דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

בריטניה: רוסיה מתכוונת לכבוש את מריופול לפני ציון יום הניצחון על הנאצים ב-9 במאי

לפי תדריך המודיעין היומי של משרד ההגנה הבריטי, פוטין מעוניין לרשום הישג סימבולי במלחמה לקראת אירועי הזיכרון, למרות המחיר הכבד של המהלך | צבא אוקראינה עשוי לפתוח במתקפת נגד באזור חארקיב כדי להרחיק את הצבא הרוסי מהעיר השנייה בגודלה במדינה

עשן עולה ממפעל המתכת אזובסטאל במריופול שבאוקראינה, 5 במאי 2022 (צילום ארכיון: AP Photo)
עשן עולה ממפעל המתכת אזובסטאל במריופול שבאוקראינה, 5 במאי 2022 (צילום ארכיון: AP Photo)

צבא בריטניה מעריך שרוסיה תנסה לכבוש את עיר הנמל מריופול, כולל את מפעל המתכת הענק בתחומה, לפני ציון יום הניצחון על הנאצים ביום שני הקרוב, ה-9 במאי. ההערכה התפרסמה הבוקר (שישי) כחלק מתדריך המודיעין היומי שמפרסם משרד ההגנה הבריטי בטוויטר.

הקרבות באזור מפעל המתכת אזובסטאל נמשכים כבר שבועות. מתחת למפעל פרושה רשת מנהרות תת קרקעיות ומקלטים בה מסתתרים לוחמים ואזרחים אוקראינים מפני ההפצצות הרוסיות, למרות שהאתר ספג מספר הפגזות כבדות במיוחד.

עשן מיתמר מעל תשלובת מפעלי המתכת אזובסטאל במריופול, תמונה שהפיץ משרד הפנים של הרפובליקה העממית של דונצק מתוך סרטון שפורסם ב-4 במאי 2022 (צילום: Donetsk People's Republic Interior Ministry Press Service via AP)
עשן מיתמר מעל תשלובת מפעלי המתכת אזובסטאל במריופול, תמונה שהפיץ משרד הפנים של הרפובליקה העממית של דונצק מתוך סרטון שפורסם ב-4 במאי 2022 (צילום: Donetsk People's Republic Interior Ministry Press Service via AP)

לפי צבא בריטניה: "המאמצים המחודשים של רוסיה להבטיח את השליטה באזובסטאל ולהשלים את כיבוש מריופול קשורים, בסבירות גבוהה, לאירועים המתקרבים לציון יום הניצחון ב-9 במאי ולרצון של פוטין להשיג עד אז הצלחה סימבולית באוקראינה".

"המאמצים האלה עולים לרוסיה בכוח אדם, ציוד ותחמושת", נכתב בהערכה הבריטית. "בזמן שההתנגדות האוקראינית באזובסטאל נמשכת, ההפסדים הרוסיים ממשיכים להצטבר ומסכלים את התוכניות האופרטיביות שלה בדרום דונבס".

גם צבא אוקראינה טען הבוקר שרוסיה ממשיכה בניסיונותיה לכבוש את מפעל המתכת. לפי התדריך היומי של המטה הכללי של הכוחות המזוינים האוקראינים, "נמשך המצור על יחידות כוחות הגנה באזור אזובסטאל". עוד נכתב בתדריך: "בחלק מהאזורים, בתמיכה מהאוויר, התחדשו המתקפות בניסיון  להשתלט על המפעל".

צבא אוקראינה טען גם שהכוחות הרוסיים מבצעים בשמי המדינה טיסות מעקב. עוד נטען שצבא אוקראינה הדף באזורים דונצק ולוהנסק 11 מתקפות רוסיות והרס טנקים ורכבים משוריינים אחרים. רוסיה לא הודיעה עד עכשיו על הפסדים אלה.

אוקראינה תנסה להמשיך ולהרחיק את רוסיה מחארקיב

מתרבים הסימנים לכך שאוקראינה עשויה לנסות להרחיב את אחיזתה בשטחים שבשליטת רוסיה מחוץ לחארקיב, העיר השנייה בגודלה במדינה.

מפקד הכוחות המזוינים של אוקראינה, גנרל ולרי זלוז'ני, אמר אתמול שמתקפת נגד עשויה להיפתח כדי להדוף את כוחות רוסיה הרחק מחארקיב ואיזיום, שמהוות נקודות מפתח בשליטה הרוסית באזור.

צבא אוקראינה הדף בימים האחרונים את צבא רוסיה כ-40 ק"מ מזרחית לחארקיב, שהופגזה שוב ושוב על ידי הרוסים. הדיפה נוספת של הרוסים עשויה למנוע מתקפות ארטילריות נוספות על העיר ולאלץ את מוסקבה להעביר כוחות מאזורים אחרים כדי לשמור על אחיזתה בשטח.

זלנסקי: מחסור "קטסטרופלי" בתרופות באזורים שרוסיה כבשה

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי תיאר אמש בנאומו היומי מחסור "קטסטרופלי" בשירותים רפואיים ותרופות לתושבי השטחים האוקראינים שתחת הכיבוש הרוסי. לדבריו, אין כמעט שום טיפול זמין לחולי סרטן באותם אזורים וקשה עד בלתי אפשרי להשיג אינסולין עבור חולי סוכרת. לטענתו, קיים שם גם מחסור חמור באנטיביוטיקה.

זלנסקי הוסיף שמאז תחחילת המלחמה ירה צבא רוסיה 2.014 טילים על אוקראינה, ובשמי המדינה נרשמו 2,682 טיסות של מטוסי קרב רוסיים. לדבריו, בין התשתיות שנהרסו או נפגעו מהמתקפות הרוסיות יש 400 בתי חולים ומתקנים רפואיים אחרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!