דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

הסנקציות המערביות מייבשות את התעשייה הצבאית של רוסיה

התעשייה הצבאית במדינה מושבתת חלקית ומפטרת עובדים בגלל מחסור בחומרי גלם והקושי של הממשלה לשלם משכורות | רוסיה הצליחה להצטייד ברכיבים וכלי נשק מערביים גם תחת הסנקציות הקודמות, אבל האכיפה ההדוקה שלהן כעת הולכת ופוגעת ביכולת לייצר ולתחזק כלי נשק  

טנק רוסי שהושמד בקרבות בין צבא רוסיה לאוקראינה ברובע ברוברי, צפון קייב (צילום: AP Photo/Felipe Dana)
טנק רוסי שהושמד בקרבות בין צבא רוסיה לאוקראינה ברובע ברוברי, צפון קייב (צילום ארכיון: AP Photo/Felipe Dana)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

"הסנקציות שלנו נועדו לחזק את אוקראינה בשדה הקרב ובשולחן המשא ומתן", כך אמר אתמול (ראשון) בכיר בממשל האמריקאי בשיחת תדרוך טלפונית לעיתונאים. הבכיר טען שמשטר הסנקציות העדכני מגביל את היכולת של רוסיה לייבא מנועים, בולדוזרים, כימיקלים שונים וחלקי חילוף לרכבים. לדבריו, "שמנו דגש על שבבים שפוגעים בטילים המדויקים ואנחנו ממשיכים להטיל מגבלות נוספות, שלדעתנו יגבילו את היכולת של פוטין לממש את שאיפות המלחמה שלו".

עוד ציין הבכיר שברוסיה מועסקים כ-10,000 יועצים פיננסיים על ידי חברות חשבונאות אמריקאיות, שמתבקשים לייעץ כיצד להסתגל למשטר הסנקציות ואף לעקוף אותו. "אנחנו משביתים את זה", אמר.

סנקציות על אספקת ציוד צבאי לרוסיה קיימות לפחות מאז הפלישה לחצי האי קרים ב-2014 ותחילת מלחמת האזרחים במזרח אוקראינה בעידודה של רוסיה.

לפי דניאל סליסברי, חוקר במכון ללימודי מדע וביטחון בקינגס קולג' בלונדון, רוסיה הצליחה לרכוש ציוד מערבי לתעשיות הביטחוניות גם תחת סנקציות. מדובר גם במוצרים דו שימושיים שניתן להשתמש בהם גם למטרות אחרות וקל יחסית להשיג אבל גם בכלי נשק ממש, כמו רובי צלפים בריטיים.

אבל הצלחתה של רוסיה בשנים האחרונות להשיג נשק ורכיבי ייצור מהמערב, פונה כעת כנגדה. ההידוק המדורג של משטר הסנקציות, כתב סליסברי, יוצר ברוסיה מחסור ברכיבים וחלקי חילוף שאין לה אפשרות לספק לעצמה. כעת, ארצות הברית ושותפותיה מתאמצות להקשות על רוסיה להשיג טכנולוגיה מערבית גם בעזרת צדדים שלישיים.

התעשיות הצבאיות מיובשות כלכלית וחומרית

לפי דיווח בג'רוזלם פוסט, התעשיות הצבאיות הרוסיות סובלות מקיצוצים כואבים, פיטורים המוניים והשבתות קווי ייצור. הסיבות לכך כפולות: גם מחסור ברכיבים וחומרי גלם, וגם תשלומים מהממשלה הרוסית שנמוכים מדי בשביל להצליח לעמוד בדרישות הייצור.

איגוד העובדים האזרחיים בצבא רוסיה כתב לראש הממשלה מיכאיל מישוסטין במחאה על השכר הנמוך ותנאי החיים הקשים של העובדים. למרות שהאיגוד תומך בפעילות הצבאית עצמה, הוא לא מקבל את הקשר בין הסנקציות על רוסיה לתשלומים הנמוכים שמועברים לעובדים. לעובדים המפוטרים במפעלים הצבאיים מוצע לצאת לחל"ת או להתגייס לשירות קרבי, בעיקר כמפעילי מערכות הגנה אוויריות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!