דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

חשד לסלמונלה באבקת חלב תעשייתית של תנובה

החשד התגלה על ידי משרד הבריאות במסגרת חקירת הזיהום במפעל שטראוס בנוף הגליל | המוצר נמכר למפעלים בלבד, ועד כה לא אותר זיהום במוצרים הסופיים שיוצרו ממנו

תנובה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
תנובה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות הודיע היום (חמישי) על בדיקת חשד לזיהום בסלמונלה בקו הייצור של אבקת חלב תעשייתית במפעלי תנובה. לא התגלה זיהום במוצרים סופיים שיוצרו מאותה אבקת החלב. קו הייצור ימשיך לייצר אבקת חלב עד לבירור החשד, אבל המוצר לא ישווק עד תום החקירה.

החשד עלה במסגרת חקירת הזיהום במפעל שטראוס בנוף הגליל, במסגרתו התגלו חיידקי סלמונלה במוצרים ובקווי הייצור, אך במשרד מבהירים שאין קשר בין שני המקרים.

במשרד הבהירו שהמוצר אינו משווק ללקוחות פרטיים, אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, שמונע התרבות חיידקים במידה והם קיימים בו. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינות וללא זיהום. במשרד ממשיכים בבדיקות לחקירת החשד.

אבקת החלב שבה התגלה חשד לזיהום היא חומר גלם בהכנת שוקולד, מעדני חלב, ריבות חלב ועוד. בתהליך הייצור של מוצרים אלו נדרש חימום של אבקת החלב, ולכן משרד הבריאות סבור כי לא מדובר בסכנה לציבור. המשרד דגם מוצרים רבים שנוצרו עם אבקת חלב תנובה ולא מצאו זיהומים.

החשד הראשוני לזיהום באבקת החלב זהה כבר לפני מספר ימים, בשקית אבקת חלב פתוחה שנמצאה במפעל שטראוס. לאחר שבדיקות אלה נמצאו חיוביות, נבדקו שקיות אבקת חלב שהגיעו ישירות ממפעל תנובה. התוצאה החיובית שחזרה היום היא משקית שעברה בין שתי מעבדות שונות, ולכן משרד הבריאות עדיין מגדיר את התוצאות כ"חשודות" ולא כוודאיות. שקית נוספת, שהגיעה ישר מהמפעל, הועברה לבדיקה במעבדה המרכזית של המשרד.

במשרד הבהירו שלא יהיה ריקול במוצרים לצרכן, אלא אם יתברר שיש מפעלים שמשתמשים באבקת החלב בלי להעביר אותה תהליך פסטור שכולל חימום.

בתדריך לעיתונאים אמר גורם במשרד ש"אם יש זיהום במפעל תנובה, קשה להבין איך הוא קשור למפעל שטראוס. צריך להבין בדיוק מה קורה בתנובה." בשלב זה לא ידוע אם זן הסלמונלה שנמצא במוצרי שטראוס, שהוא נדיר יחסית, זהה לזן שיימצא בפס הייצור בתנובה, אם אכן יימצא.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה בתדריך שכרגע לא נצפתה עלייה בתחלואה בסלמונלה.

ד"ר אלרעי-פרייס שיבחה את התנהלות שירות המזון במשרד: "הצלחנו למנוע תחלואה. הזיהום בביצי קינדר בבלגיה התגלה רק אחרי שמתו ילדים מסלמונלה, ופה גילינו את הזיהום במפעל ומנענו תחלואה. שירות המזון הוציא כבר דו"ח עם ממצאים. אני חושבת שההתנהלות של שירות המזון היא מצוינת."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!