דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

סוריה / טורקיה וצבא סוריה הדמוקרטי במירוץ לכיבוש אל-באב

צבא טורקיה ובני בריתו מתקדמים לעבר העיר אל-באב שבשליטת דאע"ש בסוריה. הלילה ביצעו מטוסים טורקיים למעלה מ-50 תקיפות על כוחות צבא סוריה הדמוקרטי שהכריז כי בכוונתו לכבוש את העיר כבר לפני חודשיים.

טנק טורקי בגבול סוריה ב-3/9/2016 (צילום: סוכנות AP).
טנק טורקי בגבול סוריה ב-3/9/2016 (צילום: סוכנות AP).
אוריאל לוי

המירוץ לכיבוש העיר הסורית אל-באב, העיר האחרונה שנותרה בשליטת דאע"ש בסוריה מלבד בירת הארגון א-רקה, בשיאו. צבא טורקיה וארגוני הג'יהאד הנאמנים לו כובשים טריטוריה וכפרים בצפון סוריה ומתקדמים כעת לכיוון אל-באב. לפי מקורות כורדים חיל האוויר הטורקי ביצעו במהלך הלילה יותר מ-50 תקיפות בשטח שבשליטתם בהם נהרגו פחות מעשרה לוחמים. מנגד טוענים בצבא טורקיה כי בין 160 ל-200 לוחמים נהרגו בהתקפות אלו. בשעה האחרונה התקבל דיווח שגם בשעות אלה טורקיה ממשיכה להפציץ בארטילריה ומטוסים את רוג'בה (האוטונומיה הכורדית בצפון סוריה).

בשבוע שעבר כבשו צבא טורקיה וארגוני הג'יהאד את העיירה דאביק, שלפי אמונתם של אנשי דאע"ש, בה תחל מלחמת גוג ומגוג בין האסלם לנצרות, שבסופה צפוי האסלם לנצח ואז לפנות לכיבוש ירושלים מידי היהודים. אנשי הארגון דאע"ש השתמשו בשם דאביק כסמל בשנים האחרונות ואף קראו על שמה של העיירה הקטנה את המגזין החודשי שפרסמו.

מנגד, גם כוחות צבא סוריה הדמוקרטי (SDF) בהנהגת הכורדים הכריז כבר לפני חודשיים על תחילת המבצע לשחרור אל-באב. אלא שמאז פלישת טורקיה לסוריה, ההתקדמות של הכורדים ובני בריתם הערבים האטה.

הסיבה לכך מגיעה מוושינגטון. הקואליציה הבינלאומית נגד דאע"ש (המנוהלת מהפנטגון והבית הלבן) הפסיקה לתת מטריה אווירית לכורדים, ובמקום זאת היא מסייעת לטורקיה ובני בריתה. למעשה, טורקיה וקואליציית ה-SDF מתחרות על כיבוש השטחים הנרחבים של דאע"ש במדינה. טורקיה לא מהססת להשתמש בכל הכלים שלה על מנת למנוע מהכורדים לחבר את המובלעות שלהם בצפון סוריה והמערכה לכיבוש העיר אל-באב צפויה להיות ארוכה וקטלנית.

https://twitter.com/Syria_Rebel_Obs/status/788821143037837312

דובר ה-SDF התבטא אמש (רביעי) לראשונה נגד הקואליציה הבינלאומית ואמר שארה"ב "מפזרת הבטחות ולא עומדת בהן". התבטאות זו היא חריגה, ומגיע בין היתר על רקע התחייבותה של ארה"ב לחמש את הכורדים בנשק כבד.

אתמול, לאחר עצירה של כמה שבועות, התקדמו לוחמי ג'איש אל-תאוחר, ארגון ערבי השותף ב-SDF, לעבר אל-באב מכיוון קנטון אפרין של רוג'בה. לאחר שכבש הארגון מספר כפרים, דווח כי טורקיה החלה בהפצצה הארטילרית כנגד הכוחות הכורדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!