והכו בנו ללא רחם", אמר. "וגם הפעם – הטרור לא ניצח ולא ינצח! מדינת ישראל איתנה מתמיד, חזקה ברוחה ובכוחה, ומגיבה באגרוף ברזל וברוח איתנה, לכל מתקפה ולכל איום. כולנו מייחלים לימים אחרים, ימים בהם נוכל לראות בטרור פרק עבר, שהיה והסתיים. אבל עד שנזכה לבואם של אלה, נמשיך לעמוד על המשמר, ולהגן על עמנו".

"יקיריי, בני משפחת השכול, אנחנו מחויבים להמשיך ולספר מדור לדור את סיפור יקיריכם, שבגופם הוסיפו עוד נדבך ועוד קומה להיסטוריה של מדינתנו האהובה", הוסיף הרצוג. "אני מאמין שהקמתו של היכל ההנצחה החדש לזכר חללי פעולות האיבה, ישקף את חלקם בבניית המדינה, ואת סיפור הגבורה של עצם החיים כאן; בחירה שיש בה לעתים סיכון, ומחיר, שאותו לְהַוָּתֵנוּ שילמתם אתם".

הרצוג סיכם: "יקיריי, אהוביי, בנות ובני המשפחות השכולות, כמו בכל ימות השנה ליבנו אתכם גם היום, ובמיוחד היום, ואנו מייחלים ומתפללים שלא תדעו כאב, צער, ודאבה עוד ושתדעו שמחות רבות. בשם העם בישראל אני נושא תפילה לרפואתם ולשלומם של כלל הפצועים מאירועי הטרור, שיזכו לרפואה שלמה רפואת הנפש ורפואת הגוף. הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב. ונאמר אמן. יהי זכרם של חללי פעולות האיבה נצור בליבנו ובלב האומה לעד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!