דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שולה אסייג, לולנית בת 83: "שום בנק לא ייתן לי הלוואה בגיל כזה. מה רוצים? שאוריש לילדים שלי חובות?"

שר החקלאות יביא היום (ג׳) לאישור את תקנות הלולים החדשות, בלי תמיכת המדינה במגדלים | המחאה בגבול הלבנון גוברת: "תנו לנו להזדקן בכבוד, אל תיקחו לנו את הדבר היחיד שיש לנו"

מחאת הלולנים בכניסה לזרעית. ״ליברמן ונסראללה – איחוד כוחות על גבול לבנון״ (צילום: מטה מאבק ענף ההטלה)
מחאת הלולנים בכניסה לזרעית. ״ליברמן ונסראללה – איחוד כוחות על גבול לבנון״ (צילום: מטה מאבק ענף ההטלה)
מאיה רונן

הלולנים מעלים הילוך: חקלאי הצפון מוחים על כוונתו החד צדדית של שר החקלאות עודד פורר להעביר היום (שלישי) את תקנות צער בעלי חיים במסגרת ועדת החינוך של הכנסת, ללא כל תמיכה מהמדינה בעלות שדרוג הלולים. הדבר עלול להוביל לסגירה מיידית של מאות לולים, רובם במושבים על גבול לבנון, ולאובדן פרנסתן היחידה של אלפי משפחות.

תושבי מושב נטועה, בעלי לולים על גבול לבנון, הגיעו היום ליד גדר הגבול וקראו: ״ליברמן ונסראללה – איחוד כוחות על גבול לבנון״. לאחר שבילו את הלילה במאהל מחאה שהוקם צמוד לגדר הגבול, הודיעו הלולנים הבוקר על סגירת היישובים. "שר החקלאות לא מדבר איתנו כבר חודשים", אומרת ל'דבר' לאה יוגב, מגדלת מטילות ממושב זרעית. "אנשים זקנים שזאת הפרנסה היחידה שלהם. תנו לנו להזדקן בכבוד, אל תיקחו לנו את הדבר היחיד שיש לנו".

שולה אסייג, 83, מזרעית: "אנחנו לא מתנגדים לשדרוג הלולים. אני אשמח שלתרנגולות שלי יהיה יותר טוב. רק שיגיד לי בבקשה שר החקלאות מאיפה להביא את המיליונים כדי לעשות את זה. שום בנק לא ייתן לי הלוואה בגיל כזה. מה רוצים? שאוריש לילדים שלי חובות? שיגיעו איתנו להסכם על מענקי פרישה. לפחות שיהיו הסכמות על מענקים או תמיכה כדי שנוכל לעשות את השינוי הזה בלי לקרוס".

הלולן יואב כהן מנטועה: ״זאת מדינת ישראל. תראו את הפרצופים ואת האנשים. באנשים האלו ליברמן ופורר רוצים לפגוע. אותנו הם רוצים למחוק. הם מאשימים אותנו ביוקר המחיה. אנחנו? שמוכרים תבנית של 30 ביצים ב-13 שקלים? אנחנו הפרצופים והאנשים. אנחנו בנינו כאן על גבול לבנון חקלאות לתפארת, ועשו אותנו פושעים״.

מזכיר ארגון מגדלי העופות, מוטי אלקבץ: ״מחר נעמוד מול כוונת שר החקלאות להשלים את המהלכים שהוא יוזם לחיסול ענף ההטלה, הפעם באמצעות ועדת החינוך של הכנסת על ידי העברת תקנות ללא העמדת תקציב ליישומן. לא ניתן לזה לקרות. אנחנו נילחם את המלחמה על קיומנו ללא פשרות. אנחנו קוראים לחברי הכנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה להתייצב לצדנו מול ההסתה שמובילים משרדי האוצר והחקלאות מאז כינונה של הממשלה נגד החקלאים״.

יו"ר ועדת הכלכלה מיכאל ביטון: "לא אתן יד לפגיעה בגיבורים ובחלוצים הללו"

חיזוק לחקלאים הגיע הבוקר מכיוון ועדת הכלכלה. את ישיבתה הראשונה של הוועדה בכנס הקיץ של הכנסת פתח היו"ר מיכאל ביטון (כחול לבן) בדברים נוקבים על התנהלות שר החקלאות. ביטון התייחס לרפורמה בלולים וביקש לשלוח חיזוק לחקלאי הצפון.

"בזמן האחרון יש מי שמחליט לשסות את התקשורת ואת הציבור בחקלאים שיושבים על גבול הצפון ולייצר דימוי כאילו מדובר בטייקונים שיושבים על סיר הבשר בצפון", אמר. "מיהם החקלאים בצפון? אלה שמגדלים עופות וביצים, אלה עולים ובני עולים מקוצ'ין, לוב, מרוקו וטוניס, אלא האבות והאמהות שלנו, ואותו חקלאי שיש לו לול ישן, ותיק, הכנסתו החודשית היא כ-7,000 שקלים פחות מהשכר הממוצע במשק.

"אני לא אתן יד לפגיעה בגיבורים ובחלוצים הללו, במיישבי קו הגבול ובסופגי הפיגועים באביבים ובדוב"ב. אנחנו משסים בהם את הציבור והתקשורת. זה לא יקרה במשמרת שלי ולא בממשלה הזו. אני אעשה מה שצריך כדי לעצור את זה. היה פה ניצול של הפגרה לקדם תזכיר חוק שיושב שנים בלי לגבות את החקלאים. הבוקר הזה ליבי עם החקלאים בצפון. עם ישראל איתם והכנסת איתם. ממשלת שינוי לא תהיה ממשלת שיסוי. מי שרוצה לעשות את זה ישלם על זה מחיר בממשלה הזו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
תגובות
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!