דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גל טרור

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד נתפסו לאחר ארבעה ימים

כוחות הביטחון עצרו את אסעד יוסף (19) וצבחי עמאד (20) ביער נחשונים שבין אלעד לראש העין | ראש ההמשלה בנט: ״שטופי ההסתה נתפסו, משימתנו היא השבת הביטחון לאזרחים״ | מפכ״ל המשטרה שבתאי: ״יידע כל מחבל שידה הארוכה של ישראל תגיע אליו״

מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי לפני תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (קרדיט: דוברות המשטרה)
מפכ״ל המשטרה קובי שבתאי לפני תפיסת המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד (קרדיט: דוברות המשטרה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

שני המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד נתפסו על ידי בכוחות הביטחון לאחר 4 ימים. המחבלים, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, בן ה-19 וצבחי עמאד צבחי אבו שקיר, בן ה-20, שניהם תושבי ג'נין, נתפסו סמוך ליער נחשונים שבין אלעד לראש העין.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שלח בפתח ישיבת הממשלה תנחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע והוסיף: ״אמרנו שנשים יד על המחבלים, וכך עשינו. המחבלים שטופי ההסתה שרצחו בגרזנים ובאכזריות בלתי נתפסת, נלכדו עלובים ליד מחצבה באזור. אני מברך שוב את השב"כ ואת העומד בראשו, את משטרת ישראל והעומד בראשה, כמובן את צה"ל, והלוחמים כולם״.

״תפיסת המחבלים אינה מספיקה כשלעצמה. אנחנו בפתח שלב חדש במלחמה בטרור – אי אפשר להסית ולנוח. אי אפשר לזרוק גפרור ולברוח״, אמר בנט. ״המשימה העליונה של ממשלת ישראל היא השבת הביטחון האישי לאזרחי ישראל״.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי: "הודות לפעילות המשטרה, צה"ל ושב"כ, תם ונשלם המצוד אחר המחבלים. הפעילות האינטנסיבית מיד לאחר האירוע והצפת השטח במאות שוטרים ולוחמים, יחד עם האמצעים שהפעלנו, אילצה אותם להסתתר בשטח והביאה אותנו למציאתם.

המחבלים בפיגוע באלעד (צילום: דוברות המשטרה)
המחבלים בפיגוע באלעד (צילום: דוברות המשטרה)

״אמרנו שלא נשקוט ולא ננוח עד שנשים עליהם את היד וכך היה. יידע כל מחבל שידה הארוכה של משטרת ישראל ומערכת הביטחון כולה תגיע לכל מי שיפגע באזרחי ישראל. אנחנו נחושים להמשיך במלחמה מול הטרור. אני מודה לכל הכוחות שפעלו ימים רצופים ללא שינה בסריקות נרחבות ותודות גדולות לשותפינו במערכת הביטחון שעמדו לצידנו כתף אל כתף במאמץ המבצעי שהשתלם הבוקר".

יחידות מיוחדות ומסווגות של המשטרה וצה"ל השתמשו בחיפושים באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ובהם רחפנים ומסוקי משטרה, שסרקו את השטח ושידרו לחפ"ק המבצעי המשולב של מחוז המרכז.

במקביל, בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט להאריך את הסגר הכללי שהוטל על יהודה ושומרון, וכן על המעברים ברצועת עזה עד ליום שני – כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים. במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

אתמול פרסמה המשטרה הודעה ובה היא מבקשת מהציבור להימנע מתנועה רגלית וממפגשים בטבע באזורים שבהם פועלים כוחות הביטחון, שגם נסגרו לתנועת כלי רכב. במשטרה הדגישו כי יש לנהוג באחריות ולהימנע משרשור הודעות כוזבות ממקור לא ידוע ברשת, שמודיעות על "הנחיות הסתגרות בבתים ותנועות חשודות בערים". לדברי המשטרה, כאשר ניתנת הנחייה כזאת לציבור, היא מפורסמת על ידי הודעה רשמית בכלי התקשורת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!