דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"נאבקים על הכבוד": מחאת החולצות השחורות של עובדי אגד

הנהגים והנהגות מוחים על היעדר מקומות התרעננות ומנוחה במתחמי האוטובוסים, ובדרישה להעלות את שכר הפקחים הנמוך | סיגלית מרגי, נהגת מאזור רחובות: ״נהגים עושים צרכים ליד האוטובוס, הנהגות צריכות להתאפק״

מחאת החולצות השחורות של נהגי אגד (צילום: דוברות ההסתדרות)
מחאת החולצות השחורות של נהגי אגד (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי ועובדות אגד פתחו היום (שלישי) בפעולות מחאה, בעקבות היעדר תנאי עבודה בסיסיים, ובשל מחסור במקומות התרעננות ושירותים בתחנות הקצה. המאבק כולל גם את הפקחים והפקחיות של אגד, שלמרות עומס העבודה שעל כתפיהם, משתכרים שכר קרוב מאוד לשכר המינימום.

המחאה, שבמסגרתה לובשים הנהגים והנהגות חולצות שחורות עליהן נכתב "עובדי אגד נאבקים על הכבוד", לא תפגע בלוח זמני הנסיעות, אך נועדה לעורר מודעות ציבורית לקושי שאיתו מתמודדים הנהגים, שלאחר שעות רבות על הכביש מוצאים עצמם לא פעם בנקודות קצה ללא יכולת להתפנות או לנוח. רבים מהם נאלצים לעשות צרכים במקומות פתוחים, בעודם ממתינים ליציאה לנסיעה הבאה.

העובדים והעובדות, מלווים בנציגי ההסתדרות ובצוותים של איגוד עובדי התחבורה, שלחו מסר להנהלת אגד, שממנה דורשים לפתור את הסוגייה לאלתר: "כל יום עובדי ועובדות אגד נותנים את הנשמה לנוסעים, עכשיו אנחנו נאבקים על הזכויות הבסיסיות שלנו", אומר אחד הנהגים שמשתתף במחאה. 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, פרסם היום כי הוא מאשר ומגבה כל נהגת שתבקש לנסוע להתפנות במקום ראוי וכי ההסתדרות תעמוד לצדה. "בהיעדר תנאי עבודה מינימליים ולאור העובדה שב-26 תחנות קצה אין סביבת עבודה המאפשרת התרעננות או מקום להתפנות, הנחיתי בשלב זה את נהגות האוטובוס להגיע לכל מקום שבו ימצאו חדרי נוחיות תקינים, וזאת בין היתר בכדי לממש את זכותן הבסיסית ובעיקר כדי לשמור על כבודן, שנרמס מידי יום. לא ניתן שכבודם של העובדים יירמס תחת גלגלי הבירוקרטיה".

״הנהגים עושים צרכים ליד האוטובוס, הנהגות צריכות להתאפק״

נהגי נהגות אגד מסבירים כי הסיטואציה שאליה נקלעו היא בלתי נסבלת ולא הגיונית. סיגלית מרגי, שעובדת בקווי אגד באזור רחובות, מספרת: "כשאנחנו מגיעות לתחנות הקצה אחרי שעות על ההגה, אין לנו מקום נורמלי לנוח בו. שלא לדבר על להתפנות או לשטוף פנים להתרענן״.

״הנהגים נאלצים לעשות צרכים ליד האוטובוס, דבר מביך בפני עצמו, אבל אנחנו הנשים כמובן לא יכולות אפילו את זה לעשות״, מוסיפה מרגי. ״זה לא יתכן שנעבוד בתת-תנאים, ושצריך להתחנן לדבר אלמנטרי כמו שירותים".

עוד היא אומרת: "אנחנו משמיעות את הקול שלנו ומבהירות כמה המצוקה חריפה. זה מגיע לכדי כך שאנחנו כנשים לא יכולות לעשות קווים מסוימים בגלל היעדר נקודות מנוחה ושירותים. הדרישה שלנו היא פשוטה – שיהיה לנו מקום ראוי להתפנות ולזכות לתנאים בסיסיים כעובדות וכעובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!