דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום העצמאות תשפ״ב

ישראל חוגגת 74: טקס הדלקת המשואות פתח את חגיגות העצמאות

ריטה השיאה משואה לכבוד המוזיקה "שמעודדת ומנחמת ומחברת בין אנשים שונים" | ראש הימ"מ עלה בפנים חסויות: "האנשים ברחובות הם תמונת הניצחון שלנו" | יו"ר הכנסת מיקי לוי: ״מאמין שנבחר במשותף על פני המפריד״ | יעל שרר, ממובילות המאבק באלימות מינית: "היום אנחנו מקבלים את כבודנו בחזרה"

  • ריטה השיאה משואה לכבוד המוזיקה "שמעודדת ומנחמת ומחברת בין אנשים שונים" | ראש הימ"מ עלה בפנים חסויות: "האנשים ברחובות הם תמונת הניצחון שלנו" | יו"ר הכנסת מיקי לוי: ״מאמין שנבחר במשותף על פני המפריד״ | יעל שרר, ממובילות המאבק באלימות מינית: "היום אנחנו מקבלים את כבודנו בחזרה"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

טקס הדלקת המשואות התקיים הערב בהר הרצל, במעמד יו"ר הכנסת, מיקי לוי, שבירך "שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה" והוסיף "תודה לכולכם על תרומתכם למדינה". יו"ר הכנסת סיפר על הקשר האישי שלו למשפחת השכול, "משפחת השכול הפכה להיות גם המשפחה שלי, כשאחי פיני נפל חלל". הוא חיזק את כוחות הביטחון, הודה להם ואמר "יש לנו על מי לסמוך"מנחות הטקס, הילה קורח ואלמז מנגיסטו בירכו את העולים החדשים מרוסיה ואוקראינה לרגל יום העצמאות הראשון שלהם בישראל.

 

מדליקי המשואות השיאו השנה את המשואות בסימן "יד פוגשת יד אחות", לציון הסיוע של ישראלים ויהודים אלה לאלה ואזרחים הנוטלים אחריות חברתית למען אחרים.

קלמן סמואלס, שייסד עם אשתו מלכי, שהייתה בקהל, עמותת שלוה המסייעת לילדים עם מוגבלויות, הקדיש לה את המשואה והוסיף "לכבוד כל האימהות והאבות שמקבלים ואוהבים את ילדיהם כמו שהם ומאמינים בהם כמו שהם יכולים להיות. לכבוד אלפי המתנדבים שרואים את האדם ולא את המוגבלות. לכבוד החברה הישראלית הנפלאה הפועלת להכיל אנשים עם מוגבלויות" בדמעות הוא אמר "ולתפארת מדינת ישראל!"

יעל שרר, מהפעילות הבולטות בישראל במאבק נגד אלימות מינית ומייסדת הלובי נגד אלימות מינית נחנקה מדמעות לאורך כל נאומה ואמרה "לכבוד האחים והאחיות שלי, הנפגעים והנפגעות. היו מי שביקשו לגזול את כבודנו, היום אנחנו מקבלים אותו בחזרה. לכבוד כל אלה שמספרים את סיפורם בגוף ראשון ובפנים גלויות. למרות שהדרך ארוכה, אפשר לשפר ואפשר לתקן"

יעל שרר, מייסדת הלובי למאבק באלימות מינית, התרגשה עד דמעות
יעל שרר, מייסדת הלובי למאבק באלימות מינית, התרגשה עד דמעות

האלוף (במיל') יורם יאיר, יו"ר הועד למען החייל ועמותת "אחרי!" אמר "לכבוד רעיי, מפקדי ופקודי הלוחמים שעיצבו את רוח צה"ל. שמות רבים מהם חקוקים על לוחות הזיכרון, ביניהם בתי שלומית וחבריה. לכבוד כל המתנדבים המאמינים ביכולתה של החברה הישראלית להיות חברת מופתית שוויונית ודמוקרטית, ואלה שלא מוותרים על אף צעיר וצעירה.

עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל השיא משואה "לכבוד אלו שלוחמים בכל יום את הקרב שאחרי הקרב, שבוחרים לקום ולנצח. לכבוד הצוותים במרכזים הרפואיים ובבתי הלוחם, לכבוד המשפחות שלנו, שלולא החיבוק שלהם לא היינו יכולים לבחור בחיים. לכבוד המאמץ המשותף, שאין צודק ממנו, להעניק לנכי צה"ל כל מה שהם זקוקים לו, כי אנחנו לא משאירים פצועים מאחור. לכבוד הידיעה הברורה שאם היינו נדרשים, היינו עושים את זה שוב".

את משואת התפוצות השיאה אליזבטה שרסטיוק, שהובילה מבצע חילוץ מורכב של 140 יהודים מהעיר המופגזת סומי שבאוקראינה, נאמה באוקראינית והשיאה משואה לכבוד החסד, "שהוא התכשיט היקר והיפה יותר שיש לעם היהודי" ולכבוד "כל הארגונים היהודיים ברחבי העולם, שמקיימים את הציווי "כל ישראל ערבים זה לזה" בכל מצב" וסיימה באוקראינית ובעברית "ולתפארת מדינת ישראל".

"לכבוד הספורטאים הפראלימפיים שמנצחים על המגרש ומחוצה לו" אמר הכדורסלן הפראלימפי עשהאל שבו, בגיל 9 נפצע קשה בפיגוע באיתמר, בו נרצחו לנגד עיניו אמו ושלושת אחיו, וכן מפקד כיתת הכוננות של היישוב, יוסף טוויטו, "לכבוד נפגעי הטרור האכזרי, החיים שלנו, המשפחות שאנחנו מקימים, ההישגים שלנו, זו התשובה שלנו למי שרצו לקחת מאיתנו הכל".

עשהאל שבו מטקס המשואות בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עשהאל שבו מטקס המשואות בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הימ"מ, ח.א. עלה עם מסכה וכובע והסתיר גם את זהות הוריו, אך לא הסתיר את התרגשותו "הילדים בבית הספר, המבלים בחוף הים, החקלאים בשדות והאנשים ברחובות, תמונת הניצחון שלנו".

אנג'ל אלון, שהעניקה לאורך השנים בית אומנה ל-217 ילדים ובני נוער שננטשו על ידי משפחותיהם, וד"ר שמחה גתהון, שהקימה את עמותת עלם והכשירה רבבות מדריכים ומדריכות לטיפול בבני נוער במצבי סיכון אמרו "לכבוד החובה והזכות שלנו כמבוגרים ללוות נערים במצבי סיכון במס ההתפתחות שלהם", אנג'ל אלון הודתה משפחות שאספו אליהת ילדי האומנה וד"ר שמחה גתהון הוסיפה באמהרית "ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום".

תנ"צ ח', מפקד הימ"מ בטקס המשואות בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
תנ"צ ח', מפקד הימ"מ בטקס המשואות בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סא"ל (במיל) מוניר מאדי, שייסד את תכנית עתידים לשילוב בני העדה הדרוזית בלימודים אקדמיים וייסד את מכינת "כרם-אל" לדרוזים ויהודים בדליית אל כרמל ועומד בראשה, השיא את המשואה "לכבוד בוגרי מכינת כרם-אל הפועלים לחיים משותפים, לכבוד בני העדה הדרוזית האצילית, המשרתים בגאווה את המדינה, לכבוד עם ישראל וכל העמים החיים לצדו, ולכבוד ברית העמים הנצחית בינינו".

סגן הדר כהן, מפקדת פלוגת עולים חדשים בבסיס מחו"ה אלון, השיאה משואה "לכבוד החברה הישראלית והעם היהודי המוסרים לידינו את הפיקדון היקר ביותר שלהם, הבנים והבנות. לכבוד הסולידריות הישראלית המאפשרת לכל נער ונערה הזדמנות שווה לשירות תורם ומשמעותי".

ריטה בטקס המשואות בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ריטה בטקס המשואות בהר הרצל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הזמרת והשחקנית ריטה השיאה משואה "לכבוד המוזיקה, שהיא השורשים והפרחים שלי, שמעודדת ומנחמת ומחברת בין אנשים שונים, לכבוד הרגע הזה שבו אנשים זרים שרים ביחד, הגבולות נמסים והנשמות מתחברות".

לראשונה הטקס לא כלל מופע זיקוקים, לאות התחשבות באנשים המתמודדים עם הלם קרב.

ירון בצלאלי, אביה של סרן הילה בצלאלי שנפלה בעת שירותה בהכנות לטקס יום העצמאות בהר הרצל לפני 10 שנים, הקריא את תפילת "יזכור" לזכר חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה בתחילת הטקס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!