דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

ביטחון / הותר לפרסום: כתב אישום כנגד חוליה שתכננה פיגועי טרור בישראל

שב"כ פרסם היום כי במבצע משותף של הארגון עם משטרת ישראל נעצרו ארבעה חשודים בתכנון פיגוע באולם שמחות בבאר שבע ופיגוע מיקוח של חייל צה"ל. שב"כ: "גורמי הטרור מנצלים את היתרי הכניסה לישראל".

מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מעצר (צילום אילוסטרציה: אביר סולטן / פלאש 90)
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

תקשורת שב"כ התירה היום (חמישי) לפרסום כי בשיתוף פעולה בין הארגון ומשטרת ישראל, נעצרו ארבעה חברי חוליית טרור שעסקו בהכנות לביצוע פיגוע רב נפגעים בבאר שבע. בנוסף חשודים הארבעה כי תכננו לבצע פיגוע מיקוח במסגרתו יחטפו ורצחו חייל צה"ל. פרקליטות מחוז דרום הגישה כתב אישום כנגד החשודים.

לפני כחודש נעצר מחמוד יוסף חסין אבו טהא, תושב ח'אן יונס, בזמן שניסה להיכנס לשטח ישראל, דרך מעבר ארז, לצורכי מסחר. במהלך חקירתו בשב"כ התגלה כי אבו טהא עמד בראש חוליית טרור המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי בעזה, אשר תכננה לבצע פיגוע רב נפגעים באולם השמחות נרניה בבאר שבע.

על פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום, תכננו הנאשמים להשליך רימונים לכיוון חוגגים באולם, או להטמין מטעני חבלה בשולחנות האירוח ולאחר מכן להשתמש בכלי נשק, שיהיו מוסתרים בפחי אשפה מחוץ לאולם ולהימלט מהאולם.

לצורך ביצוע הפיגוע גייס אבו טהא שלושה שותפים נוספים, שנעצרו אף הם: שפיק חמד אחמד אבו טהא, יליד '61, תושב רצועת עזה ששהה בישראל באופן בלתי חוקי והועסק באולם השמחות; אחמד תיסיר עבד אלרחמן אבו טהא, יליד '77, תושב רצועת עזה שגם הוא שהה בישראל באופן בלתי חוקי; והאני מסעוד נסיר אבו עמרה, יליד '76, במוצאו מדיר אל בלח המתגורר בדרום, לאחר שקיבל מעמד של תושב ארעי מתוקף איחוד משפחות.

עוד עלה מהחקירה כי ראש החוליה, אבו טהא, גויס לפעילות  על ידי ואיל סופיאן אבו-טהא, פעיל בכיר של הג'יהאד האיסלאמי המתגורר בעזה שהטיל עליו להקים תשתית צבאית ולהיערך לביצוע הפיגועים הנ"ל.

במהלך החקירה התגלה כי מחמוד יוסף חסין אבו טהא ושפיק חמד אחמד אבו טהא ערכו סיור מקדים באולם השמחות בו הועסק שפיק, ובהתאם לכך גיבשו ושיכללו את תכנית הפיגוע כדי להגדיל למקסימום את מספר הקרבנות.

במקביל לתכנית זו, החל מחמוד לתכנן גם פיגוע מיקוח שיכלול חטיפה ורצח של חייל צה"ל. למטרה זו הועברו לחולייה אלפי שקלים לצורך שכירת דירה בישראל אליה ימשכו את החייל. על פי התכנית, אמורה הייתה החוליה לרצוח את החייל, לקבור את גופתו ולהעביר את חפציו לרצועת עזה לצורך ניהול משא ומתן עם ישראל.

פרקליטות מחוז דרום הגישה נגד חברי החוליה כתבי אישום בגין עבירות נגד בטחון המדינה, בין היתר, בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב, קבלת דבר במרמה, שהייה בישראל ללא היתר, ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, וקשירת קשר לסיוע לאויב.

משב"כ נמסר כי, "פרשיה חמורה זו ממחישה פעם נוספת את מאמצי גורמי הטרור בעזה לבצע פיגועים רצחניים בשטח ישראל, בשיטות הטרור האופייניות, במקביל לפעולותיהם בשטח רצועת-עזה". עוד הוסיפו כי "הפרשה שבה ומדגישה את האופן בו מנצלים גורמי הטרור את היתרי הכניסה לישראל, הניתנים לצרכים הומניטריים ולצרכים כלכליים. וכן את הסיכון הנשקף מהתבססותם בישראל של פלסטינים השוהים בה באופן בלתי חוקי"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!