דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

דניאל רבר זכתה באליפות רומניה בכדורסל: "הרגשה מדהימה, עשו לנו תהלוכת ניצחון"

שחקנית נבחרת ישראל וספנטו גאורגה השלימה עונה ראשונה באירופה עם אליפות וגביע | בראיון ב'דבר' היא מסכמת את העונה: "שמחה שהעבודה הקשה שלנו השתלמה" | על העתיד: "הקבוצה רוצה שאשאר, אשחק רק בקבוצת יורוקאפ"

דניאל רבר במדי ספאנטו גאורגה, "ידענו שבבית לא נוכל להפסיד" (צילום: באדיבות ספאנטו גאורגה)
דניאל רבר במדי ספאנטו גאורגה, "ידענו שבבית לא נוכל להפסיד" (צילום: באדיבות ספאנטו גאורגה)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקנית נבחרת ישראל בכדורסל, דניאל רבר, זכתה בסוף השבוע בתואר האליפות של הליגה הרומנית עם קבוצתה ספנטו גאורגה לאחר ניצחון במשחק החמישי בסדרת הגמר מול בוסצ'ט אראד. הפורוורדית הישראלית מסכמת את העונה בראיון ב'דבר': "אין על ההרגשה של האליפות. עשו לנו תהלוכת ניצחון ברחבי העיר עם 60 אלף איש. הרגשנו שהעבודה הקשה שלנו השתלמה".

רבר (25) החלה את העונה כקפטנית אליצור חולון והצטיינה בחצי הראשון של העונה במדי עם עונת שיא של 11.9 נקודות בממוצע למשחק, 12.3 ריבאונדים למשחק, 2.8 חטיפות למשחק ו-3.7 אסיסטים. 

דניאל רבר (שנייה משמאל למטה) זוכה באליפות רומניה עם קבוצתה ספאנטו גאורגה (צילום: Brigi Miska / Sepsi SIC)
דניאל רבר (שנייה משמאל למטה) זוכה באליפות רומניה עם קבוצתה ספאנטו גאורגה (צילום: Brigi Miska / Sepsi SIC)

בחודש ינואר קבלה הצעה לצאת לראשונה בקריירה לאירופה והצטרפה לספנטו גאורגה. זאת הייתה הפעם השנייה שרבר יצאה לשחק מחוץ לגבולות ישראל, כאשר ב-2019 שיחקה במדי קבוצת מקינון בליגה האוסטרלית. בסיום העונה חגגה רבר דאבל רומני עם ממוצעים נהדרים של 11.9 נקודות למשחק, 9.8 רבאונדים, כל זה ב-21.5 דקות ו-57.3 אחוזים מהשדה.

ספאנטו גאורגה שהוקמה ב-2006, היא האלופה המקומית בחמש העונות האחרונות ומחזיקת הגביע הרומני שש פעמים. הקבוצה הופיעה העונה בגביע היורוקאפ, סיימה את שלב הבתים במקום השני, אך הודחה בשלב הפלייאוף מהמשך הטורניר ע"י אורמן אנגליק הטורקית.

איך התחושה לזכות באליפות?
"אני ועוד שלוש שחקניות נפצענו בשבועיים האחרונים וכל אחת סחבה פציעה, לא הייתה לנו אפשרות לנוח כי סדרת הגמר הייתה ארוכה. בסוף כל הרגשה הזאת מדהימה עם זכייה בגביע ובאליפות".

הובלתן בסדרת הגמר 0:2, אחרי 28 ניצחונות רצופים. פתאום הפסדתן שני משחקים והסדרה הלכה למשחק חמישי. מה קרה?
"היינו בטוחות שאנחנו מנצחות אצלן בבית ומסיימות את זה בשלושה משחקים. היה אולם מלא עם 2,500 איש, את משחקת כאשר מולך כל הזמן שורקים בוז. אחרי רצף כזה של ניצחונות, לא הצלחנו להביא את היכולת שלנו לידי ביטוי. הרגשנו עם הגב לקיר במשחק החמישי, אבל היינו בטוחות ביכולת שלנו, כי אנחנו יודעות איך זה לשחק בבית. ידענו שבבית לא נוכל להפסיד". 

איך היה המעבר באמצע העונה מחולון לליגה הרומנית?
"המעבר היה לא פשוט, הייתה לי פתיחת עונה ממש טובה בחולון. הייתי צריכה לבוא מלהיות הקפטנית ולהיות 40 דקות על המגרש, לקבוצה שכבר רצה ולנסות להתברג ברוטציה כשחקנית משמעותית. המשכתי לעשות את מה שאני יודעת לעשות והצלחתי להיכנס לחמישייה עם מקום משמעתי בקבוצה". 

דניאל רבר עם הכדור במדי אליצור חולון. "המעבר היה לא פשוט" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)
דניאל רבר עם הכדור במדי אליצור חולון. "המעבר היה לא פשוט" (צילום: מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל)

איך השתלבת בקבוצה?
"הבנות קיבלו אותי אליהן. שיחקתי בתחילת השנה בחולון עם בריטני ג'ונס, שעברה לקבוצה. היא ושאקוודיה וואלאס ששיחקה בשנה שעברה בעירוני רמת גן לקחו אותי תחת חסותן ועזרו לי מאוד להשתלב".  

"אחרי המשחק התחננו שאני אתן את הנעליים"

מה הרמה של הליגה הרומנית?
"מבחינת הרמה אני יכולה להגיד לך שהקבוצה ששיחקתי בה הייתה יכולה להגיע בארץ לפיינל-פור. מבחינת קהל זה שמיים וארץ, כל משחק אין פחות מ-1,500 אוהדים. במשחק האחרון שהיה אצלנו בבית הגיעו ארבעת אלפים איש. העור ברווז שהיה לי כשיצאנו מחדרי ההלבשה, לא חוויתי אף פעם, גם לא כשלקחתי אליפות עם אליצור רמלה".

איך נראה הקשר עם הקהל?
"הקהל שם, יש לו חיבור מיוחד עם כדורסל הנשים. אחרי המשחק התחננו שאני אתן את הנעליים, נתתי את הנעליים והסתובבתי יחפה. לא היה אפשרות להגיד לא. ילדה בת 7 שרואה אותי הולכת לסופר ומבקשת תמונה או אוהד בן 70 רוצה שאני אחתום לו על הצעיף של הקבוצה".

דניאל רבר במדי ספאנטו גאורגה. "בכל משחק אין פחות מ-1,500 אוהדים" (צילום: באדיבות ספאנטו גאורגה)
דניאל רבר במדי ספאנטו גאורגה. "בכל משחק אין פחות מ-1,500 אוהדים" (צילום: באדיבות ספאנטו גאורגה)

"הם באמת אוהבים את הקבוצה. לדוגמה עצר אותי שוטר על מהירות מופרזת אמרתי לו שאני שחקנית הקבוצה, אז הוא מאוד התלהב עשה איתי סלפי ולא נתן לי דוח. זה גרם לי להבין עד כמה הקהל משנה את המשחק".

מה התוכניות שלך לשנה הבאה?
"הקבוצה רוצה שאשאר, אבל אני עוד צריכה לבדוק את כל האופציות שלי. מה שבטוח שאני אהיה בקבוצה שתשחק ביורוקאפ. בשבועיים הקרובים אקבל החלטה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!