דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ביידן נפגש עם מובילי התאגדויות עובדים: "לכל אדם מגיע כבוד, הדרך היא להתאגד"

בפגישה בהשתתפות ראשי ההתאגדויות באמזון וסטארבקס אמר הנשיא: "כל אחד ברחבי העולם הולך לדעת שאתם יושבים ליד נשיא ארצות הברית. זה איתות גדול שאנחנו שולחים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם מוביל ההתאגדות באמזון, כריס סמולס (צילום: מתוך הרשתות החברתיות)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם מוביל ההתאגדות באמזון, כריס סמולס (צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, השתתף בפגישה עם מובילי התאגדויות עובדים בארה"ב בבית הלבן בחמישי האחרון. הפגישה, שאורגנה על ידי סגנית הנשיא קמלה האריס ומזכיר העבודה מרטי וולש, היא חלק מנסיון של הבית הלבן לעודד מבצעי התאגדות.

בין משתתפי הפגישה היה כריס סמולס, מוביל ההתאגדות של עובדי אמזון שהצביעו בחודש שעבר בעד הקמת איגוד במחסן של החברה בסטייטן איילנד, ניו יורק. מובילי התאגדויות נוספים שהשתתפו בפגישה היו עובדי סטארבקס, רשת חנויות ציוד הספורט REI ואולפני האנימציה טיטמאוס.

ביידן, שהגיע לפגישה באופן לא מתוכנן, התבדח בכניסתו לחדר ואמר "באתי כדי לאגד את הקבוצה הזו". הוא פנה למשתתפים ואמר: "כשהתמודדתי בבחירות לנשיאות, התחייבתי שאהיה הנשיא האוהד ביותר לאיגודי העובדים בהיסטוריה של אמריקה, ועמדתי בהתחייבות הזו עד כה. סגנית הנשיא ואני חשבנו על כך מההתחלה. כל אחד ברחבי העולם הולך לדעת שאתם יושבים ליד נשיא ארצות הברית. זה איתות גדול שאנחנו שולחים. לכל אחד מגיעה הזכות ליחס של כבוד. אבא שלי נהג לומר, מתישהו אתה צריך לדרוש את היחס הזה אם אתה לא מקבל אותו, והדרך לדרוש אותו היא להתאגד. כך אתה מכניס את כולם ל'עסקה'."

לפי הודעת הבית הלבן, השיחה עסקה בנסיונות של מארגני העובדים להקים איגודים במקומות העבודה שלהם, ואיך הם יכולים לעודד עובדים מרחבי ארה"ב ליזום מבצעי התאגדות דומים. ביידן הודה למשתתפים על חיזוק גל ההתאגדות, שמתרחב ברמה הארצית.

הפגישה עוררה מחאה מצד הנהלת רשת סטארבאקס על כך שנציגיה לא הוזמנו גם הם לפגישה כדי להציג את עמדתם בנוגע להתאגדות. במכתב ליועצו של ביידן, סטיב ריצ'טי, כתב איי-ג'יי ג'ונס אי, סגן נשיא סטארבאקס, ש"אנחנו מודאגים עמוקות מכך ש'וורקרס יונייטד' (ארגון העובדים שפועל לאגד את עובדי סטארבקס), שמעורב באופן אקטיבי במשא ומתן איתנו ומנסה לאגד את כל החנויות שלנו ומעל 240 אלף העובדים שלנו, הוזמנו לפגישה ללא הזמנת נציגים רשמיים של סטארבקס, כדי לדון בעמדתנו על העניין"

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי, אמרה לאחר הפגישה שהשתתפותו של ביידן בפגישה נועדה לעודד התאגדות עובדים ברחבי המדינה, ולא ספציפית באמזון. "הנשיא הוא תומך ותיק של זכות העובדים להתארגן וזכותם למשא ומתן קיבוצי, והוא הגיע לפגישה הזו כדי להציע את תמיכתו למאמצים האלה". היא הדגישה שהתמיכה היא עקרונית: "אנחנו לא מתערבים ישירות בסכסוכי עבודה, כמובן, אך הנשיא תומך באופן ברור בזכויות העובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!