דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הלולנים מוחים: הקימו אוהל על הגבול ״בין צה״ל לחיזבאללה״

מאות לולנים שחוששים לחיסול פרנסתם, מפגינים נגד כוונת שר החקלאות לשנות את תקנות צער בעלי חיים | ארגון מגדלי ההטלה: "האיום הוא לא נסראללה, אלא פעולות הממשלה שמהוות גזר דין מוות למגדלים״

  • מאות לולנים שחוששים לחיסול פרנסתם, מפגינים נגד כוונת שר החקלאות לשנות את תקנות צער בעלי חיים | ארגון מגדלי ההטלה: "האיום הוא לא נסראללה, אלא פעולות הממשלה שמהוות גזר דין מוות למגדלים״
מאיה רונן

מאות לולנים השתתפו היום (ראשון) בהפגנה ובפתיחת אוהל מחאה מול מנהרת החיזבאללה שבמושב זרעית שעל גבול לבנון, זאת בעקבות הכוונה החד צדדית של שר החקלאות, עודד פורר, להעביר ביום שלישי הקרוב את תקנות צער בעלי חיים, דבר אשר עשוי להוביל לסגירה מיידית של מאות לולים המפרנסים אלפי משפחות, שרבות מהן מתגוררות על גבול לבנון.

התקנות החדשות שיועלו במסגרת ועדת החינוך של הכנסת, יחייבו את הלולנים לשדרג את מבני המגורים לתרנגולות, ללא כל תמיכה מהמדינה בעלות שדרוג הלולים ובאופן שעלול להקריס אותם כלכלית. במקביל, פועל השר פורר לביטול תקנות מכסות ההטלה ופתיחת ייבוא הביצים ללא מכס.

בישיבה שהתקיימה הבוקר החליטו ראשי הוועדים מיישובי גבול לבנון, יחד עם ראשי ענף ההטלה והעופות, לבחון צעד של עצירת שיווק ביצים בימים הקרובים.

"האיום הוא לא נסראללה ולא החיזבאללה שכאן מאחוריי, האיום האמיתי הוא שר החקלאות, שפועל להשמיד את קיומם של החקלאים על גבול לבנון״, קרא מזכיר ארגון מגדלי ההטלה, מוטי אלקבץ. ״החקלאים כאן, כל פרנסתם היא בענף ההטלה. קיימת מגמה מתמשכת ומבזה ששר החקלאות פועל נגד החקלאות – נגד מגדלי ההטלה, מגדלי הפטם, מגדלי הפירות והירקות״.

הפגנת לולני הצפון סמוך ליישוב זרעית בגבול לבנון (צילום: מאיה רונן)
הפגנת לולני הצפון סמוך ליישוב זרעית בגבול לבנון (צילום: מאיה רונן)

״אם ועדת החינוך בכנסת תקבל את ההחלטה שאומרת שתקנון צער בעלי החיים יעבור ללא תמיכת המדינה בביצועם, זה יהיה גזר דין מוות של הישובים כאן בלבנון, ועל זה חתומים פורר וליברמן לדיראון עולם. שר החקלאות שאמור להגן על חקלאי ישראל, הוא בעצם מהווה את האיום הראשי על החקלאים ועל החקלאות כולה. תוך שנה לא נוכל לגדל את כמות המכסות שלנו בלולים הקיימים". 

אלקבץ הוסיף: ״פורר פועל לחיסול מיידי של ענף ההטלה ובכך לסגירת מאות לולים היושבים שבגבול לבנון ומפרנסים אלפי משפחות. פועלו של שר החקלאות יוביל לפגיעה בראש ובראשונה באזרחי המדינה, הצורכים היום ביצים טריות ואיכותיות מהלולנים״.

שמעון ביטון, לולן מאביבים, סיפר: "אנחנו לא נגד חוק צער בעלי חיים ובלבד שהדבר יהיה בכפוף לתקציב וזמן היערכות. מה שהשר מקדם בוועדת החינוך לא לוקח בחשבון שום דבר מזה. אנחנו מתנגדים להתנהלות של השר, לא להגנה על בעלי החיים. נראה שבממשלה ובוועדת החינוך יושבים אנשים שחסים על חיות אבל אין להם בעיה להתאכזר לבני אדם״.

״זהו שלב ראשון מבין צעדים שילכו ויחריפו עד שמישהו בממשלה ישמע אותנו״, איים אלקבץ. ״יום יום נסגרים לולים. כך שר החקלאות מייצר חוסר באספקת ביצים כדי לקדם ייבוא. אנחנו לא עצרנו את אספקת הביצים בפסח מתוך אחריות, והיבואנים הם אלה שספגו את הפער במחיר, לא שר החקלאות".

במשרד החקלאות הגיבו למחאה ואמרו כי "המשרד משרת את כלל הציבור הרחב. ובראש ובראשונה דואג לבריאות הציבור, בריאות בעלי החיים ורווחת בעלי החיים. נכון להיום, רוב מכריע של למעלה מ-90% ממבני הלולים בישראל, הם עדיין לולי "כלובים" קטנים, מיושנים וצפופים, הממוקמים בקרבת בתי מגורים. תשתית פיזית זו מגבירה את הסיכון להתפשטות מחלות שמסכנות את בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים תוך פגיעה ברווחת בעלי החיים. על כן, ומתוך אחריות ציבורית לשמירה על בריאות הציבור ובעלי החיים ורווחתם, שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר, מקדם את שדרוג ענף ההטלה אשר עתיד לשנות.
הגעה להסכמות בנושא הרפורמה בענף הלול יכללו מענקים ותמיכות בכדי לעשות את השינוי ואף מענקי פרישה לחלק מן המגדלים שייבחרו בכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!