דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עגורים

טבע ישראלי / התיירות הישראלית עפה: עשרות אלפי עגורים חוזרים לאגמון החולה

עשרות אלפי עגורים צפויים להגיע עד סוף הסתיו לישראל, ולעצור לחטיפי בוטנים באגמון החולה. פרויקט העגורים באגמון נועד לצמצם את הפגיעה בחקלאות בעמק החולה, ולעזור לעגורים במסעם אל ארצות החום.

עגורים באגמון החולה (צילום: יאיר סהר).
עגורים באגמון החולה (צילום: יאיר סהר).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

לא פחות מ-17,000 עגורים נצפו הבוקר (חמישי) באגמון החולה. בימים ובשבועות הקרובים צפויים להגיע עוד עגורים אל האגמון, חלקם ממשיך לאפריקה וכ-35,000 יישארו באגמון לכל תקופת החורף.

הספירה נערכת עם אור ראשון, כשהעגורים יוצאים מלינת הלילה במים אל שדות עמק החולה. בימים אלה מתבצע דיש הבוטנים, המזון האהוב על העגורים. העגורים אוכלים את שאריות הבוטנים (פחת) בשדות לאחר איסופם על ידי החקלאים. מתוך כ-15 מיני עגורים, המינים עגור אפור ועגור חן הם אלו שעוצרים בישראל בעונת הנדידה שלהם.

העגורים חזרו לאגם, צילום הסרטון: ענבר רובין

העצירה הקבועה של העגורים בעמק החולה במהלך נדודיהם היא חגיגה לחובבי הציפורים, אך יוצרת קושי עבור החקלאים באזור, שהעגורים ניזונים מהגידולים בהם. בעקבות זאת הוקם בעמק החולה פרוייקט עגורים, אשר שם לו למטרה למנוע נזקים בשטחי החקלאות ולצמצם את האוכלוסייה החורפת בארץ, ללא פגיעה פיזית בעגורים. הפרויקט, שעלותו 3 מיליון ש"ח, שומר על איזון עדין: על מנת שהעגורים ימשיכו בנדידה לאפריקה, יש לאפשר להם לנוח ולמלא את עתודות האנרגיה הדרושות להמשך המסע. יחד עם זאת יש למנוע שהייה ארוכת טווח ע"י מניעת מקורות מזון.

העגורים באגמון, סרטון מהשנה שעברה:

הפרויקט עובד בשלושה שלבים: השלב הראשון מתבצע במחצית הראשונה של עונת הסתיו (סוף ספטמבר-אמצע נובמבר) ובו תתאפשר לעגורים שהיה מוגבלת בשדות שסיימו את גידולי הקיץ. השלב השני מתבצע במחצית השנייה של הסתיו (אמצע נובמבר – דצמבר) – ובו יימנע מהעגורים חיפוש מזון בכל שטחי העמק. השלב השלישי מתבצע בחודשי החורף, בהם תיפתח תחנת האכלה שיפוזר בה מזון לפי הצורך, במקביל לשמירה על השדות הזרועים. באגמון מבטיחים כי ייעשו פעולות להרחיק עופות לא רצויים משטחי ההאכלה ויעשה מאמץ להקטין את כמות המזון שיפוזר למינימום ההכרחי.

עגורים באגמון החולה (צילום: ענבר רובין).
עגורים באגמון החולה (צילום: ענבר רובין).

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!