דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירוויזיון 2022

חצי הגמר השני של האירוויזיון נפתח בטורינו: אלה המתחרים של מיכאל בן דוד

18 שירים מתחרים על 10 כרטיסים לגמר הגדול במוצאי שבת | השיר השני בסדר ההופעות הוא הישראלי, I.M של מיכאל בן דוד, שינסה להתברג לעשרת המקומות הראשונים

(צילום: EBU / ANDRES PUTTING)
מיכאל בן דוד. ישראל התרגלה לגמר, אבל תצטרך להתאמץ השנה (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)
מאור הוימן

חצי הגמר השני של אירוויזיון 2022 נפתח הערב (חמישי) בטורינו, איטליה, והשיר השני בסדר ההופעות הוא הישראלי, I.M של מיכאל בן דוד, שעם ארבעת רקדניו יעשה הכול כדי לעלות לגמר, מעמד שישראל התרגלה אליו בשנים האחרונות.

18 שירים מתחרים על 10 כרטיסים לגמר הגדול במוצאי שבת. 10 מדינות כבר הבטיחו את מקומן בגמר בחצי הגמר הראשון שהתקיים ביום שלישי, נוסף על חמש המדינות הגדולות: איטליה, ספרד, צרפת, בריטניה וגרמניה. מי יהיו 10 המדינות שישלימו את תמונת הגמר, ומה הסיכויים של ישראל להגיע לשם בפעם השביעית ברציפות?

הבטוחות: שבדיה, אוסטרליה, אסטוניה ופולין

טבלאות ההימורים מנבאות כרגיל העפלה שבדית לגמר. עם בלדה יפה וביצוע קולי מרגש, קורנליה ג'ייקובס ככל הנראה תזכה להופיע על הבמה בטורינו גם במוצאי שבת. שבדיה החמיצה גמר אחד בלבד מאז החלו להתקיים חצאי הגמר, ואין סיבה שהשנה הדבר יקרה שוב.

מלבדה צפוי להעפיל שלדון ריילי מאוסטרליה, מדינה שמאז הצטרפותה לתחרות ב-2015 לא החמיצה אף גמר, למעט מעידה חד פעמית אשתקד. הפעם היא שולחת שיר קיטשי במיוחד, אבל זה לא מה שיפריע לשופטים ולקהל לשלוח את הנקודות הרחק למדינה שצופה באירוויזיון בראשון בבוקר.

אוסטרליה. לא באירופה, כן בגמר (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)
אוסטרליה. לא באירופה, כן בגמר (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)

פולין מנסה השנה את מזלה עם קריסטיאן אוכמן בשיר עוצמתי שמבוצע נפלא ועשיר בפלצט, ולפי כל הסוכנויות לא יתקשה להעפיל גם הוא לגמר.

אסטוניה הולכת שוב על קאנטרי פשטני אבל קליט, ואם הזמר סטפן יצליח להשכיח בהופעה מרהיבה שמדובר בסופו של דבר בשיר אמצע הדרך חסר ייחוד, הוא עשוי לסחוף את הקהל האירופי ולסיים בגמר.

המתנדנדות: סרביה, פינלנד, בלגיה, קפריסין, אזרבייג'אן, צ'כיה וסן מרינו

הרמה הנמוכה יחסית של השירים יצרה מצב שבו גורלם של כשליש משירי חצי הגמר לא ידוע. עם הופעה בולטת, זה יכול לשחק לטובתה של ישראל.

הזמרת הסרבית קונסטרקטה שרה על נפש בריאה בגוף בריא ונוטלת את ידיה לכל אורך ההופעה. לפי ראיונות שנתנה, השיר הוא סאטירה על מערכת הבריאות בסרביה. אבל היא בחרה להשאיר אותו בסרבית, שפה זרה עבור רוב הקהל, וקשה לומר אם המסרים שלה יעברו ויישאו אותה אל הגמר.

בלגיה. השיר המהודק ינסה לעלות גם בלי ניקוד חברות (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)
בלגיה. השיר המהודק ינסה לעלות גם בלי ניקוד חברות (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)

פינלנד מנסה לרכוב על גל הרוק שהביא את התחרות לאיטליה, עם ניצחונה של מונסקין בשנה שעברה. השיר הפיני אמנם מלודי וקליט יותר, אבל להקת דה ראסמוס לא נשמעת כמו עולה בטוחה.

גם המדינה הזעירה סן מרינו, שזוכה להצלחה מפתיעה בשנים האחרונות, מהמרת על הרוק המלוכלך של אקילה לאורו, אבל לא בטוח עד כמה הקהל יעריך את הקשקוש הצעקני שהתקבל.

הזמר ג'רמי מקייזה מבלגיה מביא לתחרות שיר פופ בניחוח אר'נ'בי מופק היטב, אבל

בלגיה עלולה לסבול שוב מהיעדר חברות שינקדו אותה, ולמצוא את עצמה באופן לא מוצדק מחוץ לגמר.

קפריסין. בלי נוסחה אבל גם בלי מעוף (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)
קפריסין. בלי נוסחה אבל גם בלי מעוף (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)

קפריסין החליטה לשם שינוי לקחת סיכון ולא לחזור על נוסחת פואגו. למרבה הצער, גם כשהשיר לא נוסחתי, הוא לא נשמע כמו עולה ודאי, ומעטים יופתעו אם השיממון הזה ייעדר מהגמר, בטח בלי הדוז פואה הקבוע מיוון.

אזרבייג'אן תיאלץ יותר מתמיד לסמוך על הניקוד הקבוע שמגיע אליה ממדינות רבות ברחבי היבשת. גם השנה בחרה לערב צוות שבדי בהפקת השיר ובכתיבתו, בתקווה שזה מה שיביא לה את ניצחונה השני. אבל כדי לנצח, תצטרך הבלדה המרדימה לעלות קודם לגמר.

צ'כיה התקשתה מאז הצטרפותה ב-2007 לעלות לגמר, ואחרי שהגיעה פעמיים למקום האחרון בחצי הגמר, פרשה מהתחרות ושבה אליה רק ב-2015. מאז היא אמנם הצליחה להעפיל שלוש פעמים לגמר, וב-2018 אף הגיעה עד למקום השישי, אבל כדי לשחזר את ההישג תידרש להקת "ווי אר דומי" להרבה מזל, כי הקהל האירוויזיוני לא נוטה להתחבר להאוס רפטטיבי.

חסרות הסיכוי: מלטה, רומניה, אירלנד, גאורגיה, מונטנגרו וצפון מקדוניה

וונאבי סול ממלטה, תואמת טיילור סוויפט מאירלנד, מיכאל בן דוד בגרסה רומנית, קרקס גאורגי או שני כדורי שינה בלקניים: כל אחד מאלה יכול לעלות לגמר, אבל סביר יותר שאירופה תשלח אותם לארוז.

רומניה. מזכיר מישהו (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)
רומניה. מזכיר מישהו (צילום: EBU / ANDRES PUTTING)

לפי טבלאות ההימורים, המתחרים האמיתיים של מיכאל בן דוד נמצאים ברשימה הקודמת. השיר הישראלי ממוקם במקום ה-14 בחצי הגמר השני. ישראל תצטרך להחזיק אצבעות שהופעה מושקעת ומוקפדת תצליח לפצות עבורה, כמו יותר מפעם אחת בשנים האחרונות, על שיר סתמי וגנרי. בהצלחה!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!